940 loopt beroerd of niet

• Jos de Nooijer (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 10:38 #1070978 door Jos de Nooijer (GAST)
940 loopt beroerd of niet is gemaakt door Jos de Nooijer (GAST)
Onze 940  uit 1992 met een b200 ft motor loopt niet lekker ,dit is niet de 1ste keer eens in de zoveel tijd heeft hij last van :inhouden(alsof de remmen er op staan )gevolgt door afslaan en de eerste uur ook niet meer aan de praat te krijgen ,daarna weer starten en met horten en stoten weer op gang komen terwijl hij dan weer draait gaat de kilometer teller op 80km/h staan (ik sta dan stil).dit heb ik al een aantal keren gehad en het volgende er aan gedaan:nieuwe, ontstekking,boubie's ,kabels ,alarm eruit gehaald,airco ontkoppeld,vacuum slangetje vervangen,alle sensors doorgemeten,motormanagement op de bank gehad was in orde, nieuwe benzienepomp.
Stationair krijg ik hem ook niet netjes op een toerental .
Het vreemde is als ik het hele circus weer heb doorlopen loopt de motor weer een paar honderd km zonder problemen.
Het lijkt wel of er een bug in zit.
Wie kan mij helpen.
Vr gr Jos      10:29:06   2008-11-21

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 11:10 #1218978 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb je de foutcodes
Heb je de foutcodes gecontroleerd? Zo ja, wat geven deze aan? Wat bedoel je met motormanagement op de bank gehad?
De krukassensor kan, ondanks een juiste weerstandswaarde, toch niet in orde zijn. Ik dacht dat dat wel eens bij iemand van de vereniging is voorgekomen..
Brandstofpomprelais? De contacten in het relais gaan nog wel eens stuk, maar dan start de auto eigenlijk nooit meer..
Staat de gasklepsensor goed? Deze moet zo staan dat als je een klein beetje gas geeft je een ''klik'' hoort. Iemand anders kan dit misschien beter uitleggen...
Wel een vreemd probleem als het soms lange tijd niet aanwezig is... ik ben benieuwd
Groet,,
Philip

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 11:24 #1218981 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic luchtfilter huis
Hallo
Heb ook een b200ft gehad met dit probleem!
Bleek het schuim(dempingsmateriaal)te zijn in luchtfilterhuis wat los liet en in de luchtmassa meter kwam,,,
Dus contr en schoon maken en het schuim uit het huis trekken.
Je krijgt alleen iets meer afblaas geluid...

succ6! 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC