ECC aan, motor slaat af. ECC uit motor blijft lopen.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2008 18:23 #1063978 door V700 register
Met de 960 B204FT is het nu al een paar keer gebeurd dat wanneer je bij een stoplicht aan komt rijden en je de ECC aan hebt, de motor vanaf terug schakelen naar z'n twee tot stil staan in toeren zakt en afslaat.
Dit gebeurd eigenlijk alleen wanneer de ECC aan staat.... Wat zou het kunnen zijn?
EZK? CIS-klep? is het stationair toerental mechanisch bij te stellen?
Wie weet raad?
David

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2008 07:19 #1191994 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic CIS-klep
Mijn eerste gedachte is inderdaad een wat zwakkere CIS-klep. Met ECC aan verhoogt die het stationair toerental al wat, en bij afremmen tot stilstand meot hij dat nogmaals doen. Dat laatste lukt hem kennelijk niet meer.
Als je hem eruit haalt, en je schudt de kelp heen en weer, loopt het binnenste dan mee? Oftewel, hoor je de klep tikken dan? Zo niet, dan zit hij vast: schoonmaken met remmenreiniger (twee kurken erop en een nachtje laten inweken), daarna even smeren. Helpt dat niet, dan is hij wel dood.
Ook even controleren, of de spleet in rust niet te groot is (er is dacht ik altijd een spleet bij dat type als er geen stroom op staat).
Stationair toerental is natuurlijk met een stelschroefje bij te stellen, maar dat is symptoombestrijding, waarschijnlijk. Zeker als het eerst niet zo was, kan je daar beter van afblijven.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2008 16:28 #1192031 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic ( Bijna hetzelfde )
Ik heb bijna hetzelfde verschijnsel, David.
Dat bijna wil zeggen hij slaat er niet op af, maar het toerental zakt behoorlijk als de airco er in komt.
Ik heb een week of wat geleden de CIS klep schoongemaakt en sinds ik het verschijnsel zich voordeed, vorig voorjaar, rijd ik met de ECC uitgeschakeld maar zal hem nu weer eens aanzetten en eens kijken hoe het nu is.
Zijn er trouwens forumleden die kunnen zeggen of een aircopomp dit verschijnsel ook kan veroorzaken, met andere woorden zo zwaar gaan draaien dat het stationair toerental er van zakt of zelfs de motor doet afslaan?
Zou er in dat geval dan al niet een riem staan te slippen?
Ton. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2008 23:15 #1192292 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gas installatie
Heren,
ik ken dit verschijnsel ook, alleen als het buiten boven 25 graden is en als ik op gas rijd. Op benzine ken ik het verschijnsel niet.
alfred

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC