inhouden motor bij hogere snelheid
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2008 12:24 #1064325
door V700 register
inhouden motor bij hogere snelheid is gemaakt door V700 register
Mijn schoonzoon overweegt de aankoop van een 740 estate uit 1988, benzine, caburateur uitvoering dikke k300,- km. Een potentieel clublid derhalve!
De verkoper - open en eerlijk over het wel en wee van deze 1988-er - meldt dat sinds enige maanden de topsnelheid minder is en hij dan a.h.w. wat inhoudt. Er mee rijdend - in de stad - merk ik er weinig aan, behalve dat hij ietsjes smoort bij het gasgeven. Voldoende trekkracht en haalt goed door. Ik heb zelf het gevoel dat er iets in de carburateur niet lekker zit, sproeiers in die hoek. De motor loopt mooi rond, dus hen niet het idee dat er een pit niet mee zou doen. Iemand suggesties ?
De verkoper - open en eerlijk over het wel en wee van deze 1988-er - meldt dat sinds enige maanden de topsnelheid minder is en hij dan a.h.w. wat inhoudt. Er mee rijdend - in de stad - merk ik er weinig aan, behalve dat hij ietsjes smoort bij het gasgeven. Voldoende trekkracht en haalt goed door. Ik heb zelf het gevoel dat er iets in de carburateur niet lekker zit, sproeiers in die hoek. De motor loopt mooi rond, dus hen niet het idee dat er een pit niet mee zou doen. Iemand suggesties ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2008 15:18 #1194471
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic begin eens met een schone
begin eens met een schone luchtfilter en een schone benzinefilter, als dat niet helpt verdenk dan de carb: vuil in de sproeiers of een te laag afgesteld vlotterniveau.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2008 14:57 #1194719
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inhouden bij hogere toeren ( 740 GL 1988, caburateur type)
Jan ,
bedankt. Inmiddels wat meer zicht op de kwaal. De situatie is als volgt. Bij onbelaste motor draait de motor gewoon op volle toeren; bij gasgeven wel eerst kort smoor moment. Bij belasting draait hij tot zo'n 3000 toeen gewoon door, maar daarna houdt hij schokkerig in hetgeen bij meer gas geven erger wordt. Gas minderen houdt de auto op snelheid, maar dan rond de 3000 toeren en niet hoger.Heb zelf het beeld dat er een brandstof probleem is (hij krijgt belast gewoon niet genoeg bezine)..... en geen electrisch/ontstekingsprobleem. Deel jij die analyse ? Hebben anderen zo'n ervaring en oplossingen ?
bedankt. Inmiddels wat meer zicht op de kwaal. De situatie is als volgt. Bij onbelaste motor draait de motor gewoon op volle toeren; bij gasgeven wel eerst kort smoor moment. Bij belasting draait hij tot zo'n 3000 toeen gewoon door, maar daarna houdt hij schokkerig in hetgeen bij meer gas geven erger wordt. Gas minderen houdt de auto op snelheid, maar dan rond de 3000 toeren en niet hoger.Heb zelf het beeld dat er een brandstof probleem is (hij krijgt belast gewoon niet genoeg bezine)..... en geen electrisch/ontstekingsprobleem. Deel jij die analyse ? Hebben anderen zo'n ervaring en oplossingen ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2008 18:52 #1194743
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Suggestie.
Misschien een domme opmerking, maar zit het filter niet gewoon verstopt? Er zit toch bij carburatie 740's een extra filtertje in de brandstofleiding in de motorruimte?Levert de pomp wel genoeg druk?edgouverneur schreef : hij krijgt belast gewoon niet genoeg bezine
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2008 10:30 #1195207
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic blijft inhouden...
Heb nu luchtfilter en benzinefilter vervangen en sproeiers (voor zover bereikbaar zonder complete demontage van de carburateur) schoongemaakt en (oud trucje met bromfiets caburarteurs) bij volle toeren de luchtinlaat op de carburateur met een doek dichtzetten. Probleem - inhouden - lijkt iets minder maar is niet weg. Het lijkt wel of de acceleratiesproeier niet goed meekomt; ergo lichte smoor bij gasgeven vanuit stationair en bij toeren belast boven 3500 toeren in alle versnellingen; iets erger bij hogere vesnellingen. Iemand nog nieuwe suggesties ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam