Auto houdt in bij gas geven...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2008 12:37 #1066117 door V700 register
Auto houdt in bij gas geven... is gemaakt door V700 register
Ik ben in het bezit van een 960 '96 2.5 24V handgeschakeld. Sinds enkele dagen doet zich het probleem voor dat wanneer ik het gas indruk, de auto af en toe schokt en soms er niks gebeurt, dit duurt een paar seconden en dan 'hakt' hij er weer in en is het klaar. Het is niet bij een bepaalde versnelling of snelheid. Het schokken is niet hevig en het is ook niet zo dat de auto de neiging heeft om af te slaan maar er gebeurt gewoon niks bij gas geven, ook niet als ik dieper het gas indruk. Het lijkt alsof het iets met de benzinetoevoer te maken heeft, alsof hij te weinig benzin krijgt.... Bekend probleem misschien of weet iemand hier raad mee? Alvast bedankt, E.Dijkstra

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2008 23:11 #1206533 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inhouden
Vroeger had je bij carburateur-motoren ook dit soort problemen. Dan ging de luchtklep wel open maar er kwam niet voldoende benzine (in verhouding dan). Het gevolg was een zeer arm mengsel waardoor de auto niet trok en wilde afslaan.

Ik zit te denken aan de luchtgasklep die verbonden is met het gaspedaal. Daar lijkt iets mis mee maar ik zie nog even niet wat. Op die klep zit een asje met een positieswitch. Wellicht een los contactje of een vast zittende luchtklep.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC