Motorrevisie?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2008 22:47 #1070222
door V700 register
Motorrevisie? is gemaakt door V700 register
Mijn 740 uit 1986 staat inmiddels meer dan 3 jaar stil in een schuur. Ik ben van plan om hem volgend jaar op te laten knappen. Het is een B230E met ca 250000 km, die af en toe wat kuren had (inhouden, waarschijnlijk brandstoftoevoer probleem). En dus al een hele tijd stil gestaan heeft. Ik wil de motor nu laten reviseren. Heeft iemand tips welk bedrijf dat goed kan en wat dat gaat kosten? Groeten
Kees
Kees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2008 22:50 #1213972
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat zijn de redenen voor
Wat zijn de redenen voor een revisie?
Ik zou de motor eerst controleren (compressiemeting/lektest?)
Verder weet ik geen adressen etc. Alleen dat ruilmotoren van Volvo zelf zoms niet eens zo duur zijn...
groet,
Philip
Ik zou de motor eerst controleren (compressiemeting/lektest?)
Verder weet ik geen adressen etc. Alleen dat ruilmotoren van Volvo zelf zoms niet eens zo duur zijn...
groet,
Philip
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2008 23:02 #1213980
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de reactie,
de
Dank voor de reactie,
de reden voor de revisie is dat mijn vrouw met de auto gaat rijden en dat ik niet wil dat ze stil komt te staan
Ik wil sowieso het inspuitsysteem na laten kijken en af laten stellen, de bedradingen laten herstellen/vervangen.
Verder denk ik dat het verstandig is om na 3 jaar stilstand zuigerveren en rubbers van injectoren enz. te laten vervangen, maar misschien overdrijf ik dan wel een beetje.
En inderdaad, als dat meer zou kosten dan een ruilmotor, dan kan ik dat beter doen.
Maar ik heb geen idee aan welke prijzen ik moet denken en welk bedrijf verstand heeft van een B230E uit '86.
Vandaar mijn vraag!
MVGKees
de reden voor de revisie is dat mijn vrouw met de auto gaat rijden en dat ik niet wil dat ze stil komt te staan

Ik wil sowieso het inspuitsysteem na laten kijken en af laten stellen, de bedradingen laten herstellen/vervangen.
Verder denk ik dat het verstandig is om na 3 jaar stilstand zuigerveren en rubbers van injectoren enz. te laten vervangen, maar misschien overdrijf ik dan wel een beetje.
En inderdaad, als dat meer zou kosten dan een ruilmotor, dan kan ik dat beter doen.
Maar ik heb geen idee aan welke prijzen ik moet denken en welk bedrijf verstand heeft van een B230E uit '86.
Vandaar mijn vraag!
MVGKees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2008 23:29 #1213984
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Revisie?
Beste kees,
Voordat je aan een revisie begint:
- 250.000 kilometer is geen reden voor revisie
- Er zijn voldoende middelen om een motor weer te optimaliseren
- Injectoren zijn tegen een schappelijke prijs te reinigen
- Laat de auto APK keuren, dan komen de pijn punten (CO gehalte en remmen gok ik) wel naar voren
Zelf ben ik bezig een 1991'er 940 die en jaar heeft stil gestaan (na 375.000km) te optimaliseren, tot nu toe waren de problemen:
- Handrem kabel
- Start motor
- Snelheidsmeter
APK leverde verder twee defecte lampjes op en een aantekening wegens speling in de stuur kogels. Verder heb ik een olietoevoeging gebruikt om zeker te zijn dat alles weer los en lekdicht was.
Als je meer wil weten stuur een berischt of bel.
Bert Stolker
Voordat je aan een revisie begint:
- 250.000 kilometer is geen reden voor revisie
- Er zijn voldoende middelen om een motor weer te optimaliseren
- Injectoren zijn tegen een schappelijke prijs te reinigen
- Laat de auto APK keuren, dan komen de pijn punten (CO gehalte en remmen gok ik) wel naar voren
Zelf ben ik bezig een 1991'er 940 die en jaar heeft stil gestaan (na 375.000km) te optimaliseren, tot nu toe waren de problemen:
- Handrem kabel
- Start motor
- Snelheidsmeter
APK leverde verder twee defecte lampjes op en een aantekening wegens speling in de stuur kogels. Verder heb ik een olietoevoeging gebruikt om zeker te zijn dat alles weer los en lekdicht was.
Als je meer wil weten stuur een berischt of bel.
Bert Stolker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam