RPM sensor signal absent intermittently
- V700 register
- Nieuw lid
-
Roger 940 2.3 ic Estate (300.000KM) 1991(& andere Zweed 9-3 2.2TiD)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor je snelle reactie.
Hoe kan ik de code wissen?
Accu los?
Mvrgr.
Roger
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

De bedrading van de vroege sensors heeft niet het eeuwig leven. Draadbreuk is niet uit te sluiten.
Zelf heb ik eens een gevalletje gehad waarbij de getande ring die het signaal aan de sensor verstrekt, krom was geraakt. Dat kan je enkel overkomen wanneer de bak er af is geweest of een bout binenin los is geraakt. (in mijn geval bout van afdekplaat vaan krukaskerring losgeraakt en in het belhouse vermalen)
Misschien heb je wat aan deze link;
<a href=" www.volvoclub.org.uk/faq/EngineSensors.h...ank_Postition_Sensor "> www.volvoclub.org.uk/faq/EngineSensors.h...ank_Postition_Sensor
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Volgens mij staat bij de tabel met de foutcodes ook hoe je de codes kunt wissen.henk 940LPT schreef : Accu los zou het moeten doen. Check naderhand je code nog even, zou dan 1-1-1 moeten zijn (geen fouten).
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit soort onderdelen altijd nieuw kopen en niet gebruikt!henk 940LPT schreef : De ring die jij noemt heb je alleen bij automaten, als ik het goed begrepen heb ? Automaten hebben itt handbakken geen vliegwel (dat geschikt is) om het toerental op te pikken. Maar de opmerking over kabels gaat natuurlijk voor beide op. Zoals gezegd is ook de isolatie van belang. Er stand een BDP sensor op MP dacht ik. Wel even checken of het de juiste is (aanbieder had de verkeerd en biedt m daarom te koop aan).
Zo kun je nooit een storing oplossen want je moet zeker weten dat het onderdeel goed is om dat deel uit te kunnen sluiten!
Groeten Chris