2.0 liter of 2.3 liter

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 22:46 #1064485 door V700 register
2.0 liter of 2.3 liter is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
ben na enige jaren "vreemd" te zijn geweest ( mercedes diesel ) weer op zoek naar een 740 of 940 benzine.
wie kan en wil mij vertellen wat de nadelen of voordelen zijn van een 2.0 liter tov een 2.3 liter motor inclusief de turbo-modellen.
Groeten, Jan
( ex. 121, 122(2x), 164, 142, 244gle, 240dl, 245gl, 745 turbo, 745, 765 )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 22:58 #1195779 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In mijn ogen is het nadeel
In mijn ogen is het nadeel van een B200F tov een B230F de kortere eindreductie, motor draait bij 120 al 3500 toeren en een B230F tegen de 3000.
Verder qua verbruik en power weinig verschil merkbaar.
Groet,
Paul
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2008 20:03 #1195846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic SE
Beste Jan,
Mag ik de 940 SE (special edition uit 1992) warm bij je aan bevelen? Een mooie wagen met een redelijk compleet uitrustings niveau voor z'n leeftijd.
Airco, Turbo, Electrische ramen, Lichtmetalen velgen, Leer. Vaak 2e hands niet duurder dan een "gewone" 940
En de nadelen die Paul beschrijft bij de B200F motor zul je bij de B200FT niet tegenkomen. Een pittige motor, zeker i.c.m. de Turbo, en gewoon 3000 RPM (zelfs iets minder) bij 120 km p/u. Verbruik ongeveer 1 op 9 à 10.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2008 22:16 #1195863 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic minder vermogen en koppel
in algemene zin:
Een 2 liter heeft altijd minder vermogen en koppel dan de vergelijkbare 2.3
Maar alles staat of valt met de staat van de motor (en de rest)
koop liever een goede B200F dan een slechte B230FT+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2008 22:25 #1195865 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Algemeen, deel II
Hallo Volvisti
Nog een algemene stelregel:  Vermijdt als het even kan de zwakste motorisering.
Groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2008 00:29 #1195932 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic no substitute

Mathy schreef : Hallo Volvisti
Nog een algemene stelregel:  Vermijdt als het even kan de zwakste motorisering.
Groetjes
Mathy

"there is no substitute voor cubic inches!" sprak de eigenaar van een 3.0 trots! Iemand anders zei: "Veni, Vidi, Vici" en de 3.0 geeft dat gevoel ook een beetje, dus als je toch niet kan kiezen tussen een 2.0, een 2.3 kies dan maar gewoon een 3.0!
 <a href=" images.google.com/imgres?imgurl=http://w...E-SearchBox%26sa%3DN "> tbn0.google.com/images?q=tbn:cW9yq86ToUx...n/asterix/caesar.gif " width="90" height="107" />
 Avé!
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2008 12:42 #1196175 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het gaat mij om de inhoud
Hoi Jan,
Wij hebben zelf oa. een 740 2.3i AUT-4drs (B230F/116pk) en ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met een 2 liter. Persoonlijk vind ik de 2,3 krachtig genoeg en ik rij er eerder 100 mee dan 120 (plm 2700 toeren). Wat mij dan ook aanspreekt is het rustige karakter van de motor. Weinig toeren en veel trekkracht.
Groeten Rik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD