OBD2 scanner
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2008 16:45 #1071122
door V700 register
OBD2 scanner is gemaakt door V700 register
Hallo allen,
Mijn blauwe diamant (944 HPT 1997) heeft helaas geen mogelijkheid om dmv knippercodes de storingen uit te lezen.
Nu zag ik op MP de volgende handscanner voor een leuke prijs:
Omschrijving: V-Checker OBD2 Professional is een kleine, krachtige, gemakkelijk te bedienen handscanner die geschikt is voor vrijwel alle OBD2-compatible auto's (excl. VAG-auto's). Deze handscanner ondersteunt CAN-Bus, ideaal voor de kleine garage-bedrijven en de DHZ! De V-Checker OBD2 Professional kost een fractie van de prijs van een professionele scanner en is zeer gebruiksvriendelijk en heeft vrijwel dezelfde mogelijkheden als de professionele scanners of interfaces voor de laptop/computer. Ondersteunt onderstaande protocollen:

Wie heeft er ervaring met zo'n goedkoop MP uitleesapparaat?
Alvast bedankt!
Groet,
Paul
(ps de blauwe diamant heeft nu geen storingen maar voor het geval dat -
))
Mijn blauwe diamant (944 HPT 1997) heeft helaas geen mogelijkheid om dmv knippercodes de storingen uit te lezen.
Nu zag ik op MP de volgende handscanner voor een leuke prijs:
Omschrijving: V-Checker OBD2 Professional is een kleine, krachtige, gemakkelijk te bedienen handscanner die geschikt is voor vrijwel alle OBD2-compatible auto's (excl. VAG-auto's). Deze handscanner ondersteunt CAN-Bus, ideaal voor de kleine garage-bedrijven en de DHZ! De V-Checker OBD2 Professional kost een fractie van de prijs van een professionele scanner en is zeer gebruiksvriendelijk en heeft vrijwel dezelfde mogelijkheden als de professionele scanners of interfaces voor de laptop/computer. Ondersteunt onderstaande protocollen:
- CAN-Bus
- ISO-9141
- KWP2000
- VPM
- PWM Kijk ook eens bij onze andere advertenties! Bellen na 19.00 uur

Wie heeft er ervaring met zo'n goedkoop MP uitleesapparaat?
Alvast bedankt!
Groet,
Paul
(ps de blauwe diamant heeft nu geen storingen maar voor het geval dat -

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2008 22:01 #1219990
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen OBD2
De late 940 heeft geen OBD2, met de scanner ben ik bang dat je niets uit kunt lezen. Wat er wel in zit (heb dat zelf ook) is een OBD aansluiting voor de OBD stekker. Die zit bij de keuzehandel (automaat) of in de bodem van de middenconsole/armsteun. Bij de latere 960 en S/V90 zit deze in een vakje naast de handrem dacht ik. Bas(eman) heeft een kastje met ledjes en een schakelaar gemaakt die je op de OBD aansluiting aan kunt sluiten. Daarmee kun je dan de knippercodes uitlezen. Volgens mij zit er niet iets in wat voor communicatie via een of ander protocol zorgt. Mocht je toch tot aanschaf overgaan, ben ik benieuwd naar je ervaringen.Zie ook <a href="/node/17452">hier</a> en <a href="/node/11096">hier</a>.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2008 00:44 #1220014
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.
Ik heb er inmiddels drie, die geen van allen werken, helaas.Bij allen werd er beloofd dat ie het zou doen, want ja, "OBD is tenslotte OBD toch". Ja, niet dus.Een 940 heeft enkel een plug en met het knipperkastje wat ik gemaakt had, kun je hem prima uitlezen.Helaas, gooit de immobilizer bij enkele voertuigen roet in het eten, ik weet niet exact welke, helaas.solexpaul schreef : Wie heeft er ervaring met zo'n goedkoop MP uitleesapparaat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2008 11:22 #1220038
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Allen bedankt voor de
Allen bedankt voor de reacties.
Heeft iemand zo'n apparaatje te koop of kan deze, uiteraard tegen vergoeding, voor mij fabrieken? Met de techniek kan ik aardig ver komen maar als ik een soldeerbout aanraak dan vliegt de boel al in de fik -
)
Alvast bedankt.
Groet,
Paul
Heeft iemand zo'n apparaatje te koop of kan deze, uiteraard tegen vergoeding, voor mij fabrieken? Met de techniek kan ik aardig ver komen maar als ik een soldeerbout aanraak dan vliegt de boel al in de fik -

Alvast bedankt.
Groet,
Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2008 14:35 #1220058
door V700 register

Zie ook deze pagina: <a href="/node/12337">OBD-testers</a>
Beantwoord door V700 register in topic Planning.
Als ik van de reflectiestrips af ben staat op de planning weer een rits van die kastjes te maken.Ik moet even kijken waar het op uit komt, qua prijs, maar het scheelt behoorlijk met die van marktplaats.....solexpaul schreef : Heeft iemand zo'n apparaatje te koop of kan deze, uiteraard tegen vergoeding, voor mij fabrieken?

Zie ook deze pagina: <a href="/node/12337">OBD-testers</a>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2008 15:12 #1220060
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helemaal geweldig Bas, ik
Helemaal geweldig Bas, ik bestel er hierbij 1.
Groet,
Paul
Groet,
Paul
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2008 15:45 #1220065
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Knipperkastje
Paul, ik heb indertijd in de eerste groupbuy zo'n knipperkastje aangeschafd. Als je haast hebt, kan je 'm uiteraard even komen lenen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2008 16:46 #1220069
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hartelijk dank voor het
Hartelijk dank voor het aanbod Willem, ik hoop het niet te hoeven doen want ik heb geen storingen -
En dat wil ik graag zo houden.
Hoe bevalt de V8 BMW?
Groet,
Paul

Hoe bevalt de V8 BMW?
Groet,
Paul
Moderators: Jerry Stam