B234F slaat gelijk weer af
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2008 19:45 #1070836
door Mathy van Nisselroy
B234F slaat gelijk weer af is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Ik heb al wat langer af en toe problemen met het stationair toerental. Soms te laag, een enkele keer even omhoog (maar da's meestal echt een korte piek in het toerental). Ook slaat de auto wel eens af, als je ontkoppelt. Na de laatste APK waren de problemen wat minder.
Maar sinds vanmiddag slaat de motor na het starten gelijk weer af, als ik niet gelijk flink gas geef.
Zou dit aan de CIS-klep liggen of toch eerder aan de gasklep(positiesensor).
Het gaat zoals de titel van dit bericht al aangeeft, om een B234F.
Groetjes
Mathy
Ik heb al wat langer af en toe problemen met het stationair toerental. Soms te laag, een enkele keer even omhoog (maar da's meestal echt een korte piek in het toerental). Ook slaat de auto wel eens af, als je ontkoppelt. Na de laatste APK waren de problemen wat minder.
Maar sinds vanmiddag slaat de motor na het starten gelijk weer af, als ik niet gelijk flink gas geef.
Zou dit aan de CIS-klep liggen of toch eerder aan de gasklep(positiesensor).
Het gaat zoals de titel van dit bericht al aangeeft, om een B234F.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2008 20:18 #1217914
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is er geen foutcode als de
Is er geen foutcode als de gasklepsensor kaduuk is?
Groet!
Philip
Groet!
Philip
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2008 21:12 #1217926
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Oeps!
Hallo Philip
Ik heb nog niet aan foutcodes gedacht. Zal ik binnenkort eens doen.
Groetjes
Mathy
Ik heb nog niet aan foutcodes gedacht. Zal ik binnenkort eens doen.
Groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2008 23:32 #1217939
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Foutcode
Hallo Philip
Ik heb net even gekeken. Hij meldt 2-3-2. Volgens Bas(eman)'s tabel en vertaling: "Brandstofregeling, lang, stationair". Dat kan dus wel kloppen.
Nadat ik hem gereset heb (zekering 1 er een minuut uit, omdat ik de aanwijzing voor het wissen via het kastje niet goedgelezen had) start de motor natuurlijk zonder kuren.
groetjes
Mathy
Ik heb net even gekeken. Hij meldt 2-3-2. Volgens Bas(eman)'s tabel en vertaling: "Brandstofregeling, lang, stationair". Dat kan dus wel kloppen.
Nadat ik hem gereset heb (zekering 1 er een minuut uit, omdat ik de aanwijzing voor het wissen via het kastje niet goedgelezen had) start de motor natuurlijk zonder kuren.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2008 20:34 #1218049
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dus hij doet het nu weer
Dus hij doet het nu weer normaal? Mmmmh...
Wat is die foutcode precies? 2-3-2 wat bedoel je met ''lang''?
Groet!
Philip
Wat is die foutcode precies? 2-3-2 wat bedoel je met ''lang''?
Groet!
Philip
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2008 21:03 #1218053
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Foutcode
Hallo Philip
Ik heb vandaag vier keer een stuk met de auto gereden. En vier keer zonder bovenstaand probleem.
Als je op foutcode klikt, krijg je een lijst te zien, met alles waaraan het steekwoord "foutcode" hangt. Daaronder een aantal lijsten die vooral door Bas(eman) zijn samengesteld/ingetypet en vertaald. Wat er precies bedoeld wordt met "lang" kan ik je niet zeggen.
De code had ik op positie 2 van de diagnosebox. Op positie 6 kreeg ik gewoon de code 1-1-1.
groetjes
Mathy
Ik heb vandaag vier keer een stuk met de auto gereden. En vier keer zonder bovenstaand probleem.
Als je op foutcode klikt, krijg je een lijst te zien, met alles waaraan het steekwoord "foutcode" hangt. Daaronder een aantal lijsten die vooral door Bas(eman) zijn samengesteld/ingetypet en vertaald. Wat er precies bedoeld wordt met "lang" kan ik je niet zeggen.
De code had ik op positie 2 van de diagnosebox. Op positie 6 kreeg ik gewoon de code 1-1-1.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2008 23:31 #1218161
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kleine update
Hallo Volvisti
Vandaag weer vier keer een rit gemaakt. De eerste drie keer zonder problemen. De laatste keer, rond 19:00 uur, wilde hij weer niet aanslaan. Tot ik een scheut gas gaf. Bij loslaten sloeg ie weer (bijna) af. Ik heb een tijdje gas bij gegeven voor ik het idee had, dat het toerental niet zo ver af zou zakken, dat ie weer af zou slaan.
Bij thuiskomst foutcode uitgelezen. 1-1-1 op beide posities (6 en 2). Geen fout dus. Ik snap het niet.
Groetjes
Mathy
Vandaag weer vier keer een rit gemaakt. De eerste drie keer zonder problemen. De laatste keer, rond 19:00 uur, wilde hij weer niet aanslaan. Tot ik een scheut gas gaf. Bij loslaten sloeg ie weer (bijna) af. Ik heb een tijdje gas bij gegeven voor ik het idee had, dat het toerental niet zo ver af zou zakken, dat ie weer af zou slaan.
Bij thuiskomst foutcode uitgelezen. 1-1-1 op beide posities (6 en 2). Geen fout dus. Ik snap het niet.
Groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam