Oliedop lekt, rook- en benzinelucht uit het blok...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2008 16:56 #1066135
door V700 register
Oliedop lekt, rook- en benzinelucht uit het blok... is gemaakt door V700 register
Hallo maar weer,
Nu de 965 weer lekker tuft heb ik de oliedop van het blok van de 740 B230F even losgedraaid. Gewoon even kijken, je kent het wel. Er kwam lichte rook uit en ik meen dat ik benzine rook. Tevens lekt er olie langs de dop op de bovenkant van de deksel. Heb ik benzine in mijn motorblok? Een vlam bij de peilstok (mooi helder) doet de boel niet knetteren en laat de boel ook niet ontbranden. Moet ik mij zorgen gaan maken of is dit een normale gang van zaken.
Ik maak wel kortere ritten (plm 10 km) maar ben wel weer een rustige rijder.
Wederom bedankt en hopende op langere intervallen,
Groeten Rik
Nu de 965 weer lekker tuft heb ik de oliedop van het blok van de 740 B230F even losgedraaid. Gewoon even kijken, je kent het wel. Er kwam lichte rook uit en ik meen dat ik benzine rook. Tevens lekt er olie langs de dop op de bovenkant van de deksel. Heb ik benzine in mijn motorblok? Een vlam bij de peilstok (mooi helder) doet de boel niet knetteren en laat de boel ook niet ontbranden. Moet ik mij zorgen gaan maken of is dit een normale gang van zaken.
Ik maak wel kortere ritten (plm 10 km) maar ben wel weer een rustige rijder.
Wederom bedankt en hopende op langere intervallen,
Groeten Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2008 17:49 #1206656
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onmiddelijk verkopen!
Ik bied 400 euro!
Je kunt ook een nieuw rubbertje voor je oliedop kopen, dat scheelt soms ook al. Verder kun je, zoals ik me ook heb laten influisteren even de "jigggle" test doen.
Laat je motor stationair draaien, schroef je oliedop los en zet hem los op de opening.
Dan zal die dop een dansje doen waarschijnlijk. Het mooiste is dat ie er niet meteen vanaf danst.
Draai dan even aan je gashendel tot ie circa 1500 toeren loopt.
Als je compressie in orde is zal de dop zich mooi vastzuigen. Doet ie dat niet, dan trek ik mijn bod in ...
Die benzinegeur weet ik even niet.. maar daar antwoord vast iemand anders nog wel snel op. Heb je trouwens nog mijn reactie gelezen op je email van de stormschade? Heb je nu een geduekte 740 of een gedeukte 960?
gRoet
Je kunt ook een nieuw rubbertje voor je oliedop kopen, dat scheelt soms ook al. Verder kun je, zoals ik me ook heb laten influisteren even de "jigggle" test doen.
Laat je motor stationair draaien, schroef je oliedop los en zet hem los op de opening.
Dan zal die dop een dansje doen waarschijnlijk. Het mooiste is dat ie er niet meteen vanaf danst.
Draai dan even aan je gashendel tot ie circa 1500 toeren loopt.
Als je compressie in orde is zal de dop zich mooi vastzuigen. Doet ie dat niet, dan trek ik mijn bod in ...
Die benzinegeur weet ik even niet.. maar daar antwoord vast iemand anders nog wel snel op. Heb je trouwens nog mijn reactie gelezen op je email van de stormschade? Heb je nu een geduekte 740 of een gedeukte 960?
gRoet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2008 18:12 #1206658
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor nog geen €4000
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2008 19:41 #1206664
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic damp
een beetje damp heb je altijd, evenals wat olie op het kleppendeksel. heb er net een nieuwe ring in gedaan maar zit nog steeds wat sporen. t verbetert wel, maar neemt het nooit weg.

als je een B200 of B230 hebt, is het niet vreemd als je een beetje benzine ruikt (bij een D24 natuurlijk wel
). als je een wat langer stuk rijdt, verdampen vocht en benzine wel beter uit de benzine. daarom moet je dus bij veel korte eindjes ook vaker olie verversen. en kan je peil na een opeens lange rit ook opeens een stuk lager liggen (peilen dus als je op je vakantiebestemming)

als je een B200 of B230 hebt, is het niet vreemd als je een beetje benzine ruikt (bij een D24 natuurlijk wel
Moderators: Jerry Stam