Help...volvo start opeens niet meer op bezine (is LPG auto)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2008 17:57 #1069725 door V700 register
Beste Lezers
Ik ben in het bezit van een volvo 940 bwjr. 1994 met een motorinhoud 2.3i GLE
De auto heeft kort geleden grote reparaties gehad.
Nieuwe kop, etc etc etc
Zelfs de onstekingsmodule is vernieuwd.
Nu sinds een paar dagen start de auto niet tot zeer slecht op benzine, brandstofpomp horen we draaien, en de motor draait ook goed rond, maar hij wil niet aanslaan op benzine.
We hebben al gezocht naar het brandstofrelais maar kunnen we niet vinden???? Achter de asbak zou op plaats E (volgens VADIS) een relais moeten zitten, dat zit er niet, laat staan dat er contacten zitten, want die zitten er ook niet.
Er zit wel een blauw relais in de voorste rij, dit zou een brandstof-inspuiting relais moeten zijn en die tikt (dus zou het doen???)
Maar wat is dan wel het probleem??
Please wie helpt ons, kunnen jullie vertellen wat het probleem is, en waar we dus wel het brandstofrelais kunnen vinden.
Alvast bedankt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2008 19:01 #1211605 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog steeds niet opgelost dus?
Teruglezend, begrijp ik dat het euvel nog steeds niet opgelost is.
Of je uiteindelijk een nieuw contactslot hebt geplaatst (of hebt laten plaatsen) kon ik even niet terug vinden.
In beide postings, kan ik niet afleiden wat er nou precies voor blok in zit.<br>Kun je me daarom een lol doen en de motorcode op het distributiedeksel even posten?<br>Daarnaast had ik graag (maar dat kan ook per prive berichtje) de VIN-code, die op het kenteken staat, en het kenteken van de auto.
Als laatste:<br>Je rijdt naar verwachting rond met een 8-klepper gezien het bouwjaar zal de ingebouwde gasinstallatie een Vialle AMS zijn? En een B230FB? Die heeft inderdaad geen wit brandstofrelais op positie E. Je hebt dan ergens rechts-voorin de motorruimte wel een verdamper zitten. Waar het relais wel zit, zou ik even moeten terugzoeken.<br>
Workaround is, voorlopig, dat ie ook gewoon op gas te starten is, in tegenstelling tot de Vialle LPi installaties, waarbij dat echt niet lukt. <br>Deze installatie heeft tevens geen verdamper.
Slaat de auto af als je op benzine rijdt, of ook als je op gas rijdt?
Met 98% zekerheid heeft jouw blok ook geen Hall-sensor, dus dat scheelt ook weer zoeken.
Aangezien je nog niet zo veel op het forum geweest bent, en de auto voornamelijk bij de garage gestaan heeft, kan ik niet zo goed inschatten hoe 'handig' je metgesleutel aan je auto bent, maar als ik je een bedradingsschema stuur, komt dat goed of is dat verloren moeite? (niet vervelend bedoeld, maar dan weet ik, en de rest, een beetje hoe we het euvel samen met jou te lijf kunnen gaan, vandaar)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2008 18:11 #1211970 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine injectoren
Is het een idee injector reiniger toe te voegen ? Als weinig op benzine is gereden kan vervuiling bij de injectoren starten bemoeilijken. Of l*l ik maar wat ?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC