rare dingen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2008 22:17 #1070821 door V700 register
rare dingen is gemaakt door V700 register
Hallo
Sinds weekend heeft auto rare kuren......
Loopt lager stationair op benzine en lpi...
Na de cis gereinigd te hebben iets verbetering,maar na terugrit van werk vanavond ook nog eens een soort dieselend geluid bij ongeveer 2300 toeren en alleen bij het rijden dus niet als ik zo gas geef.
 Het komt duidelijk uit de motor,een soort pingel geluid maar dan minder extreem.
Nu weeet ik dat mijn spruitstuk div scheuren heeft gezien witte uitslag en reuk. 

Zou dit een oorzaak van het toerental(in de drive iets te laag stationair)probleem en het geluid kunnen zijn?? 
Heb geen fijn gevoel bij het geluid.
Verder trekt de auto goed.
Groet Chris 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 06:09 #1217825 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ja
Ja, de scheuren in het spruitstuk kunnen er zeker mee te maken hebben. Als dat je inlaatspruitstuk is, dan heb je waarschijnlijk valse lucht en loopt de wagen flink te arm. Dat kan gevaarlijkzijn voor de conditie van de motor, dus zo snel mogelijk vervangen!
Als het je uitlaatspruitstuk is, dan is het wat minder ernstig, maar kan ik me wel voorstellen dat de lambdasonde iets anders meet dan de bedoeling is, en dus op de verkeerde manier bijregelt. Al moeten de lekken in dat geval best fors zijn. 
Controleer in ieder geval eens grondig op luchtlekken, met name de geribbelde slang tussen LMM en inlaatspruitstuk is vaak stuk.
Overigens: heb je het op zowel benzine als LPG, of maakt dat nog verschil? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 12:26 #1217849 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic D
Moet je het stationair toerental in een automaat eigenlijk wel bekijken in "D" ? De bak trekt dan natuurlijk wel wat vermogen. Of zou de CIS klep dit bij moeten kunnen regelen, als je niet op het gaspedaal drukt (en de gasklep schakelaar goed afgesteld is).

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC