Foutje in Tabel storingscodes versnellingsbak AW 30-40
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2008 18:43 #1069140
door bouke maas (GAST)
Foutje in Tabel storingscodes versnellingsbak AW 30-40 is gemaakt door bouke maas (GAST)
Hallo Allemaal,
Ik ben de afgelopen dagen druk geweest met de nieuwe 960 en ik heb goed nieuws: Hij rijdt weer. Het bleek dat de bak ontzettend vervuild was. Ik heb alle solenoids eruit ehad en ze schoon gemaakt. Verder is de bak twee keer geflushed en hij schakeld weer als de beste. Ik bleef echter een hardnekkige storingscode houden: 1-4-3. Ik heb hier op het forum in de tabel gekeken en deze gaf aan dat het zou gaan om geen signaal van de olietempsensor. Deze heb ik bekeken en doorgemeten, maar er bleek niks aan de hand.
Daarna heb ik de codes op caunter.ca/volvo960 bekeken en deze Tabel gaf aan dat er iets met de kickdown schakelaar aan de hand was. Ik heb de schakelaar bekeken en deze bleek gebroken waardoor hij in de kickdownstand bleef staan. (Eric heeft in het verleden ook zoiets aan de hand gehad. Ik denk dus dat het handig is om de tabel aan te passen of anders uit te zoeken of de vroegere bakken een andere tabel hanteren dan de latere bakken.
Dit is de tabel die ik heb gebruikt
TROUBLE CODE DEFINITIONDIAGNOSTIC TROUBLE CODE DEFINITION
TROUBLE CODE DEFINITIONDIAGNOSTIC TROUBLE CODE DEFINITIONDTC Warning Light On (1) Fault/Repair1-1-1 .................. No ................... No Faults Recorded1-1-2 .................. Yes ............. Short To Voltage In No.1 Shift Solenoid Circuit1-1-3 .................. Yes ........................... TCM Fault1-1-4 .................. No ................. Mode Selector Switch Circuit Malfunction1-2-1 .................. Yes ............ Short To Ground In No. 1 Shift Solenoid Circuit1-2-2 .................. Yes ................. Open In No. 1 Shift Solenoid Circuit1-2-3 .................. Yes ............ Short To Voltage In Line Pressure Solenoid Circuit1-2-4 .................. No .............. Short To Ground In Mode Selector Switch Circuit1-3-1 .................. Yes ..... Open Or Short To Ground In Line Pressure Solenoid Circuit1-3-2 .................. Yes ........................... TCM Fault1-3-4 .................. No ................ Incorrect Load Signal1-4-1 .................. No ................. Short Circuit In Oil Temperature Sensor Circuit1-4-2 .................. No .............. Open In Oil Temperature Sensor Circuit1-4-3 .................. No .......... Short To Ground In Kickdown Switch Circuit2-1-1 .................. Yes ........................... TCM Fault2-1-2 .................. Yes ............. Short To Voltage In No.2 Shift Solenoid Circuit2-1-3 .................. Yes ............ Throttle Position Sensor Signal Too High2-2-1 .................. Yes .............. Short To Ground In No. 2 Shift Solenoid Circuit2-2-2 .................. Yes ................. Open In No. 2 Shift Solenoid Circuit2-2-3 .................. Yes ............ Throttle Position Sensor Signal Too Low2-3-1 .................. Yes ........... Erratic Throttle Position Sensor Signal2-3-2 .................. Yes .......... Speedometer Signal Missing2-3-3 .................. Yes ........ Speedometer Signal Incorrect2-3-5 ................ (2) Yes .............. High Oil Temperature2-4-5 .................. Yes .............. Open Or Short In Torque Limiting Circuit3-1-1 .................. Yes ..... Transmission RPM Signal Missing3-1-2 .................. Yes ... Transmission RPM Signal Incorrect3-1-3 .................. Yes ................ Gear Position Sensor Signal Incorrect3-2-2 (3) .............. Yes .... Gear Ratio Information Incorrect3-2-3 (3) .............. Yes ..... Lock-Up Slips Or Is Not Engaged3-3-1 .................. No .......... Short To Voltage In Lock-Up Solenoid Circuit3-3-2 .................. No ..... Open In Lock-Up Solenoid Circuit3-3-3 .................. No ........... Short To Ground In Lock-Up Solenoid Circuit
(1) - Warning light is located in instrument panel. When afault occurs, DTC is recorded and warning light comeson. If fault is intermittent, warning light will goout, but DTC will remain.(2) - Only for as long at oil temperature remains high.(3) - If DTC is present, mechanical malfunction has occurred.Manufacturer recommends replacing transmission assembly.
