B230FB

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2008 21:29 #1070216 door V700 register
B230FB is gemaakt door V700 register
Dag Mensen volgens mijn VIN code heb ik een B230FB motor en dat schijnt bijzonder te zijn 135 pk.De Volvo loopt op gas (Vogels) onderstaand  de uitdraai:Gegeven VIN = YV1945853M2024250 Item Code BetekenisFabrikant YV1 VolvoModel 94 940Aantal deuren 5 5 deurs estateMotor 85 B230FBVersnellingsbak 3 M47-5spModeljaar (kan afwijken van bouwjaar) M 1991Fabriek 2 Gent - BelgieChassisnr 024250 SerienummerIemand nog tips o.i.d deze motor loopt als een zonnetje en ik ben er zuinig op.Wat zijn nu de precieze specs. en kan ik het e.e.a. nog wat kietelen.Mij valt verder op dat hij op gas feller is (optrekken, hardrijden) of is dat normaal in dit geval?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2008 22:02 #1213953 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic FB
Volgens mij is een FB niet bijzonder speciaal (niet in NL in ieder geval). 135 pk is volgens mij alleen voor de LPT's (B230FK). Volgens info op de site, zie <a href="/node/2981">hie</a>r, zit de FB op 130 pk. Gewoon normaal onderhoud, olie en filters netjes op tijd wisselen. Houd de klepspeling goed in de gaten (in ieder geval iedere 15.000km), extra belangrijk omdat je op lpg rijdt. Qua kietelen moet je je best gaan doen, weet zo even niet wat je kunt. Bij de LPT's en HPT's is het een stuk makkelijker: Turbodruk omhoog. De FB heeft geen turbo dus dat gaat je niet helpen. Op lpg heb je bij een verdamper meestal minder vermogen (restrictie in inlaat), bij Vialle LPi meer vermogen, bij Prins VSI/ Landi LSI weet ik het zo niet. Denk gelijk of ietsje meer dan normaal (maar wat minder meer dan bij LPi).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2008 22:12 #1213958 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ongewoon en toch gewoon
De 230FB is inderdaad bijzonder onbijzonder maar ook een prima betrouwbare motor en gelukkig krachtig genoeg (al is het maar nét aan) om op LPG te draaien.
Regelmatig onderhoud is inderdaad een goed recept voor langdurig pezier.       Prima torretje! 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2008 20:12 #1214039 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi...
Bedankt voor de info jongelui, ik ben weer wat meer "kenner" geworden van mijn koets.Hoop hier nog vele vruchtbare uurtjes door te brengen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2008 22:26 #1214075 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Hoe bedoel je?

edebree schreef : De 230FB is inderdaad bijzonder onbijzonder maar ook een prima betrouwbare motor en gelukkig krachtig genoeg (al is het maar nét aan) om op LPG te draaien.
&#160;

Rij al 470.000 Km  met mijn 230FB op LPG. Nog steeds dezelfde cilinderkop. Nog nooit de kleppen aangepast zelfs. Wel wat modificaties om de slijtage tegen te gaan maar die modificaties zijn denk ik genoegzaam bekend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD