De Turbo van Paul Klop (weigert) doet weer dienst.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2008 18:29 #1064954 door V700 register
Vanmiddag rond half vier bereikte mij het bericht, dat de Turbo van Paul Klop wederom dienst weigerde.
De auto was rijdend neergezet, maar sloeg bij een startpogine twee uur later, niet aan.Het witte relais was uitgewisseld met een (zeker) werkend exemplaar, maar geen verandering.
Nu hebben we in Gemert eens gezien, dat de 740 van Hanneke op gas prima reed, maar op benzine gewoon niet wilde rijden.Daar bleek toen (behalve prutswerk aan de stroomvoorziening aan de brandstofpomp) een drukregelaar defect.Na vervanging van de drukregelaar, sloeg de motor wel aan op benzine.
Nu vraag ik me af (gezien de situatie van Paul) of je met redelijke zekerheid kunt stellen, dat een drukregelaar een storing van deze aard kan veroorzaken.Er zit wel wat druk op de ingaande leiding naar de injectorrail maar zeker weten of de regelaar stuk is (anders dan de vacuumslang eraf trekken en ruiken of ie sterk naar benzine ruikt) is er volgens mij niet, toch?
Dat drukregelaartje kost wel 50 euro, dacht ik, en het lijkt me een beetje zonde, als ik hem zeg (met beste bedoelingen) dat dat ding wel eens stuk kan zijn, terwijl het niet zo is.
Er is wel een vonk (hij zou nog testen of dat op alle 4 de cilinders was)Er zit ook benzine in de injectorrail (maar wellicht met te weinig druk)De auto start koud ook niet (het is dus geen TurboCoos ce repète, ECU-temp-zender lijkt oké)
Iemand andere suggesties voor een Turbo die enkel op benzine loopt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2008 22:48 #1198478 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niemand..........
............die zijn vingers hieraan wil branden......?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2008 01:13 #1198489 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Drukregelaar......
Bas,
Als je de benzinedrukregelaar voor op de injectierail bedoelt, het "tonnetje", dan kost dat ca. € 74,00.
Het is wellicht safer de drukregelaar van Paul uit te wisselen met een goed functionerende drukregelaar.

Groet,
Hans van Oostveen, lidnr 54

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2008 08:07 #1198495 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.
Ja, hij zou kijken of hem dat ging lukken.
Het gaat mij er effe om, dat mijn suggestie een beetje klopt, dat was eigenlijk de vraag.'t zou zonde zijn als ie een berg geld uitgeeft, en het werkt niet.
De drukregelaar leek mij wel een voor de hand liggende verdacht, maar 100% zeker weet ik het niet.Vandaar de vraag om input.
Overigens had ik Paul zelf ook nog wel verwacht, maar het blijft angstig stil......... 

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2008 08:44 #1198501 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tja
Het ZOU kunnen, natuurlijk...maar ik vind het eigenlijk wel een wilde gok. Omdat we bij een andere auto hebben gezien, dat dat het probleem toen was, zou nu elke niet-aanslaande auto dat hebben? Nee, wil er bij mij niet in.
Als die drukregelaar slecht was, dan zou je dat merken door inhouden bij volgas, of verzuipen bij stationair, voordat hij helemaal de geest geeft. Ik ken verder de auto niet, dus kan er vrij weinig van zeggen, het kan wat mij betreft van alles zijn.
Iets wat ik ooit bij de 760 had: schuifstekkertje van de bobine los? Doet hij ook helemaal niets...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2008 08:45 #1198502 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Drukregelaar......
Bas,
Ik zou denken dat de motor wel te starten is bij een niet goed (lees: lekkende) functionerende benzinedrukregelaar. Op gas loopt de motor dan onregelmatig vanwege de bijmenging met benzine. Andersom zou het in dit geval misschien mogelijk zijn dat bij een koude motor starten wel mogelijk is (met een beetje geluk, de benzinedruk in de rail is immers niet correct), maar dat bij een warme motor het starten faalt. Ik heb eigenlijk alleen met het onregelmatig lopen op gas te maken gehad.
Als uitwisselen makkelijk te organiseren is, is het een poging waard zou ik zeggen.
Groet,
Hans van Oostveen, lidnr 54 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2008 09:12 #1198507 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen gas.
De auto heeft géén gasinstallatie.
De auto heeft wel gereden, gisterochtend, euvel was alleen een slecht functionerende reminstallatie.Koud en warm lijkt niet uit te maken.
Zaterdag startte die wel, met de vacuumslang losgetrokken van de drukregelaar zelfs..... 
Tuurlijk blijft het een 'wilde' gok, maar welke suggesties zijn er nog meer?
De auto heeft voorheen al eens ingehouden bij gasgeven, maar na een korte stop met draaiende motor liep ie daarna weer goed.Gezien de remmen niet goed werken is een test  waarbij de motor power moest leveren zaterdag en zondag uitgebleven, uit veiligheid. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2008 11:14 #1198519 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daar ben ik weer, eindelijk...

>>>>>>
Ik ben gistere avond nog tot laat bezig geweest, en ben meteen daarna gaan slapen ik had weer last van een heftige migraine aanval..... maar, heb weer (goed) nieuws, om te beginnen heb ik de drukregelaar overgezet van de leen 940 en geen verschil. voor mij gevoel had ik te weinig druk op het systeem, maar de pomp ging wel aan. toen de auto stukje opgekrikt en de leidingen gaan volgen tot filter en pomp, daarna pomp los geschoefd, de bedrading naar pomp zag er erg verweerd uit en er was al aan geprutst. terwijl de pomp los hing(wel aangesloten) nog eens proberen te starten, en hij sloeg meteen aan! dus leek het me vrij vanzelfsprekend dat het toch iets met de bedrading moest zijn, even los geknipt en netjes gemaakt.
Dat verklaard denk gelijk het volgende: een paar weken geleden hield de auto in op rotondes, (links om) en linkse bochten, ik denk dat ik slecht contact heb gehad naar de pomp(de ene keer wel, andere keer niet), en wat jij zegt, behalve prutswerk aan de stroomvoorziening aan de brandstofpomp, zit toch weer aardig in de richting!!
dus ik hoop echt dat hij het nu blijft doen, ik laat van me horen!
iedereen bedankt, in het bijzonder baseman!

Grt. Paul Klop
Ps. woerden kan ik niet komen, erg jammer maar de volgende ben ik er!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2008 12:08 #1198525 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelukkig.
Dat is weer goed nieuws, nu maar hopen dat ie het blijft doen.
Gelukkig dat je geen nieuwe regelaar gekocht had, ik wist het ook niet zeker genoeg, maar dat bleek wel uit bovenstaand. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2008 19:11 #1198599 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic draadjes los aan de pomp:
draadjes los aan de pomp: komt bekend voor.... :-) Om herhaling te voorkomen is het wel zaak de schuifjes lichtjes(!) strakker te knijpen zodat ze beter op de pomp vast blijven zitten.
bij die van mijn broer hielp het. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC