Motor valt uit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Na een aantal keer starten slaat hij dan weer aan ( b230 motor 940 van 1990 )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Tamas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Reden van de opmerking, is dat het contactslot daar niet zo goed tegen kan, langdurig zware sleutelbossen.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Zoals je het nu stelt, kunnen we je een waslijst geven van mogelijkheden, waarvan driekwart niet op de situatie slaat en die je onmogelijk allemaal kunt controleren.
Ook onderhoudsstaat is wel handig, als je wat weet: met name bougies/kabels/rotor zijn een mogelijke oorzaak, tenzij je die allemaal net hebt vervangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het kan natuurlijk ook allerlei andere oorzaken hebben, maar dan zijn inderdaad nauwkeuriger symptoombeschrijvingen een meer deskundige beoordelaars nodig.
Succes er mee en groetjes uit Zuid-Limburg,
- V700 register
- Nieuw lid
-
groeten,
Sicco
- V700 register
- Nieuw lid
-
jgootzen schreef : Kost ongeveer 45 euro nieuw bij de dealer en gaat volgens mij bij alle 940's kapot (dus niet met een gebruikte "repareren"!). Op dit relais staat een datum. Als het ongeveer even oud is als de auto, zou ik het gewoon vervangen want je komt toch een keer aan de beurt.
die grote witte ? dacht dat die rond de 110 euro zaten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Precies, dus voor je gaat solderen eerst heel goed kijken, een koude las zie je als een cirkelvormig haarscheurtje in het soldeerpunt. En je hoeft eigenlijk alleen de hoofdstroom punten te checken, dus de dikke printbanen, want die gaan vooral stuk. Als je weet wat er fout was weet je ook of je het echt hebt opgelost.sicco altenburg schreef : voorzover het daar aan ligt
- V700 register
- Nieuw lid
-
jgootzen schreef : ... versleten, is het eeste wat me invalt. Dat geeft precies dezelfde symptomen (ik spreek uit (zeer onaangename) eigen ervaringen). Daarover staat een heleboel op deze site. Kost ongeveer 45 euro nieuw bij de dealer en gaat volgens mij bij alle 940's kapot (dus niet met een gebruikte "repareren"!). Op dit relais staat een datum. Als het ongeveer even oud is als de auto, zou ik het gewoon vervangen want je komt toch een keer aan de beurt.
Het kan natuurlijk ook allerlei andere oorzaken hebben, maar dan zijn inderdaad nauwkeuriger symptoombeschrijvingen een meer deskundige beoordelaars nodig.
Succes er mee en groetjes uit Zuid-Limburg,
Ik heb laatst een origineel nieuw relais van de dealer in mn handen gehad (ergens van na 2000, zat al een tijdje in een auto) en het leek bijna alsof de soldeerverbindingen nog dunner waren. Ik zou eerst eens opnieuw het oude solderen, dat is vaak genoeg (tot nu toe bij mij genoeg maar heb al 2x gehad dat een relais op die plek gesoldeerd moest worden, mn brandstofpomp neemt veel stroom denk ik, oud filter is de oorzaak denk ik, das door de reinigende werking van Ethanol/E85 (dat tank ik in Aken) flink vol komen te zitten).
ik denk ook dat het brandstofpomprelais is, of eventueel krukaspositiegever, die hebben ook een begrensde levensduur.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dan ken je Bossie (grijze 740 sedan met 940 neus) waarschijnlijk ook wel, want die tankt daar ook. Bij Stawag meen ik.JW schreef : ... door de reinigende werking van Ethanol/E85 (dat tank ik in Aken) flink vol komen te zitten).
Groetjes
Mathy