helemaal verrast !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat heb ik gebruikt om een olielekkage te dichten. En het lijkt te werken.
Eerst de dop (Vadis 1366780) waar normaal een externe motoroliekoeler aanzit goed gepolijst, ingesmeert met 5926, dag laten drogen en er op geschroefd.
De eerste tekenen zijn bemoedigend want er komt na 5 kilometer rijden en half uur stationair geen olie langs gelekt. Daar was het natuurlijk om te doen maar in het weekend moeten we naar Musselkanaal dus we zullen zien.
Toch een ritje van 280 km.
Helemaal verrast maar nog niet optimistisch genoeg omdat ik al 2 jaar bezig ben met deze kleine lekkage.
U hoort van mij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat klinkt goed Vorig jaar ging m'n stuurbekrachtigingspomp lekken bij een doorgeroeste vriesdop. Ontroest, ontvet en dicht gemaakt met 2-componentenlijm en het zit al ruim een jaar.MSuidgeest schreef : Loctite 5926.
Dat heb ik gebruikt om een olielekkage te dichten. En het lijkt te werken.
Eerst de dop (Vadis 1366780) waar normaal een externe motoroliekoeler aanzit goed gepolijst, ingesmeert met 5926, dag laten drogen en er op geschroefd.
De eerste tekenen zijn bemoedigend want er komt na 5 kilometer rijden en half uur stationair geen olie langs gelekt. Daar was het natuurlijk om te doen maar in het weekend moeten we naar Musselkanaal dus we zullen zien.
Toch een ritje van 280 km.
Helemaal verrast maar nog niet optimistisch genoeg omdat ik al 2 jaar bezig ben met deze kleine lekkage.
U hoort van mij.
--- --- Mark --- --- <p class="MsoNormal">Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb met de plaatselijke <a href=" www.dealer.volvocars.nl/nl/nl/grouppages/59/default.aspx ">dealer gesproken en er is geopperd dat er een krasje moet zitten op het blok waar de olie toch langs lekt. Niet eens een gekke gedachte als je bedenkt dat er toch 3 of 4 bar druk opstaat bij 3000 min-1 toeren.
Ik ben bang dat ik bij Nordicar zelf ook op de brug moet voor reparatie om die kras te ontdekken en dan weg te polijsten.
Als u er bent, kunt u meekijken.