CO afstellen B200ET
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2008 21:24 #1064102
door V700 register
CO afstellen B200ET is gemaakt door V700 register
Hej hej,
Heb eerst info gezocht op de site, maar voor de B200ET niets gevonden over het afstellen van de CO.
Ik ben met mijn 740 Turbo uit 1989 afgekeurd omdat de CO-waarde 4,34 bedroeg. Voor voornoemde bouwjaar mag dit bij ons (België) maximaal 3,50 zijn.
Ik probeer dit naar beneden te halen door de CO-stelschroef te verdraaien. De CO-meter zakt echter niet.
Wat stellen jullie voor?
Wolwo
Heb eerst info gezocht op de site, maar voor de B200ET niets gevonden over het afstellen van de CO.
Ik ben met mijn 740 Turbo uit 1989 afgekeurd omdat de CO-waarde 4,34 bedroeg. Voor voornoemde bouwjaar mag dit bij ons (België) maximaal 3,50 zijn.
Ik probeer dit naar beneden te halen door de CO-stelschroef te verdraaien. De CO-meter zakt echter niet.
Wat stellen jullie voor?
Wolwo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2008 23:29 #1193036
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pssst...
Niet verder vertellen, maar je kunt ergens een vacuumslang na het gasklephuis losnemen zodat het mengsel wat armer wordt door aanzuiging van valse lucht. Krijg je in iedergeval een groene kaart. Daarna het probleem opzoeken.
DISCLAIMER Ik heb niks gezegd! en distantieer mij van elke enz. enz.....
Robert
DISCLAIMER Ik heb niks gezegd! en distantieer mij van elke enz. enz.....
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- A. Remy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
02-03-2008 21:22 #1193132
door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic tnx
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2008 22:44 #1193154
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen idee.
Misschien is de afregeling een fijnafstelling en is het bereik minimaal?
Te hoog CO... Hmm.. Oude motorolie met te veel carterdamp die dan verbrandt? Ergens een injector niet OK (verstuiving niet in orde). "verzadigde" vlamdover van carterontluchting? Luchtfilter >flink< verstopt. Luchtklep niet helemaal in orde (in meen dat een 200ET een "luchtschuifmechanisme" heeft, een unit geplaatst op het luchtfilter?). Brandstofdruk OK?
Dit zijn de zaken die mij in eerste instantie te boven komen maar deze wist u waarschijnlijk ook wel.
Check WEL van te voren of CO ruim voldoende daalt bij losnemen van een vacuumslang voordat ge weer naar keuringsstation rijdt, bijvoorbeeld bij Auto 5 of Midas of zo. Sommige shops hebben een geijkte CO meter. Het is belangrijk dat het bij de herkeuring in orde is, omdat een derde keuring.... Ik heb het nog nooit meegemaakt maar een derde keuring kan tot ambitante situaties leiden misschien. Weet niet. Maar goed, als de CO OK is, is het OK. Wel het probleem daarna opzoeken.
Robert
Te hoog CO... Hmm.. Oude motorolie met te veel carterdamp die dan verbrandt? Ergens een injector niet OK (verstuiving niet in orde). "verzadigde" vlamdover van carterontluchting? Luchtfilter >flink< verstopt. Luchtklep niet helemaal in orde (in meen dat een 200ET een "luchtschuifmechanisme" heeft, een unit geplaatst op het luchtfilter?). Brandstofdruk OK?
Dit zijn de zaken die mij in eerste instantie te boven komen maar deze wist u waarschijnlijk ook wel.
Check WEL van te voren of CO ruim voldoende daalt bij losnemen van een vacuumslang voordat ge weer naar keuringsstation rijdt, bijvoorbeeld bij Auto 5 of Midas of zo. Sommige shops hebben een geijkte CO meter. Het is belangrijk dat het bij de herkeuring in orde is, omdat een derde keuring.... Ik heb het nog nooit meegemaakt maar een derde keuring kan tot ambitante situaties leiden misschien. Weet niet. Maar goed, als de CO OK is, is het OK. Wel het probleem daarna opzoeken.
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- A. Remy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
07-03-2008 20:52 #1193596
door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic 0.25
Nu een CO van 0,25%, m.a.w. gekeurd.
Nu uitkijken naar de oorzaak. Beginnen met compressie meten en kleppen stellen. Uiteraard gepaard met nieuwe bougies en olie(filter) en luchtfilter. Ondertussen even de distributieriem ook vernieuwen, heeft nog maar een 38.000 km op gelegen, maar dit gebeurde een 5 jaar terug. Vernieuwen zal geen kwaad kunnen denk ik.
I.v.m. die CO-stelschroef bij de turbo. Is die gevoelig?
MVGWolwo
Nu uitkijken naar de oorzaak. Beginnen met compressie meten en kleppen stellen. Uiteraard gepaard met nieuwe bougies en olie(filter) en luchtfilter. Ondertussen even de distributieriem ook vernieuwen, heeft nog maar een 38.000 km op gelegen, maar dit gebeurde een 5 jaar terug. Vernieuwen zal geen kwaad kunnen denk ik.
I.v.m. die CO-stelschroef bij de turbo. Is die gevoelig?
MVGWolwo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2008 13:30 #1193637
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 0,25%
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam