RPM sensor signal absent intermittently

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2008 21:33 #1070547 door V700 register
RPM sensor signal absent intermittently is gemaakt door V700 register
Hallo, Zojuist ging het lampje met de "lambda sonde" in mijn 945 branden. Het diagnose systeem gaf code 2-1-4 aan. "tijdelijk afwezig RPM signaal". Na hernieuw starten lijkt alles weer oké. Uit voorzorg de connector maar even gereinigd. Wie heeft ervaring met de melding en eventuele structurele oplossing? Kun je de melding uit het diagnose systeem wissen?
Roger 940 2.3 ic Estate (300.000KM) 1991(& andere Zweed 9-3 2.2TiD)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2008 21:44 #1215722 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lampje
Zo en zo is het verstandig om de code eerst te wissen en te kijken of hij terugkomt. De codes blijven namelijk bewaard totdat ze gewist worden of de ECU geen spanning meer heeft. Het zou theoretisch een oude code kunnen zijn. Je zou de sensor even kunnen demonteren, schoonborstelen en weer terug kunnen zetten. Sommigen zeggen dat het niet helpt (omdat de sensor dmv magnetisme/inductie werkt), maar dan weet je zeker dat alles OK is. Controleer de mantel van de kabel even op beschadiging, er zit een afscherming in die wel belangrijk is voor juiste werking. Stekker had je al gevonden (midden onder motorkap tegen vuurschot), sensor zit achterop het blok/vliegwielhuis. Ik heb gemerkt dat ik er het beste van de passagierzijde bij kon.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2008 21:55 #1215724 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic code wissen
Henk,
Bedankt voor je snelle reactie.
Hoe kan ik de code wissen?
Accu los?
Mvrgr.
Roger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2008 22:42 #1215730 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja,
Accu los zou het moeten doen. Check naderhand je code nog even, zou dan 1-1-1 moeten zijn (geen fouten).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2008 11:14 #1215851 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rpm signaal
Hallo Roger,

De bedrading van de vroege sensors heeft niet het eeuwig leven. Draadbreuk is niet uit te sluiten.
Zelf heb ik eens een gevalletje gehad waarbij de getande ring die het signaal aan de sensor verstrekt, krom was geraakt. Dat kan je enkel overkomen wanneer de bak er af is geweest of een bout binenin los is geraakt. (in mijn geval bout van afdekplaat vaan krukaskerring losgeraakt en in het belhouse vermalen)
Misschien heb je wat aan deze link;
<a href=" www.volvoclub.org.uk/faq/EngineSensors.h...ank_Postition_Sensor "> www.volvoclub.org.uk/faq/EngineSensors.h...ank_Postition_Sensor

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2008 14:37 #1215872 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ring
De ring die jij noemt heb je alleen bij automaten, als ik het goed begrepen heb ? Automaten hebben itt handbakken geen vliegwel (dat geschikt is) om het toerental op te pikken. Maar de opmerking over kabels gaat natuurlijk voor beide op. Zoals gezegd is ook de isolatie van belang. Er stand een BDP sensor op MP dacht ik. Wel even checken of het de juiste is (aanbieder had de verkeerd en biedt m daarom te koop aan).

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2008 01:43 #1215912 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zelfde knopje
Hallo Volvisti

henk 940LPT schreef : Accu los zou het moeten doen. Check naderhand je code nog even, zou dan 1-1-1 moeten zijn (geen fouten).

Volgens mij staat bij de tabel met de foutcodes ook hoe je de codes kunt wissen.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2008 13:28 #1215933 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Topicstarter
Kan de topicstarter bij zonder verenigingslidmaatschap ? Had het bewust "simpel" gehouden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2008 21:09 #1215991 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic deze onderdelen

henk 940LPT schreef : De ring die jij noemt heb je alleen bij automaten, als ik het goed begrepen heb ? Automaten hebben itt handbakken geen vliegwel (dat geschikt is) om het toerental op te pikken. Maar de opmerking over kabels gaat natuurlijk voor beide op. Zoals gezegd is ook de isolatie van belang. Er stand een BDP sensor op MP dacht ik. Wel even checken of het de juiste is (aanbieder had de verkeerd en biedt m daarom te koop aan).

Dit soort onderdelen altijd nieuw kopen en niet gebruikt!
Zo kun je nooit een storing oplossen want je moet zeker weten dat het onderdeel goed is om dat deel uit te kunnen sluiten!
Groeten Chris 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC