Inhouden bij gebruik airconditioning
- V700 register
- Nieuw lid
-
Doet dit bij iemand soms een belletje rinkelen ??
Bedankt alvast,
Michiel Daams
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
toevallig is hierover recentelijk een draadje geweest op dit forum. Voor zover ik het mij kan herinneren was de conclusie dat dit normaal was en dat alle auto`s dit fenomeen vertoonde. Als je meer "in depth" wilt gaan, zou je met behulp van de zoekfuntie en dan zoeken op "inhouden airco" volgens mij een heel eind moeten komen.
Maareh, pfoei, 173.00km`s da`s niet veel. Dat heb ik in de mijne al 100.000km niet meer gezien

Groeten,
Richard
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Ik heb het ooit gehad bij de vorige Volvo dat de airo inschakelde bij 5500 rpm, dat praat je niet meer over "licht inhouden"
- V700 register
- Nieuw lid
-
bedankt in ieder geval,
Michiel
- V700 register
- Nieuw lid
-
volgens mij valt er aan de CIS-klep weinig te meten. (Maar als ik onzin uitkraam zal iemand mij wel corrigeren)
Bij de CIS klep is het meer een kwestie van hem eruit halen en goed bekijken. Als ie vies is, dan is de kans groot dat hij de stationair toerental afregeling niet meer naar behoren kon uitvoeren. Dan kun je hem schoonmaken met remmenreiniger (toch?)
Overigens doet de CIS klept alleen dienst bij het afregelen van het stationair toerental. Daarbuiten heeft hij geen functie dacht ik. Dus een vuile cis-klep kan tijdens het rijden niet van invloed zijn op het toerental.
Zoals gezegd, volgens mij klopt dit wel zo`n beetje, maar iemand zal mij wel corrigeren als het niet klopt.
Groeten,
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb mijn Volvo 940 nog niet zo lang maar de airco-pomp ziet er uit alsof hij net nieuw is, dus ik zou eerder denken aan lagers in de pomp die bij jou aan het slijten zijn of een slecht gevuld airco systeem waardoor je pomp extra hard moet werken.
Geef je airco eens een service beurt. Let wel op dat je er niet te veel voor betaald, het moet voor 50-70 euro lukken als je even goed zoekt.
succes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is niet nodig, volgens mij is dat inderdaad correct.De CIS legt een 3 á 400 toeren op de 500 basis toeren, alleen bij stationair.Bij 5500 doet de CIS niets meer.EndlessQuest schreef : Zoals gezegd, volgens mij klopt dit wel zo`n beetje, maar iemand zal mij wel corrigeren als het niet klopt.
Meten kun je hem inderdaad niet, inderdaad wel schoonmaken.
Nog steeds zie ik het euvel van de originele poster niet als een probleem/gebrek, maar herken ik het als aanslaan en afslaan van de aircopomp.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weet iemand hier zo of de pomp bij een 93er ook in de tank zit? Of is dit een aparte pomp?
- V700 register
- Nieuw lid
-
1 in de tank en 1 onder de bestuurdersstoel.
Groeten,
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-