''Huilend'' blok 960. Wat is er aan de hand? ''OPGELOST"
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb weer wat. Al een hele tijd, sinds de aanschaf.
Het valt mij op dat het blok ''huilt'' bij acceleren. Een soort van gejank dat boven het motorgeluid uitkomten weer verdwijnt als ik een constante snelheid aanhoud. Dit geluid verschijnt dus niet als de wagen stilstaat en ik onbelast gasgeef in de P/N. Wat is dit?
Hopende op positieve reacties groetende,
Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik was vergeten te melden dat het geluid zich niet altijdmanifesteert. Ik zat te zoeken naar een ander woord dan ''gehuil''. Het is een soort van toeter/trompet. Alsof er ergens lucht doorheen wordt geblazen. De aut. bakolie is laatst ververst/nieuwe dynamo en multiriem en dat maakt geen verschil.
Groet Rik
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Toeter-geluiden associeer ik eerder met loszittende ruitstrips, en rare geluiden localiseren is tenslotte altijd erg lastig...
Bij het wisselen van de multiriem, is toen ook de spanner vervangen? Dat ding is nogal eens zwak bij de B6xx4, kan je ook zien bij stationair draaien: als die op en neer springt kan er maar beter een nieuwe op, staat hij rustig dan is het wel goed.
Verdere mogelijkheden: cardanas? Onder accelleratie wel, bij constante snelheid niet, klinkt naar een andere belasting op motorrubbers , baksteun en aandrijflijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
deze betere omschrijving doet mij vermoeden dat we het zeker over het zelfde hebbenVliegende Hollander schreef : Bedankt voor het harde meedenken!
Ik was vergeten te melden dat het geluid zich niet altijdmanifesteert. Ik zat te zoeken naar een ander woord dan ''gehuil''. Het is een soort van toeter/trompet. Alsof er ergens lucht doorheen wordt geblazen. De aut. bakolie is laatst ververst/nieuwe dynamo en multiriem en dat maakt geen verschil.
Groet Rik
- V700 register
- Nieuw lid
-
1 van de bevestigingsbeugelspunt is destijds afgebroken waardoor ''het huis'' niet meer goed sluit en er lucht ontsnapte. Athans, ik meen dat dit de oorzaak is.
Gegroet, zo technisch als ik ben.
Rik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kwam ik wel een stekker tegen die ik niet kon plaatsen maar daarover meer in een andere ''discussie''.
Gegroet,
Rik