vreemd dof tikkend geluid aan onderzijde moter b230fk?????klink verschillend op gas of benzine. word vervolgt

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2008 13:10 #1069377 door V700 register
help wie kan mij vertellen wat het kan zijn de auto heeft 165000 op de klok wel heeft de auto lang stil gestaan ongeveer 8 maanden is daeler onderhouden
bij de dealer konden ze het me niet vertellen
je hoort het vooral als de motor warm is en stationair draait bij gas geven lijkt het weg te gaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2008 13:36 #1209791 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moeilijk
Dat is moeilijk te vertellen zoals dat vaker is met vreemde geluiden.Onder in de motor zit je oliepomp en de krukas maar het kan ook iets zijn wat doorklinkt naar onderen toe.Het zou zelfs uit de koppeling kunnen komen.Ga er eens onder liggen als hij warm is en luister nog eens goed.Ik wil ook best eens luisteren maar Breda is je vast te ver.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2008 13:52 #1209794 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de koppelingsplaat is wel
de koppelingsplaat is wel aan vervanging toe we hebben er al onder gelegen maar moeilijk te bepalen waar het nou vandaan komt
het geluid is ook hoorbaar op de bestuurdersstoel als ik de moter op spannig zet door de koppeling op te laten word het geluid minder
wel heb ik het idee als ik rij dat ik het nog wel zacht hoor maar ja als je gaat zitten luisteren de heletijd dan ga je van alles horen
mvg pascal
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2008 17:15 #1209804 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dealer onderhouden
dealer onderhouden zegt geen drol. Ik heb niet de ervaring dat dealeronderhouden auto's zoveel beter zijn als door andere garage onderhouden auto's. Waar het om gaat is de individuele expertise en betrokkenheid waarmee aan de auto wordt gewerkt.
drijfstanglagers?
deze gaan doorgaans kapot als gevolg van te hete olie, overbelasting bij lage toeren of verkeerde motorolie of een te lage oliedruk of een tijdelijk te laag oliepeil (droogvallen van oliepompaanzuignek in hi-G bochten.). Als je er vroeg bij bent kan je vaak volstaan met vervangen van de lagerschalen omdat deze lagerschalen bewust van zachter materiaal zijn gemaakt als de krukaslagertaps.
Het kan ook zijn dat je zgn. 'piston slap' hoort, een kantelende zuiger. Dat komt vaker voor bij redblocks. Ze kunnen er heel oud mee worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2008 18:33 #1209808 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic drijfstang lagers zat ik
drijfstang lagers zat ik zelf ook aan te denken maar ken je dat zien met enkel de carterpan er af?
en als het zo is wat gaat zoiets kosten?
mvg pascal
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2008 18:51 #1209810 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het is niet te zien maar
het is niet te zien maar wel te meten maar dat is echt vakwerk. Geen idee wat het gaat kosten maar de kosten zullen vooral in uren gaan zitten. Om erbij te kunnen moet de carterpan eraf.  en omdat de motorsteunen op de dwarsbalk zijn gemonteerd kan die niet los dus zal zeer waarschijnlijk het blok eruit moeten.
Je zal je moeten afvragen of dat de moeite nog waard is bij een bok dat misschien al 300kkm heeft gedraaid. want dan is het nu drijfstanglagers en over 20 of 50kkm misschien zuigers en zuigerveren en dan misschien weer een versleten kop.
Dan is een ruilblok met minder km's vaak een snellere en goedkopere oplossing.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2008 19:24 #1209813 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blok
Dit blok (ik denk een LPT/HPT uit '98?) heeft nog maar de helft gedraaid. De latere modellen kregen zuigers met een langer hemd, komen de kantelende zuigers dan ook niet vooral voor bij de oudere redblocks ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2008 22:34 #1209828 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat klopt maar ze doen het
dat klopt maar ze doen het nog steeds, dat komt omdat de pistonpennen nogal ver onder de zuigerbodems zitten.
Uiteraard helpen de diepere zijkanten wel. Mijn '97-er LPT (met eerste blok) doet het soms toch nog iets.
hmmm, weinig km's gedraaid, dan is reparatie wel de moeite waard. Zoveel blokken met weinig km's liggen er ook niet meer voor het oprapen.
Maar eerst maar eens een revisie specialist raadplegen wat er no echt mee mis is met dat blok. Misschien is het gewoon iets simpels. Zo zit er bv erg weinig ruimte tussen carter en dwarsbalk, als er een motorsteun kapot is ka n het zomaar zijn dat het carter  soms de dwarsbalk raakt. Zoek en gij zal vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2008 21:20 #1209926 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic daar heb ik nog niet naar
daar heb ik nog niet naar gekeken hij staat nij bij de lpg specialist voor inbouw van een lpi instalatie als ik hem terug heb ga ik er nog maar eens onder liggen
bedankt tot zo ver ff wachten maar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2008 18:29 #1210321 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het schiet nog niety echt
het schiet nog niety echt op de auto staat nog steeds bij de lpg specialist ken niet wachten om er zelf weer onder te kunnen kijken wil dat getik er echt uit hebben nog maar effe geduld hebben
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD