940 start niet zonder spray

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2008 20:06 #1065858 door V700 register
940 start niet zonder spray is gemaakt door V700 register
In de hoop op <u>hulp</u> hierbij mijn, misschien te lange, verhaal; 
Ongeveer 2 maanden geleden begonnen de startproblemen met mijn volvo 940 2.3i automaat uit 1990.
Na 2 jaar en 33.000 km probleemloos te hebben gestart en greden heeft mijn 940 <u>van het ene op het andere moment</u>
opgehouden te starten. Ik kreeg dus niet 'met en met' startproblemen, al draaide de startmotor heel soms een rondje extra
voordat de motor op gang kwam.
ANWB was verbaasd; "de wagen moet het gewoon doen, alles werkt alleen hij start niet". Tankpomp, startmotor, injectoren, bougies... ligt het niet aan (?).
De wagen liep direct na wat te sprayen in het luchtfilter (anwb). Als de volvo warm was startte hij de hele dag goed! Dagen later
werd het moeizamer dus heb ik een fles hairspray (Wella, Bosch heeft deze niet) en later een fles Cockpitspray (geen hele flessen)
gebruikt. Ongeveer anderhalve maand <u>elke dag starten met de spray</u> in het luchtfilter. Wat een gedoe!
De laatste 2 weken heb ik startpilot gebruikt. Bij elke start moest ik deze gebruiken. Soms liep de 940 slecht stationair en sloeg op
veel momenten af als ik stil ging staan of langzamer ging rijden.
Uiteraard heb ik tussentijds een monteur er na laten kijken en voelen ( foutcodes enz. ). Hij adviseerde eens te beginnen met de
<u>temp. sensor in motorblok</u>. Heel gedoe niemand heeft een sleutel om deze eruit te krijgen maar uiteindelijk wel vervangen. Probleem niet opgelost.
Sensor stuurt ook het koudstartventiel aan. Lange tijd heb ik gedacht aan het koudstartventiel / koudstartinjector. Maar ja, uitstellen en uitstellen.
Ik heb de luchtmassameter schoongemaakt, een nieuw luchtfilter geplaatst. Ook heb ik een slangetje zijdelings van de dikke slang vanuit het luchtfilterhuis, dat valse lucht trok dicht en vast geplakt. Hier zat een behoorlijke scheur in. Probleem; minstens zo erg!
De bruchte <u>CIS klep</u> eruitgehaald, schoongemaakt en uiteindelijk het <u>koudstartventiel</u> eruit gehaald en schoongemaakt!!!!!!!
PROBLEEM <u>NIET</u> OPGELOST. HELLUP, HEL  LUP, HEI LUPT NIET.
Nu krijg ik de auto (?) niet eens meer aan met al mijn spreeitjes.
Ik weet niet wat ik nu nog kan doen en verdenken. Wie kan mij helpen, adviseren, sturen...
Ik ben niet zo technisch en <u>handig</u> met Voltmeters Ohms en Tantes doormeten etc. Het is voor mij al heel wat om vanalles uit elkaar te draaien en schoon te maken.
Graag lees ik jullie commentaren. Groeten, Micha uit Valkenburg a/d Geul.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2008 22:09 #1204734 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja..
weet je of de injectoren schoon zijn ? misschien kleven ze een beetje en openen ze niet goed. flesje injectorreiniger proberen ?
geen concrete ervaringen mee, maar het is maar een gedachte....
&#160;
wat voor foutcodes had de monteur gevonden ? en belangrijker: welke kwamen terug na resetten ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2008 23:24 #1204757 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reiniger
Voordat je begint met slopen.
Twee of anders het maximaal toelaatbare deel van je benzine mengen met Reininger voor Injectie motoren van Petrol!
Eerst flessen in de tank leegknijpen, dan benzine, en dan gewoon 100 km nog stop rijden, stevig rijden, dat een een goede poging om je injectoren te reinigen, flink doorspoelen dus, op mijn manier gezegd, auto even goed lostrappen, zodat ie stevig zuipt, dan spoelt ie meer.
Mocht ie ut dan nog niet doen, dan zou ik de injectoren eruit halen en schoonmaken, of nieuwe erin zetten, geloof dat ze ca 60 euro stuk kostten aan matriaal, maar weet ut niet zeker. (Heb zelf G3) 
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2008 12:36 #1204798 door V700 register
&#160;
Kan ik wel mooi mengen maar als ik niet kan starten kan ik ook niet rijden!!!
&#160;
Als ik 'm nog eens aankrijg ga ik dit proberen.
&#160;
Bedankt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2008 12:40 #1204799 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic startprobleem
&#160;
Is dit het spul dat ook in de benzinetank moet?
Er waren verschillende foutcodes. Ik weet niet meer welke maar ze waren te algemeen.
Het kon vanalles zijn.
&#160;
Bedankt voor jullie reactie(snelheid).
Ik laat van me lezen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2008 12:42 #1204800 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic starten
Bougie's eruit, schoonmaken -ervan uitgaande dat je vonk moet hebben en hebt- met een injectiespuit uit het ziekenhuis doe ik dat, mijn vrouw werkt daar- dan een pak um beet 5 cc er cylinder erin spuiten, schone verwarmde bougie's -op de keukenbrander- er weer in draaien, beetje startpilot in het luchtfilter, en starten vanaf een 100% volle accu (vanaf een 80% volle lukt het niet) of vanaf een startaccu. Accu eerst meter, 12,4 v is niet voldoende 13,2 / 4 is echt vol.
&#160;
Dan moet hij haast wel aanslaan,
&#160;
Je kan ook eerst flessen met reinging erin doen, bezine uit schone jerrycans, en dan rijden, en op hoop van zegen dat ie niet afslaat, anwb pas mee, mobiele tefoon mee.
&#160;
Andere tip is heb je een thuis lidmaatschap op de ANWB? Die helpt!  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2008 12:46 #1204802 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reiniger
Ik zie geen foto.
&#160;
Maar flesje is paarskleurig, merk is Petrol, ik haal het gewoon bij de shell pomp, en je hebt twee soorten, voor injectie en voor carburatie motoren, je de 1 niet voor de ander gebruiken.
&#160;
Moet nu naar mijn werk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2008 12:46 #1204803 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic algemeen
helaas zijn foutcodes niet heel specifiek (in de zin van: bougie 3 heeft een elektrodeafstand die 0.1mm te klein is)  toch kunnen ze wel meer licht werpen op het probleem cq hypotheses bevestigen. daar begint het toch mee: symptomen waarnemen, hypothese opstellen en die toetsen aan de waarnemingen, foutcodes etc (klopt het dat die foutcode ontstaat bij die hypothes)

als je ze nog een keer uitleest (of laat doen) kan het wel behulpzaam zijn ze op te schrijven en hier te posten.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC