940 LPT start moeilijk en loopt niet optimaal op zowel gas als benzine

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2008 13:11 #1065524 door V700 register

Hallo alle mede volvo liefhebbers.
Sinds kort heb ik mijn droom auto : Een prachtige 940 LPT estate uit 1996! Hij is wit en in geweldige conditie.
Behalve dat hij s'ochtends moeizaam start en dat hij bij rustig rijden af en toe sputtert. of ik nu op gas of benzine rijd, het maakt geen verschil. Wat kan er aan de hand zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2008 21:57 #1202772 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verdeler en rotor vandaag vervangen.
Vandaag een nieuwe verdeler en rotor gehaald, helaas dit heeft niet geholpen. Het was toch wel een goed idee want de oude was echt versleten. Morgen zal ik de bougies ook vervangen. Ik las elders op het forum over problemen met lpi / benzine injectoren, ik denk dat het daar meer op lijkt. Eerst maar de makkelijke oplossingen uitvoeren!
Als iemand nog tips heeft hoor ik dat graag. Weet iemand een goed adres voor originele volvo parts? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2008 22:27 #1202788 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.

J G DOEVE schreef : Weet iemand een goed adres voor originele volvo parts?

Wytze, ook lid, komt regelmatig op de site.Dit is zijn <a href=" members.home.nl/volvoforlife/v700images/prijslijst/ " target="_blank">prijslijstje, uiteraard bestaat de dealer ook nog en tweedehandsspul viavia

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2008 22:43 #1202761 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Ontstekingssysteem
Heb je het onstekingssysteem al gecontroleerd?
Nieuwe bougies monteren. Verdelerkap met rotor vernieuwen.
Bougieskabels. Zitten de bougiekabels goed op de bougie? Soms is schroefdraaddopje op de bougie losgeraakt en maakt de bougiedop geen goed contact met de bougie.
Dit is maar een voorzet er zijn natuurlijk veel meer punten die nagekeken moeten worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2008 10:31 #1202822 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eerst checken, dan geld uitgeven

J G DOEVE schreef : Ik las elders op het forum over problemen met lpi / benzine injectoren, ik denk dat het daar meer op lijkt.

zou het zelf daar met deze omschrijving van klachten niet zoeken. eerst zorgen dat de motor op benzine goed loopt, dan gassysteem aanpakken. syptomen op beide systemen =&gt; oorzaak ligt bij iets wat door beide systemen gebruikt.  
symptoom van loszittende injectoren is (vaak) ook valse lucht, merkbaar door hoger stationair toerental (valse lucht wordt niet "meegewogen" door LMM) dan normaal (normaal is 800 rpm).
ik zou eerst draden/stekkers/zekeringen controleren. is de temperatuursensor ok ? die kan soms slecht koud starten veroorzaken ? dit soort zaken controleren kost geen geld maar kan het probleem wel oplossen (ik heb zelf deze maand &gt;300 euro uitgegeven aan loszittende LPI injectoren, terwijl dit mijn probleem niet oplost. hoogstwaarschijnlijk gecorrodeerde zekeringen LPI zekeringen)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC