Geen vollo turbodruk B204gt

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2008 23:30 #1069599 door Frank de Boer
Geen vollo turbodruk B204gt is gemaakt door Frank de Boer
Ik heb nu dus een b204gt in mijn 360 zitten. Maar als ik nu rij en vol gas geef dan loopt de turbodruk op naar het maximum (op de meter) en schiet dan gelijk een mm of 4 terug.
Ik weet niet 100% zeker of ik de slangen van de tcu wel goed heb zitten. Degene die naar de tcu gaat heb ik voor de gasklep zitten in die alu. buis. Waar ook de slang naar de cis-klep gaat.
En de slang die naar de turbodrukmeter gaat zit na de gasklep. Dus aan het inlaatspruitstuk zelf.
Waar kan dit aan liggen??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 09:53 #1210989 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foutcodes
Ik kan niet zo makkelijk controleren hoe het er bij mijn 780 in zit maar als je nou kijkt wat de TCU meet in jouw situatie is dat dan het meest logische? Ik denk het wel want de TCU ziet de beschikbare turbodruk en weet ook al de gasklepstand (vermogensvraag) en kan aan de hand daarvan beslissen de turbodruk meer of minder te maken naar behoefte
Heb je de foutcodes al uitgelezen? Er zijn een aantal foutcodes die het systeem op lagere drub laten werken
Ik ben ook wel benieuwd naar foto's en een beschrijving van wat je gebouwd hebt, 200PK in een lichte 360 moet toch wel een uitdagende combi zijn om mee te rijden

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 11:30 #1210994 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Hoe kan ik die foutcodes
Hoe kan ik die foutcodes uitlezen. Is daar geen laptop of bepaalde kastje voor nodig??
Heb al wel gezocht op 't forum maar kan er eigenlijk niet iets duidelijk over vinden.

Als je foto's wilt zien dan moet je op de volgende link kijken:
 <a href=" forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=3554 "> forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=3554

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 11:42 #1210997 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic A en B.
Heb je bij het overzetten van je B204GT ook toevallig een kastje met A (en B) daarop overgezet ? Met daarin een draadje, wat gaatjes en een ledje ? Daar kun je m namelijk mee uitlezen, zie <a href="/node/12449">hier</a>. Voor jou extra interessant is het laatste puntje "foutcodes turboregeling B204FT/GT. Je hebt kans dat het linkje voor jou niet werkt, dit komt dan denk ik omdat je geen verenigingslid bent. Je kunt lid worden (als je nog een 7/9 serie hebt), je kunt dan bij dergelijke informatie en je kunt meedoen met sleutel- en poetsdagen etc. Bovendien krijg je 4x per jaar het clubblad. Je zou ook kunnen proberen mbv google de gegevens te vinden. Denk dat er wel wat te vinden valt.Bij de oudere uitvoeringen geen laptop of extra kastje nodig.

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2008 18:45 #1211222 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Storingscodes
Ik de tcu uitgelezen. Kwamen 3 storingscodes uit.
&#160;
3-4-2        Ac-blokkerrelais             Dit klopt want heb alles van de airco eruit gehaald
&#160;
4-3-1        Temperatuurgevensignaal             Ik had de sensor er nog niet aan zitten. Maar heb hem er nu wel aan zitten maar blijft de storing geven. Heb de accu al losgegooid. De stekker uit de tcu gehaald. Blijft erin staan. Heb er ook nog geen ventilator op zitten maar moet volgens mij niet uit maken met de storing. Heb de sensor al doorgemeten. Heeft gewoon weerstand. Wel erg veel.
&#160;
4-2-1         Drukgeven in de regeleenheid.         Heb de slang gecontroleerd maar kan er gewoon doorheenblazen dus hij krijgt gewoon druk.
&#160;
&#160;
Weet iemand hoe ik de onderste 2 storingen kan oplossen zodat ik gewoon met volle vermogen kan rijden. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC