Wagen start goed, slaat af en nu met flikkerende verlichting. Brandstofpomp of toch wat anders?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vorige week hier ook al iets over gepost maar ik probeer het nog maar eens.
Zo nu en dan: De wagen (740 aut) start goed, loopt dan 2 seconden en slaat dan weer af. 10 x starten, even wachten en hij doet het weer. Nu sloeg hij zelfs onderweg af. Ook valt mij op dat de verlichting flikkert. Heeft dit wat met elkaar te maken en kan het ook een ander probleem zijn?
Ik ben even langs de garage in het dorp geweest en die meldt dat een nieuwe brandstofpomp plm € 500/600 kan kosten. Zijn die krengen zo duur?
Met dank en met nog meer hageldeuken,
Groeten Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Het noemen van flikkerende verlichting triggerde mij.
Dit symptoom is eerdere voorbij gekomen in de volgende draadjes ( en misschien nog wel meer) <a href="/node/15756">1</a> en <a href="/node/801">2</a>
Misschien is het een oorzaak, dus doe er je voordeel mee
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, die krengen zijn niet zo duur, want met 125 euro incl. zit er een nieuwe pomp onder, altahns, dan heb je hem in de hand, eronder zetten kun je zelf in een half uurtje. Ohja, wel even twee nieuwe ringetjes bij kopen.600 euro is veel te veel, naar mijn idee.Vliegende Hollander schreef : Ik ben even langs de garage in het dorp geweest en die meldt dat een nieuwe brandstofpomp plm € 500/600 kan kosten. Zijn die krengen zo duur?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar zoals Baseman zegt rond de 125 is een veel meer gehoorde prijs.
Flikkerende verlichting doet mij denken aan een te lage of slechte boordspanning.
Heb je het gevoel dat de startmotor minder vlot rondgaat bij het starten toevallig??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat betreft de flikkerende verlichting. De startmotor draait vlot rond. Dit is niet hevig maar viel mij laatst op toen ik in een parkeergarage met de voorkant tegen een muur stond. De lampjes binnenin gaan mee op het ritme. Maar nogmaal, het is in lichte mate hoor....Moet ik dit zoeken in de dynamo of startmotor?
Gegroet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oh ja, waarom die andere symptomen? Omdat je dynamo niet laadt heb je net te weinig boordspanning, de brandstof computer heeft daar moeite mee dus komt er niet voldoende benzine in. Blijkbaar kan je accu nog prima stroom leveren, voldoende om je startmotor rond te gooien.
is er geen zekering kapot gegaan, waar de pomp achter zit.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Moet ik dan toch (ook) denken aan de benzinepomp of is dit toch een dynamogerelateerd probleem?
Alvast bedankt!
Groet Rik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens, als je nog steeds knipperende lampen hebt, dat is bijna altijd de koolborstels, is een slijtageonderdeel. Heeft mi niets te maken met benzinepomp uitval.