Raar stationair B204GT

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2008 13:21 #1069590 door Frank de Boer
Raar stationair B204GT is gemaakt door Frank de Boer
Ik heb een b204gt motor in mijn 360 gebouwd.
Nu heb ik het probleem dat hij raar stationair loopt. Als ik hem gewoon start (koud) loopt hij netjes 800 rpm.
Als hij eenmaal warm is gaat hij tussen 1000 en 1500 rpm zitten. Zonder dat ik iets doe.
En als ik even flink gas heb gegeven draait hij af en toe zelf 2500 rpm stationair.
Als ik dan de motor even uitzet. Wat laat afkoelen en hem start loopt hij weer gewoon 800 rpm stationair.

Ik heb de cis klep al schoongemaakt. Ook heb ik gezocht naar false lucht maar niet kunnen vinden.
Wat kan hier het probleem zijn???

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2008 15:43 #1210952 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic valse lucht
Iets zorgt er kennelijk voor dat er te veel lucht de motor in komt waardoor ie te hoog stationair draait. Valse lucht is een mogelijkheid, een haperende CIS klep is een mogelijkheid, eventueel de gasklep, veel meer dan dat is er niet. Toch misschien een kwestie van alles nogmaals systematisch nalopen. Komt je gasklep netjes in rustpositie terug? zit de gasklep goed vast aan de as? pakkingen heel onder gasklephuis etc

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2008 16:51 #1210954 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasklep positieschakelaar
De gasklep positieschakelaar en gasklep zelf staan ook goed afgesteld ? Misschien kan <a href="/node/17794">deze</a> pagina je helpen de afstelling te controleren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2008 22:01 #1210966 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TPS / gaskleppositieschakelaar
Dit ding moet het stationair regelsysteem aan en uitschakelen. Dus als deze niet goed werkt zal de CIS-klep niet goed kunnen regelen, ook al is deze schoon en werkend.
Verder: verdenk alle pakkingen in het inlaatsysteem tussen CIS-klep en cilinderkop. (bij injectoren, spruitstukpakking, gasklephuispakking, lekkende slangen die aangesloten zitten op de inlaat, lekkende rembekrachtiger, lekkende eenrichtingsklep in de rembekrachtigings slang.)
moet te vinden zijn.

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2008 23:08 #1210972 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Ik heb het denk ik al
Ik heb het denk ik al gevonden (nog niet getest).
Ik was alle pakkingen, keeringen, slangen aan het controleren en toen kwam ik erachter dat de gasklep los zat.
Gelukkig geen lastige/dure problemen dus.

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2008 13:38 #1211282 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Probleem nog niet opgelost
Nu heb ik hem weer rijdend. En kwam erachter dat het probleem nog niet opgelost is.
Hij loopt niet meer 2500 rpm stationair maar is nog wel af en toe aan het schommelen tussen de 1000 en 1500 rpm.
Dit doet hij alleen als hij goed warm, dus na een stukje flink gassen. Als ik daarna weer eventjes rustig rij of het contact uit zet loopt hij weer gewoon stationair.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC