Hoe bougies te vervangen 960? En welk type voor G3?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wil de bougies vervangen van de 960 (bj 1996) maar ik zie dat dit een ingewikkelder klus is dan bij een 740. Is dit gemakkelijk zelf te doen? Oja, welk type bougies kan ik het beste gebruiken?
Alvast weer bedankt!
Groet Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Kap van de kleppendeksel (zwarte) er af halen. (torx)
Bougiedop zit met 2 m10 boutjes vast. deze loshalen.
met de sleutel uit je gereedschap setje van de auto de bougies loshalen.
Standaard bougie sleutel past net niet in het gat.
type weet ik zo even niet. wel hebben deze drie kontactpunten. Haal er een uit en ga naar een automaterialen zaak.
Ze kunnen wel vast zitten. ik ze heb met een griptang op de bougiesleutel er uit gekregen.
Succes!
Martijn

- V700 register
- Nieuw lid
-
Aangezien ik wel gedreven ben maar niet enorm technisch...Je bedoelt de zwarte kap met de letters ''Volvo 24V'' erop?
Grt Rik
- V700 register
- Nieuw lid
-
hoelang gaan die dingen mee?
ik heb hier nog een benzine-setje liggen met 95.000km gedraaid, mag je zo hebben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weet niet of ze er ook zijn die geschikt zijn voor de 960.
Ik heb overigens altijd de normale NGK's.Voor die 12 euro per 4 vervang ik ze gewoon wat vaker

Met m'n vorige setje 30.000 gereden en die kwamen er nog heel netjes uit. Ik hou ze maar op reserve.Ik had ze vervangen vanwege problemen maar dat bleek niet aan de bougies te liggen; een vuiltje in het LPG systeem was de boosdoener.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk niet dat je speciale bougies moet hebben voor de G3 LPG. heb ik ook nooit gehad in een 960 2.5 met G3 lpg
groeten,
martijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor een 940 heb ik de gegevens wel, maar van een 960 niet, maar als een 940 er gevoelig voor is, is een 960 dat ook, beide op G3.

Tip voor het vastzitten , griptang geeft het risico van het doormidden draaien, en dan ben je echt minder blij.

Oude bougie's er uit of los draaien als de motor heet is, de omgeving van de bougie, zet meer uit dan de bougie zelf, dan heeft ie een tikkie meer ruimte en zitten ze minder vast.
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Groet Martin
- V700 register
- Nieuw lid
-
 mbroeren schreef : moet je voor G3 andere hebben dan voor gewoon benzine?
hoelang gaan die dingen mee?
ik heb hier nog een benzine-setje liggen met 95.000km gedraaid, mag je zo hebben
Dank Martijn maar ik ga toch eerlijk gezegd liever voor 6 kakelverse exemplaren voor plm € 38 .
Ik heb ze bij de Volvodealer (Henk Scholten) gehaald en die vertelde dat er geen bougies zijn speciaal voor LPG.
Groet Rik
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Dus, als ik het goed begrijp, moet ik de BPR7EFS gebruiken. Via OnderdelenDirect.nl wirdt standaard de BPR6EFS aangeboden. Heeft iemand ervaring mee12many14 schreef : To eliminate the influence of L.P.G. and to obtain optimum spark plug performance, NGK recommends:-The use of a spark plug with one heat range colder (if possible) than that listed in the catalogue: eg, BPR6EFS-13 (L.P.G.) instead of BPR5EFS-13 (petrol) for VN 6 Cylinder Commodore.AND-The reduction of the electrode gap by 0.1 mm (which lowers the spark plug required voltage)
Groet Martin