Carterontluchting
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2008 21:22 #1069525
door V700 register
Carterontluchting is gemaakt door V700 register
Beste Volvorijders,
Weet iemand wat er aan de hand is als je carterontluchting lucht het carter in zuigt oftewel hij ontrekt lucht uit het inlaatspruitstuk.
Zie ook mijn forum "onregelmatig draaiende motor" voor alle eerdere reperaties.
Hopelijk weet een van u het antwoord.
Alvast bedankt,
Volvo 744 bj mei1990 b234f 16v
Weet iemand wat er aan de hand is als je carterontluchting lucht het carter in zuigt oftewel hij ontrekt lucht uit het inlaatspruitstuk.
Zie ook mijn forum "onregelmatig draaiende motor" voor alle eerdere reperaties.
Hopelijk weet een van u het antwoord.
Alvast bedankt,
Volvo 744 bj mei1990 b234f 16v
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2008 21:25 #1210609
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Merken
Waar merk je dat ? Op het T-stuk ? Of echt op de olieafscheider zelf ? Om wat voor motor gaat het ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2008 21:33 #1210610
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Carterontluchting
Hallo Henk,
Dat merk ik als ik de slan van de carterontluchting loshaal bij het gasklephuis dan loopt de motor als een zonnetje stop je je vinger in de slang naar de carterontluchting dan voel je hem zuigen richting carter. Het is een B234f 16V uit mei 1990
Bedankt voor je snelle reactie
Dat merk ik als ik de slan van de carterontluchting loshaal bij het gasklephuis dan loopt de motor als een zonnetje stop je je vinger in de slang naar de carterontluchting dan voel je hem zuigen richting carter. Het is een B234f 16V uit mei 1990
Bedankt voor je snelle reactie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2008 21:37 #1210611
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tstuk
Zit er niet nog een T-stuk aan met een slang die naar de inlaatslang loopt ? Dacht dat er ergens een T-stukje met een soort vlamdover zit waar die slang aan zit. Als dat het geval is, zou het kunnen dat je via dat slangetje wat vacuum opbouwt. Als je de slang naar de olieafscheider loshaalt, krijgt je motor valse lucht via de opening. Als de motor dan goed loopt, kan hij wel eens te weinig lucht krijgen als de slang er aan zit. Hoe merk je dat de motor slecht loopt ? Onregelmatig, of te laag toerental ? 800 rpm is normaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2008 21:55 #1210613
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zit inderdaad een tstuk
Zit inderdaad een tstuk met nog een dun slanngetje naar het inlaatspruitstuk maar dan na het gasklephuis.
Heb het nog niet losgehad voor dat tstukje gaan we morgen weer proberen.
Als alles vast zit draait hij heel laag in toeren bijna tegen het afslaan aan zie mijn andere stukje onrelmatig lopende motor ( kleine update: ondertussen ook verdeelkap rotor bougies en bougie kabels vervangen)
Groet,
Heb het nog niet losgehad voor dat tstukje gaan we morgen weer proberen.
Als alles vast zit draait hij heel laag in toeren bijna tegen het afslaan aan zie mijn andere stukje onrelmatig lopende motor ( kleine update: ondertussen ook verdeelkap rotor bougies en bougie kabels vervangen)
Groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2008 22:09 #1210616
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CIS klep
Het lijkt erop dat je CIS klep regeling niet goed werkt. Zou m eerst demonteren, schoonmaken met wasbenzine oid, licht invetten en weer terugzetten. Zorg ervoor dat de stekker aan de achterzijde er goed op zit. Controleer de afstelling, hoe je dat doet heb ik in <a href="/node/17794">deze</a> pagina beschreven. Je zou stappen 3 t/m 5 even kunnen doorlopen.
Moderators: Jerry Stam