blokwissel 940 1992 in 740 1988 Electrisch probleem

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2008 22:14 #1070534 door V700 register
Aangezien het oude turboblok van de 740 einde verhaal was heb ik een donor blokje gescoord van een schadeauto, deze is afkomstig van een 940 turbo uit 1992
nou gebruik ik de oude kabelboom. Ik heb een paar dingen waar ik op vastloop.
Kan iemand me de wiring diagrams (liefst van bijde auto's ) helpen vinden?
 Alvast bedankt, Stanley

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2008 22:18 #1215620 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vastlopen
Waar loop je specifiek op vast ? Stekkers die niet passen oid ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2008 22:27 #1215625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stekkertjes teveel
Nou ik doe het niet voledig zelf aangezien ik een leek ben op het gebied van auto's, maar geloof dat het nieuwe blok meerdere  stekkers en sensoren hebt. Wil zien waar ze voor zijn en wat ze doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2008 22:45 #1215630 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mailbox
Beide schema's liggen in je MSN-mailbox.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2008 20:27 #1215697 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als de oude motor redelijk
Als de oude motor redelijk liep op de kabelboom dan kan daar niks mee mis zijn. 
Ik neem aan dat je alleen het blok overzet en de oude 740 inlaatspullen/injectoren/gasklep positieschakelaar/ stationair luchtklap laat zitten? (is ook de bedoeling) 
heb je de sensoren/LMM van het oude blok overgezet op het 940 blok?? (ECU-koelwatertempsensor, watertemp meter sensor, anti-klop sensor)
Dat moet nl. want de sensoren horen bij het injectie en ontstekingsysteem van de 740. ( de 940-spullen zijn niet downward compatible met de 740-spullen)
Het blok zelf is weinig anders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD