Wagen (965/G3) slaat af. VERVOLG: Accu leeg!
- V700 register
- Nieuw lid
-
De laatste weken doet zich het volgende voor bij de 965 AUT op gas. Betreft een ringtank (80ltr/Prince). De wagen start wel maar het komt zeg maar van ''heel ver/uit de diepte''. Hij gaat vlot over op benzine maar op gas komt het voor (niet altijd) dat bij gas los en bij bijna stilstand, de motor afslaat of onregelmatig loopt. Daarna weer starten gaat prima. Als het blok goed warm is dan is er ook niets aan de hand. Wat kan dit zijn?
Groet rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Om te beginnen, kan het zijn dat er informatie ontbreekt, namelijk type installatie, want Prince is merk, geen type volgens mij.De dingen die je er al aan gedaan hebt, is wel handig.Vliegende Hollander schreef : Wat kan dit zijn?
Zit er in de 960 een koudestartvervroeging die stuk is?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wij hebben dit al heel lang maar niet zo erg dat ik er actief mee bezig ben geweest. Na een aantal meters gereden te hebben bij een bepaalde motor temperatuur begint het toerental te schommelen op LPG. Als je dan net bij een rotonde moet remmen kan ie afslaan, dit gebeurt af en toe maar we weten het dus schakelen zonodig even wat langer over op benzine.
Nou is toevallig vandaag de auto uitgelezen en nu geven allebei de lambda's aan dat een bepaalde waarde te hoog is. De conclusie van de monteur was dat dit waarschijnlijk duidt op een kapoote LMM omdat 2 kapotte lambda's tegelijk erg waarschijnlijk is. Ik laat het me maar vertellen...
Ik zou het dus gaan zoeken bij je lambda's, LMM maar ook bij bougies en filters in je gas systeem.
Thijs.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Het gasfilter zit dan in een "ronde" bus van zwart kunststof, vlak voor de toevoer naar de injectoren.Vliegende Hollander schreef : Ik word hier iedere dag weer wijzer. Waar kan ik deze vinden en hoe zit deze er uit?
Rij gewoon even naar een gasinbouwstation (juist ja, niet dat denigrerende gasboer), het verwisselen wat om de ... km toch moet gebeuren is zo gedaan. (Mits ik de juiste installatie voor ogen heb).
Trouwens andere mogelijkheden kunnen het luchtfilter, lmm en alles wat daar mee samenhangt zijn.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Bij mij 16 klepper, waar geen gas in ligt, stond het stationair toerental veel te laag. De motor sloeg niet aan of direkt weer af. Vooral bij koud weer. Arjan van Schmidt in Gemert heeft de stelschroef 12 (in woorden: twaalf) slagen moeten draaien, voor de motor bleef lopen.
Misschien dat de stationairafstelling van de gasinstallatie te laag.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De lambdasondes meten allebei een te hoge waarde. Dat wil alleen zeggen dat er ergens iets mis gaat, niet dat de lambdasondes kapot zijn. Over het algemeen is de code "lambdasonde kapot" een code die gegeven wordt, als er wel iets fout is, maar de computer niet vast kan stellen, wat er precies mis gaat. Dat kan de lambdasonde zijn. Maar dat hoeft helemaal niet. Je (monteur) zou niet de eerste (monteur) zijn, die zich hierdoor laat misleiden.Thijs schreef : Nou is toevallig vandaag de auto uitgelezen en nu geven allebei de lambda's aan dat een bepaalde waarde te hoog is.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar gelukkig heb ik nog een wagen. Een (bijna) altijd lopende 740!. Even een paar kabels op de accu's gezet en de wagen loopt/start nu weer als voorheen.
Mijn vraag is eigenlijk of dit met elkaar verband houdt of heb ik ergens een lek?