O-ringen achter de grondplaat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2008 10:18 #1070208 door V700 register
O-ringen achter de grondplaat is gemaakt door V700 register
Beste Volvisti,

Toen ik laatst mijn blok eens aan een wat grondiger test onderwierp, viel me op dat de verdelerkap van binnen vettig was. Nu heb ik hier op het forum al uitgebreid kunnen vinden dat dit probleem op te lossen is door de O-ringen achter de grondplaat te vervangen. Ik heb de plaatselijke Volvodealer in Culemborg een bezoekje gebracht. Die had vorige week echter een computerstoring en daarom heb ik een lijstje met te bestellen onderdelen bij hem achtergelaten met daarop oa de O-ringen.

Toen de magazijnman mij gisteren terugbelde meldde hij mij dat hij alleen doppen kon zien in het scherm en niet precies op kon maken welke doppen ik bedoelde. Blijkbaar is de tekening in Vadis niet erg duidelijk.

Nu is mijn vraag of iemand hier die tekening met de desbetreffende O-ringen (doppen) hier zou kunnen plaatsen. Ik ben Vadis aan het downloaden, maar dit duurt nogal lang.

Alvast mijn dank.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2008 10:24 #1213896 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plaatje
Volgens mij is het plaatje al eens gepost hier ergens. Je zou even kunnen zoeken, volgens mij was de topicstarter Baseman.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2008 19:02 #1213930 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Adresje.

gj schreef : Nu is mijn vraag of iemand hier die tekening met de desbetreffende O-ringen (doppen) hier zou kunnen plaatsen.

Nee even contact op met <a href="/privatemsg/new/923" target="_blank">wp001 &gt;klik&lt;</a>, en vraag hem naar de twee ringetjes.Vervangen blijkt appeltje eitje, ik zal eens kijken of ik het topic kan terugvinden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2008 19:19 #1213932 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden
Had eerder vandaag al eens gekeken omdat ik dacht dat er een plaatje in het betreffende draadje stond. Draadje staat <a href="/node/16662">hier</a>, geen plaatje.Plaatje in Vadis opgezocht en die hang ik zometeen aan de eerste post. Het gaat om de onderdeeltjes 2 en 3. Rechts zie je de nummers staan (plaatje op basis van LPT).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2008 19:22 #1213933 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden.
Ik vond mijn <a href="/node/16662" target="_blank">eigen forum-topic</a>, en dat <a href="/node/17560" target="_blank">van Henk</a>, wellicht heb je aan een van beiden iets.
Vooralsnog geen foto's, helaas.

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2008 23:53 #1213987 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic nummers
Dank voor alle info, maar ik zou nog steeds graag een plaatje zien met de O-ringen.
Al denk ik dat de magazijnman van de Volvodealer ook uit de voeten kan met de onderdelennummers. Iemand die ze even wil opzoeken voor me?

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2008 00:27 #1213990 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Partnr's
Partnnr 969330 is de kleine binnenste O-ring en nr 969331 hoort bij de grote buitenste. Voor rond de twee Euro ben je klaar (0,35 en 1,15 excl). Schrijf het maar even voor het geval je het op het plaatje niet kunt onderscheiden...
Zag hem zelf namelijk pas staan toe ik dit al had gepost. ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2008 08:01 #1214001 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plaatje

gj schreef : Dank voor alle info, maar ik zou nog steeds graag een plaatje zien met de O-ringen.
Al denk ik dat de magazijnman van de Volvodealer ook uit de voeten kan met de onderdelennummers. Iemand die ze even wil opzoeken voor me?

Beide (plaatje + nummers) staan, zoals gezegd, onderaan het eerste bericht van dit draadje, onder "bijlage" als "O-ringen.jpg". Marco: bedankt voor aanvullen van de nummers. Had bij maken van de jpgje gekeken of de nummers leesbaar waren (net), hier op de site zetten maakt het niet beter...

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2008 22:47 #1214082 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic gezien
Nu zie pas wat er bedoelt wordt met eraan hangen...
&#160;
Wist niet dat dit mogelijk was, weer wat geleerd.
&#160;
Mijn dank voor de (werderom) snelle en nette info.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2008 23:01 #1214086 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanhangen
Geen probleem, het is in de categorie "je moet het een keer gezien hebben". Dacht dat sitegebruikers alleen bestanden als bijlage aan een informatiepagina kunnen hangen, moderators kunnen dat aan meer zaken zoals discussies. Verenigingsleden hebben een "700 schildje" ( ) bij hun naam staan, moderators een groene .

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC