Verschil montagesets standkachel 091-B ?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Helaas kan ik de montageset voor de 740/940 van modeljaar 1991 op m'n microfiches niet terugvinden. Bij deze dus de vraag:
Kan iemand voor me in Vadis nakijken, wat de verschillen zijn tussen de volgende montagesets:
3728 1353728 1453728 736 3728 7373728 738
en of er ergens de B234F genoemd wordt?
Alvast bedankt!
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Robert
- Marco
- Nieuw lid
-
EDIT:
Na het nogmaals lezen van je vraag kom ik tot de conclusie dat mijn bijdrage niet echt helpt, aangezien je naar de samenstelling van de individuele sets vraagt. Sorry.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Het verschil tussen de 740 en de 741 is inderdaad dat de 740 (de 091-B dus) op benzine loopt en de 741 (de 091-D dus) op diesel loopt. De 741 schijnt moeite te hebben met plantaardige olie. Ik hoop dat de 740 wel overweg kan met E85 t.z.t.
Ik probeer inderdaad te achterhalen of de prijs van een setje dat momenteel op internet staat, een goeie prijs is. En wat de verschillen tussen de verschillende sets zijn. Vooral om dat het over redelijk veel geld gaat en de set voor een 940 van modeljaar 1992 t/m 1994 is, terwijl mijn 940 van (eind) modeljaar 1991 is.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Zou je voor me op kunnen en willen zoeken, wat een standkachel op benzine (091-B dus) voor een 940 met B234F van modeljaar 1991 met montageset (en eventueel timer), zou kosten? En over welke bestelnummers we het dan hebben?Marco schreef : Alle nummers staan netjes verdeeld naar model en motortype in het 900 accessoireboek. Prijzen liggen ergens rond de 200,- tot 400,- euro ex per set, beetje afhankelijk van het motor type.
groetjes
Mathy
- Marco
- Nieuw lid
-
Hierbij een overzichtje van benodigde onderdelen voor een 091-B in de 740 en 940 uit 1991 met een b200f/b230f of d24tic inclusief richtprijzen. Wel of geen airco wordt door Volvo voor deze motorvarianten niet interesant geacht. Prijzen zijn van 2007 en kunnen verschillen per dealer.
Voor de 900 serie uit 1991 staat in Vadis geen informatie mbt de standkachel en zijn onderdelen. Pas bij modellen vanaf 94 worden beschrijving en partnr’s vermeld. En dan ook alleen maar voor alles, (Clarkson pause)... behalve 16-klepper varianten. De 16v's waren na 94 natuurlijk ook niet meer leverbaar.
Ik weet dat bij viercilinders met elektrische koelfan, de brander behuizing op een beugel vertikaal links achter de radiateur en fanbehuizing zit gemonteerd. Hiervoor is een speciaal bevestigingspunt bovenop het kunststof koppelstuk zichtbaar. Dat deel wat tussen de beide motorkap sluitpenvangers zit geschroefd. Hoe echter de montage bij wagens met een viscosekoppeling-fan gaat, durf ik zo niet te zeggen. Heb wel eens foto’s gezien van de branderbehuizing welke op het linker wielscherm ter hoogte van die drie kunststof dopjes gemonteerd zit.Waar ik echter nog het meest mee zit is dat nergens door Volvo wordt gerept over b204 en b234 motoren. Bij de 16-kleppers staat in Vadis wel de elektrische motorverwarming als optie, maar geen brandstof standkachel. Of hier technische redenen voor zijn zou ik zeker eerst willen weten. Het kan zijn dat de 16-kleppers gewoon niet geschikt zijn voor deze standkachels.
Edit:
Dat elektrische waterpompje is trouwens ook als los accessoire verkrijgbaar geweest met een aparte schakelaar voor op het dashboard. Zo kon je door het pompje in te schakelen, nadat je de wagen met warme motor had uitgezet, nog even van het warme koelwater nagenieten in de passagiersruimte.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niet mee zitten, Vadis is niet betrouwbaar voorwat betreft accessoires e.d. ook niet altijd vwb componenten zoals schakelaar electrische antenne, verstralers, antispin voor turbo enz. Soms staat dat onderdeel maar voor 1 type en bouwjaar beschreven. Standkachels zijn voor alle motoren geleverd geweest evenals electrische motor verwarming, ook voor de V6!Marco schreef : Waar ik echter nog het meest mee zit is dat nergens door Volvo wordt gerept over b204 en b234 motoren. Bij de 16-kleppers staat in Vadis wel de elektrische motorverwarming als optie, maar geen brandstof standkachel. Of hier technische redenen voor zijn zou ik zeker eerst willen weten. Het kan zijn dat de 16-kleppers gewoon niet geschikt zijn voor deze standkachels.
Robert
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik meen op de VKB een inbouwhandleiding gezien te hebben, waarop naast de B230F ook de B234F genoemd werd.
groetjes
Mathy
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Hier een link naar een manual over de Volvo 940 standkachel
Helaas in het zweeds, maar misschien kan een moderator (Mathy) m even in de documentatie hangen
<a href=" www.jagrullar.se/forum/images/faq/manual...on_bensinvarmare.pdf ">LINK
p.s. Kan er misschien eentje vinden voor de pekelbak to be
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-