Ik ben de afgelopen dagen druk geweest met de nieuwe 960 en ik heb goed nieuws: Hij rijdt weer. Het bleek dat de bak ontzettend vervuild was. Ik heb alle solenoids eruit ehad en ze schoon gemaakt. Verder is de bak twee keer geflushed en hij schakeld weer als de beste. Ik bleef echter een hardnekkige storingscode houden: 1-4-3. Ik heb hier op het forum in de tabel gekeken en deze gaf aan dat het zou gaan om geen signaal van de olietempsensor. Deze heb ik bekeken en doorgemeten, maar er bleek niks aan de hand.
Daarna heb ik de codes op caunter.ca/volvo960 bekeken en deze Tabel gaf aan dat er iets met de kickdown schakelaar aan de hand was. Ik heb de schakelaar bekeken en deze bleek gebroken waardoor hij in de kickdownstand bleef staan. (Eric heeft in het verleden ook zoiets aan de hand gehad. Ik denk dus dat het handig is om de tabel aan te passen of anders uit te zoeken of de vroegere bakken een andere tabel hanteren dan de latere bakken.
Dit is de tabel die ik heb gebruikt
TROUBLE CODE DEFINITIONDIAGNOSTIC TROUBLE CODE DEFINITION
TROUBLE CODE DEFINITIONDIAGNOSTIC TROUBLE CODE DEFINITIONDTC Warning Light On (1) Fault/Repair1-1-1 .................. No ................... No Faults Recorded1-1-2 .................. Yes ............. Short To Voltage In No.1 Shift Solenoid Circuit1-1-3 .................. Yes ........................... TCM Fault1-1-4 .................. No ................. Mode Selector Switch Circuit Malfunction1-2-1 .................. Yes ............ Short To Ground In No. 1 Shift Solenoid Circuit1-2-2 .................. Yes ................. Open In No. 1 Shift Solenoid Circuit1-2-3 .................. Yes ............ Short To Voltage In Line Pressure Solenoid Circuit1-2-4 .................. No .............. Short To Ground In Mode Selector Switch Circuit1-3-1 .................. Yes ..... Open Or Short To Ground In Line Pressure Solenoid Circuit1-3-2 .................. Yes ........................... TCM Fault1-3-4 .................. No ................ Incorrect Load Signal1-4-1 .................. No ................. Short Circuit In Oil Temperature Sensor Circuit1-4-2 .................. No .............. Open In Oil Temperature Sensor Circuit1-4-3 .................. No .......... Short To Ground In Kickdown Switch Circuit2-1-1 .................. Yes ........................... TCM Fault2-1-2 .................. Yes ............. Short To Voltage In No.2 Shift Solenoid Circuit2-1-3 .................. Yes ............ Throttle Position Sensor Signal Too High2-2-1 .................. Yes .............. Short To Ground In No. 2 Shift Solenoid Circuit2-2-2 .................. Yes ................. Open In No. 2 Shift Solenoid Circuit2-2-3 .................. Yes ............ Throttle Position Sensor Signal Too Low2-3-1 .................. Yes ........... Erratic Throttle Position Sensor Signal2-3-2 .................. Yes .......... Speedometer Signal Missing2-3-3 .................. Yes ........ Speedometer Signal Incorrect2-3-5 ................ (2) Yes .............. High Oil Temperature2-4-5 .................. Yes .............. Open Or Short In Torque Limiting Circuit3-1-1 .................. Yes ..... Transmission RPM Signal Missing3-1-2 .................. Yes ... Transmission RPM Signal Incorrect3-1-3 .................. Yes ................ Gear Position Sensor Signal Incorrect3-2-2 (3) .............. Yes .... Gear Ratio Information Incorrect3-2-3 (3) .............. Yes ..... Lock-Up Slips Or Is Not Engaged3-3-1 .................. No .......... Short To Voltage In Lock-Up Solenoid Circuit3-3-2 .................. No ..... Open In Lock-Up Solenoid Circuit3-3-3 .................. No ........... Short To Ground In Lock-Up Solenoid Circuit
(1) - Warning light is located in instrument panel. When afault occurs, DTC is recorded and warning light comeson. If fault is intermittent, warning light will goout, but DTC will remain.(2) - Only for as long at oil temperature remains high.(3) - If DTC is present, mechanical malfunction has occurred.Manufacturer recommends replacing transmission assembly.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2008 19:01 #1208408
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic On-site.
Bouke, bedankt voor de opmerking en bijdrage.Ik zal de tabellen eens langs elkaar leggen en kijken waar het mis gegaan is bij het maken van de pagina.
Voor de goeie orde:Op onze site staat het item hier: <a href="/node/13810">Foutcodetabel AW-30-40: automatische transmissie</a> in de technische vraagbaak.
Ik zal het daar waar nodig aanpassen.
Voor de goeie orde:Op onze site staat het item hier: <a href="/node/13810">Foutcodetabel AW-30-40: automatische transmissie</a> in de technische vraagbaak.
Ik zal het daar waar nodig aanpassen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam