Motor valt uit

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2008 21:03 #1065249 door V700 register
Motor valt uit is gemaakt door V700 register
Weet iemand de oplossing voor het spontaan uitvallen van de motor tijdens het rijden.
Na een aantal keer starten slaat hij dan weer aan ( b230 motor 940 van 1990 )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2008 23:14 #1200739 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op wat voor manier valt hij
Op wat voor manier valt hij uit? Loopt het motortoerental gestaag terug of is alles ineens uit?
Groet,
Tamas 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2008 23:18 #1200740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Summier.
Met een dergelijk summiere symptomenopsomming..........heb ik eigenlijk maar 1 suggestie:Pak de reservesleutel en kijk of ie het daarmee ook doet. (alléén de sleutel, dus niet je enorme sleutelbos overhangen)
Reden van de opmerking, is dat het contactslot daar niet zo goed tegen kan, langdurig zware sleutelbossen. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2008 10:09 #1200752 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gegevens
Meedenken wordt makkelijker als je wat meer vertelt. Bijvoorbeeld: uitvoering van de auto (volledig motortype, bak, brandstof), symptomen als hij afslaat (wanneer gebeurt dat, hoe gebeurt dat).
Zoals je het nu stelt, kunnen we je een waslijst geven van mogelijkheden, waarvan driekwart niet op de situatie slaat en die je onmogelijk allemaal kunt controleren.
Ook onderhoudsstaat is wel handig, als je wat weet: met name bougies/kabels/rotor zijn een mogelijke oorzaak, tenzij je die allemaal net hebt vervangen. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2008 11:17 #1200758 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofpomprelais...
... versleten, is het eeste wat me invalt. Dat geeft precies dezelfde symptomen (ik spreek uit (zeer onaangename) eigen ervaringen). Daarover staat een heleboel op deze site. Kost ongeveer 45 euro nieuw bij de dealer en gaat volgens mij bij alle 940's kapot (dus niet met een gebruikte "repareren"!). Op dit relais staat een datum. Als het ongeveer even oud is als de auto, zou ik het gewoon vervangen want je komt toch een keer aan de beurt.
Het kan natuurlijk ook allerlei andere oorzaken hebben, maar dan zijn inderdaad nauwkeuriger symptoombeschrijvingen een meer deskundige beoordelaars nodig.
Succes er mee en groetjes uit Zuid-Limburg, 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2008 15:03 #1200772 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic doorsolderen
Kapje van brandstofpomp relais halen en soldeerverbindingen controleren, even alles opnieuw doorsolderen met een soldeerboutje. (voorzover het daar aan ligt)
groeten,
Sicco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2008 13:02 #1200841 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 45 euro ?

jgootzen schreef : Kost ongeveer 45 euro nieuw bij de dealer en gaat volgens mij bij alle 940's kapot (dus niet met een gebruikte "repareren"!). Op dit relais staat een datum. Als het ongeveer even oud is als de auto, zou ik het gewoon vervangen want je komt toch een keer aan de beurt.


die grote witte ? dacht dat die rond de 110 euro zaten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2008 13:52 #1200847 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eerst controleren

sicco altenburg schreef : voorzover het daar aan ligt

Precies, dus voor je gaat solderen eerst heel goed kijken, een koude las zie je als een cirkelvormig haarscheurtje in het soldeerpunt. En je hoeft eigenlijk alleen de hoofdstroom punten te checken, dus de dikke printbanen, want die gaan vooral stuk. Als je weet wat er fout was weet je ook of je het echt hebt opgelost.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2008 16:20 #1200870 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja

jgootzen schreef : ... versleten, is het eeste wat me invalt. Dat geeft precies dezelfde symptomen (ik spreek uit (zeer onaangename) eigen ervaringen). Daarover staat een heleboel op deze site. Kost ongeveer 45 euro nieuw bij de dealer en gaat volgens mij bij alle 940's kapot (dus niet met een gebruikte "repareren"!). Op dit relais staat een datum. Als het ongeveer even oud is als de auto, zou ik het gewoon vervangen want je komt toch een keer aan de beurt.
Het kan natuurlijk ook allerlei andere oorzaken hebben, maar dan zijn inderdaad nauwkeuriger symptoombeschrijvingen een meer deskundige beoordelaars nodig.
Succes er mee en groetjes uit Zuid-Limburg,


Ik heb laatst een origineel nieuw relais van de dealer in mn handen gehad (ergens van na 2000, zat al een tijdje in een auto) en het leek bijna alsof de soldeerverbindingen nog dunner waren. Ik zou eerst eens opnieuw het oude solderen, dat is vaak genoeg (tot nu toe bij mij genoeg maar heb al 2x gehad dat een relais op die plek gesoldeerd moest worden, mn brandstofpomp neemt veel stroom denk ik, oud filter is de oorzaak denk ik, das door de reinigende werking van Ethanol/E85 (dat tank ik in Aken) flink vol komen te zitten).

ik denk ook dat het brandstofpomprelais is, of eventueel krukaspositiegever, die hebben ook een begrensde levensduur. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2008 20:15 #1200897 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nog een?
Hallo JW

JW schreef : ... door de reinigende werking van Ethanol/E85 (dat tank ik in Aken) flink vol komen te zitten).

Dan ken je Bossie (grijze 740 sedan met 940 neus) waarschijnlijk ook wel, want die tankt daar ook. Bij Stawag meen ik.
Groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD