Hoe bougies te vervangen 960? En welk type voor G3?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 12:33 #1069426 door V700 register
Hallo allemaal, 
Ik wil de bougies vervangen van de 960 (bj 1996) maar ik zie dat dit een ingewikkelder klus is dan bij een 740. Is dit gemakkelijk zelf te doen? Oja, welk type bougies kan ik het beste gebruiken?
Alvast weer bedankt!
Groet Rik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 13:07 #1210054 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bougies
Hoi, is erg gmakkelijk.

Kap van de kleppendeksel (zwarte) er af halen. (torx)
Bougiedop zit met 2 m10 boutjes vast. deze loshalen.
met de sleutel uit je gereedschap setje van de auto de bougies loshalen.
Standaard bougie sleutel past net niet in het gat.
type weet ik zo even niet. wel hebben deze drie kontactpunten. Haal er een uit en ga naar een automaterialen zaak.
Ze kunnen wel vast zitten. ik ze heb met een griptang op de bougiesleutel er uit gekregen.
Succes!
Martijn

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 13:47 #1210055 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
Bedankt Martijn,
Aangezien ik wel gedreven ben maar niet enorm technisch...Je bedoelt de zwarte kap met de letters ''Volvo 24V'' erop?
Grt Rik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 14:54 #1210061 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic andere?
moet je voor G3 andere hebben dan voor gewoon benzine?
hoelang gaan die dingen mee? 
ik heb hier nog een benzine-setje liggen met 95.000km gedraaid, mag je zo hebben 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 22:50 #1210131 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik weet dat...
Ik weet dat NGK een speciale serie heeft voor LPG.Deze kunnen beter tegen de hitte dankzij platina, als ik het goed heb begrepen.
Weet niet of ze er ook zijn die geschikt zijn voor de 960.
Ik heb overigens altijd de normale NGK's.Voor die 12 euro per 4 vervang ik ze gewoon wat vaker ;)
Met m'n vorige setje 30.000 gereden en die kwamen er nog heel netjes uit. Ik hou ze maar op reserve.Ik had ze vervangen vanwege problemen maar dat bleek niet aan de bougies te liggen; een vuiltje in het LPG systeem was de boosdoener.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 23:03 #1210134 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zwartekap
Ja die bedoel ik. met volvo 24v  er op!
Ik denk niet dat je speciale bougies moet hebben voor de G3 LPG. heb ik ook nooit gehad in een 960 2.5 met G3 lpg
groeten,
martijn

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2008 10:54 #1210153 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bougie
Voor een goede LPG verbranding ben je wel andere bougie's nodig dan voor een benzine blok, gewoon ff vragen bij de VolvoBougieBoer.
Voor een 940 heb ik de gegevens wel, maar van een 960 niet, maar als een 940 er gevoelig voor is, is een 960 dat ook, beide op G3.

Tip voor het vastzitten , griptang geeft het risico van het doormidden draaien, en dan ben je echt minder blij.

Oude bougie's er uit of los draaien als de motor heet is, de omgeving van de bougie, zet meer uit dan de bougie zelf, dan heeft ie een tikkie meer ruimte en zitten ze minder vast.

• Martin Deckers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2008 22:19 #1210245 door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic NGK en LPG
To eliminate the influence of L.P.G. and to obtain optimum spark plug performance, NGK recommends:-The use of a spark plug with one heat range colder (if possible) than that listed in the catalogue: eg, BPR6EFS-13 (L.P.G.) instead of BPR5EFS-13 (petrol) for VN 6 Cylinder Commodore.AND-The reduction of the electrode gap by 0.1 mm (which lowers the spark plug required voltage)
Groet Martin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2008 12:29 #1210290 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt maar,

mbroeren schreef : moet je voor G3 andere hebben dan voor gewoon benzine?
hoelang gaan die dingen mee? 
ik heb hier nog een benzine-setje liggen met 95.000km gedraaid, mag je zo hebben 

Dank Martijn maar ik ga toch eerlijk gezegd liever voor 6 kakelverse exemplaren voor plm € 38 .
Ik heb ze bij de Volvodealer (Henk Scholten) gehaald en die vertelde dat er geen bougies zijn speciaal voor LPG.
Groet Rik

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2009 13:48 #1244816 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic Ervaring met NGK BPR7EFS bougies voor 960 3.0L LPG?

12many14 schreef : To eliminate the influence of L.P.G. and to obtain optimum spark plug performance, NGK recommends:-The use of a spark plug with one heat range colder (if possible) than that listed in the catalogue: eg, BPR6EFS-13 (L.P.G.) instead of BPR5EFS-13 (petrol) for VN 6 Cylinder Commodore.AND-The reduction of the electrode gap by 0.1 mm (which lowers the spark plug required voltage)
Groet Martin

Dus, als ik het goed begrijp, moet ik de BPR7EFS gebruiken. Via OnderdelenDirect.nl wirdt standaard de BPR6EFS aangeboden. Heeft iemand ervaring mee 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC