Langdurig starten 945 2.3 LPT 1997 LPG-G3, aansturing relais?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2008 17:18 #1070486 door V700 register
Geachte lezers,
Sinds kort ben ik in het bezit van een Volvo 945 lpt 1997 met G3 onderbouw vialle.De auto loopt erg mooi op lpg en benzine, echter het duurt erg lang eer hij aanslaat.
De motor is onlangs vervangen, door een fris exemplaar.Verder zijn distributie, waterpomp, rotor en verdeler, bougies, bougiekabels, etc. vernieuwd.
Compressie e.d. is allemaal goed. LPi injectoren zijn al vernieuwd.Tanks en pomp ook al vernieuwd.Hij loopt dus, nogmaals, op lpg en benzine verder erg goed.De auto start op benzine, en dat lijkt ook het probleem te zijn.Ik hoor de brandstofpomp niet voorzoemen (druk opbouwen).Bij doorstarten (> 5 seconden) slaat hij vanzelf aan en loopt direct heel goed.Bij direct opnieuw starten start hij direct. als hij even staat gaat het al wat langzamer, bij meer dan een kwartier stilstaan is het weer erg lang wachtenTijdens het starten blijft het lampje van de schakelaar van de lpg installatie op het dashboard uit (vierkant, brandt groen op lpg, rood op benzine).Ik heb het systeemrelais/brandstofpomp relais vervangen (eentje bij Hyunter opgehaald), maar geen verbetering.Wat wel opvalt is dat als ik het relais vervang hij de eerste keer wel een zoem geluidje geeft. Bij de volgende keren starten weer niet.Echter, bij de eerste keer starten inclusief zoem geluid nog geen normale, vlotte start.Omdat hij verder perfect op benzine loopt kan het de brandstofpomp niet zijn toch?Ik zat zelf te denken aan de aansturing vanuit het contact naar het systeemrelais, maar hoe meet ik die en welke kleuren hebben die stuurdraad?Of gaat dit via de computer / ECU?Of is het misschien de benzinedrukregelaar? Hoe test je die?Benieuwd of iemand hier raad weet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2008 17:38 #1215347 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Benzinerail
Het beste lijkt mij de druk op de benzinerail te meten. Dan kun je meteen zien of de druk lager wordt als de motor stilstaat.
Als je twijfeft over de benzinedrukregelaar vervang deze dan door een nieuw  of een ander exemplaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2008 19:09 #1215354 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Presentatie.
Sinds kort een 940 uit 1997? De laatste auto was een 940 uit 1991 of zo, toch?
Ik ben wel benieuwd naar je nieuwe aanwinst, post eens wat foto's.
Overigens, had ik dat ook, soms heel lang starten en soms helemaal niet.Brandstofpomprelais vervangen, probleem opgelost. Probeer eens uitwisselen, dan weet je het.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2008 19:22 #1215356 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe staat het met filter?
Hoe staat het met filter? Heeft ie ook nog zo'n terugslagklepje om druk op het systeem te houden? Gaan ook kapot.
Verder een vreemd probleem.
Groet

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2008 19:32 #1215359 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic lekke LPG injector?
Treedt het probleem op na een halfuur tot uur?
Ik heb ooit een lekke injector gehad. Als de auto pas na een halfuurtje problemen begint te vertonen heb je een kans op lekkende injector. Door de LPG in de cilinder is de mix te rijk en moet de motor zich eerst schoonmaken etc.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2008 19:59 #1215366 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic reactie
ja, idd ooit ook een ouder type 940 gereden.
Een drukmeter heb ik denk ik niet...Benzinefilter heb ik nog niet gecontroleerd. Zal ik 1s doen.En waar zit dat terugslagklepje?LPi injectoren zijn vernieuwd, of bedoel je de benzine injectoren?

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2008 21:47 #1215386 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic LPG
Ik bedoel de LPG injectors. Maar ze zijn nieuw dus dat is niet de reden.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC