Benzine lucht bij flink gasgeven

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2008 18:43 #1064369 door V700 register
Benzine lucht bij flink gasgeven is gemaakt door V700 register
Beste mede volvo bezitters, ik heb een probleem met mijn 940 lpt, want als ik flink gas geef ruik ik een benzinelucht.
De dealer waar ik hem gekocht heb heeft daarom de uitlaatspruitstuk pakkingen vervangen, maar dit mocht niet baten.
Nu roept de dealer dat het uit de airconditioning komt en ga ik de auto vrijdag brengen omdat het airco systeem uit elkaar moet.
Mijn vraag is:  een airco heeft toch niets met bezinelucht te doen
Gaarne een visie van de echte kenner
Dank
Nick Grootendorst

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2008 19:30 #1194915 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee, inderdaad.

nickgrootendorst schreef : Mijn vraag is: een airco heeft toch niets met bezinelucht te doen

Heeft er geen klap mee te maken, tenzij je de lucht die je ruikt, verward met de vulling van je airco-systeem.Het lijkt me eerlijk gezegd ook zonde om de het airco-systeem uit elkaar te halen, als daar niet uitdrukkelijk een reden toe is, en dat is dit niet, naar mijn mening.Meestal eindigd een demontage van een airco-systeem, op de bon als "nieuwe condensor", "nieuwe aircopomp" of "nieuwe evrdamper", allemaal dingen waarvan je merkt dat ze stuk zijn omdat de airco dan niet of gebrekking werkt.Ik zou dat dus testen van te voren, alhoewel dat met de huidige buitentemperatuur wat lastig is.Je kunt het ook laten voor wat het is en als het buiten warmer wordt eens kijken wat de airco doet. Dan kun je er altijd nog geld aan uitgeven. Overigens is een airco-systeem niet alleen een dure luxe bij aanschaf, maar zeker ook qua onderhoud. Als je een garage de pomp laat vervangen, kan dat best als 500 euro op de rekening staan, nog los van de vulling van het systeem, wat meestal ook een euro of 70 kost.
Ik zou er dus goed over nadenken of je dat wel wil, of er héél erg duidelijke afspraken over maken.Mag ik overigens een vragen welke garage hem brengt/gaat brengen?
Benzinelucht: Komt die lucht uit de motorruimte? Of uit de uitlaatbuis?In het laatste geval zou het een kapotte bougie kunnen zijn, waardoorer onverbrandde benzine de uitlaat uit komt, die er trouwens volgens ook voor zorgt dat de auto iets meer verbruikt.
Komt het uit de motorruimte, dan moet je toch met een sniffer kunnen traceren waar het vandaan komt?Een beetje garage heeft zo'n ding.
Heb je de 29ste van deze maand iets te doen? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2008 20:00 #1194916 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic testen

Baseman schreef : Ik zou dat dus testen van te voren, alhoewel dat met de huidige buitentemperatuur wat lastig is.

volgens mij werkt de airco pas met buitentemperaturen boven de 6 a 7 graden ? dit is om het systeem te beschermen bij vorst

ik weet niet hoe R134a ruikt, maar als het echt naar benzine ruikt zou je misschien ook even bij een andere garage langs kunnen rijden om te vragen wat zij er van denken. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2008 20:20 #1194924 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan.

henk 940LPT schreef : volgens mij werkt de airco pas met buitentemperaturen boven de 6 a 7 graden ? dit is om het systeem te beschermen bij vorst

Volgens mij heeft een ECC dat inderdaad, maar bij een deltamil weet ik niet of dat zo is.Omdat ik niet welke installatie erin zit, kan ik daar niets over zeggen, maar dan nog, heeft het niets met een airco van doen.
Ik zou zeker een second opinion vragen, en bij voorkeur vóór vrijdag nog, of de afspraak verplaatsen naar later. Nog beter, naar het eind van de maand...;-) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2008 21:14 #1194935 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzine lucht
Hartelijk dank voor de uitleg baseman, ik had ook al zo'n vermoeden.
Ik ga de auto toch wegbrengen vrijdag want alle reparaties zijn voor kosten van de dealer aangezien ik de auto met garantie heb gekocht.
er is nog veel meer aan de hand dan de benzinelucht dus ze hebben een leuke dag vrijdag om het allemaal op te lossen!
oa moet de rubbers voor worden vervangen heb ik het idee dat de turbo een beetje uitgeblazen is, (voel niet die duw in de rug) en is het benzine verbruik redelijk aan de hoge kant.
de dealer die dit alles gaat uitvoeren is ton van kuijk in beverwijk.
nou ja we wachten vrijdag middag wel af als ik de auto weer kan ophalen hou jullie op de hoogte
trouwens de lucht komt uit het motorruimte, maar komt door de luchtroosters de auto binnen, de uitlaat ruikt niet naar bezine
groeten nick
o ja de 29 heb ik nog tijd over

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2008 21:31 #1194941 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tvk
heb mijn 940 ook bij tvk uit beverwijk gekocht. ik ben daar netjes behandeld.

weet niet of je bij een LPT nou een hele duidelijke duw in je rug moet verwachten. volgens mij is het meer een aangename versnelling vanaf 2000 rpm (volgens mij in tegenstelling tot ongeblazen B230's, daar krijg je dat later)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2008 21:49 #1194943 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzine lucht
Beste henk,  ik zeg ook niet dat de dealer niet netjes is, tot nu toe lossen ze alles naar tevredenheid op.
Wat ik wel jammer vind is dat ze alles proberen op te lappen in plaats de onderdelen te vervangen voor nieuw.
Voorbeeld:  binnenverlichting boven de achterklep zat los  "we hebben er een nieuwe ingezet hoor" dus niet, lampje was gekit en hangt weer los.
ze hebben de display van mijn buitentemeratuurmeter vervangen, dashboard niet vastgezet, lampje stuk van de dashboard verlichting en sinds gisteren is het lampje van de temperatuurmeter ook stuk bah
Bij de aflever beurt moest er een nieuwe voorband op deze was scheef afgesleten, prima maar dan wel een waardige vervanger voor de michelins, nee dus  een of ander el cheapo merk.
nou ja we wachten vrijdag maar weer af kijken of mijn gezeur heeft geholpen

Nick

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2008 22:00 #1194944 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelet.

nickgrootendorst schreef : Bij de aflever beurt moest er een nieuwe voorband op deze was scheef afgesleten

Scheef afgesleten banden duid meestal op versleten championrubber in de ophaning aan de voortrein.Het gaat om de rubbers met nummer 5 op de pdf <a href=" members.home.nl/volvoforlife/v700images/...ooras-700-en-900.pdf " target="_blank">achter deze link.Dat ze versleten zijn, kun je zien als je het stuur helemaal een kant op draait en vanaf de voorkant (bij het naar buiten staande wiel) naar de ophanging kijkt. Je kijkt dan recht op een boutkop met ring, waarachter als het goed is een rubber zit. Dit moet aansluiten aan de draagarm. Zit hier ruimte tussen, dan zit er dus ook speling op, moeten ze dus vervangen worden. Meestal steekt er gewoon de rubber rand tussen uit en ie an je er dus zo tussenuit peuteren.Op de sleuteldag (de 29ste) heeft iemand een dergelijke klus op de planning staan, kun je mooi afkijken.
Je kunt dan de band dus wel vervangen, maar binnen 10000kms ben je weer aan de beurt, plus het stuurt nogal zwaar.Eerst rubbers vervangen, dan nieuwe band erop, dan pas uitlijnen. Niet andersom.
Mooi trouwens, dat er nog garantie op zit. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2008 22:17 #1194945 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sleuteldag
waar word de sleuteldag gehouden??  en hoelaat staat de koffie klaar?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2008 23:05 #1194952 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bericht.

nickgrootendorst schreef : waar word de sleuteldag gehouden?? en hoelaat staat de koffie klaar?

Ik stuur je hierover even een berichtje. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC