foutcode 232
- Ad Honcoop
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2008 20:04 #1063926
door Ad Honcoop
foutcode 232 is gemaakt door Ad Honcoop
 
goede avond heren mijn lambda sonde lampje ging branden.
toen heb ik de de code 232 uitgelezen!
en het staat voor deellast te rijk of te arm aangezien de uitlaatgassen nog steeds zwart zijn en het verbruik hoog!
weet iemand waar ik dat kan bijstellen of verstellen ?
cisklep/verdeelkap/rotor/bougiekabels/bougies vervangen
interkoeler schoon gemaakt/vlampijp/turbo/weer gasdicht bevestigt.
moet nog kleppen stellen en over 2000 kilometer een nieuwe distibutieriem zetten.
en het is een 940 se van 92 met een 2l turbo motor.
groetjes Ad
goede avond heren mijn lambda sonde lampje ging branden.
toen heb ik de de code 232 uitgelezen!
en het staat voor deellast te rijk of te arm aangezien de uitlaatgassen nog steeds zwart zijn en het verbruik hoog!
weet iemand waar ik dat kan bijstellen of verstellen ?
cisklep/verdeelkap/rotor/bougiekabels/bougies vervangen
interkoeler schoon gemaakt/vlampijp/turbo/weer gasdicht bevestigt.
moet nog kleppen stellen en over 2000 kilometer een nieuwe distibutieriem zetten.
en het is een 940 se van 92 met een 2l turbo motor.
groetjes Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2008 21:51 #1191640
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Luchtmassameter?
Ad,
Misschien is de luchtmassameter defect?
Robert
Misschien is de luchtmassameter defect?
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ad Honcoop
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2008 22:18 #1191644
door Ad Honcoop
Beantwoord door Ad Honcoop in topic Robert.
maar geeft hij
Robert.
maar geeft hij dan geen andere code./
Ad
maar geeft hij dan geen andere code./
Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2008 22:24 #1191646
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ga niet geheel af op foutcodes
Je hebt al veel vervangen, ik neem aan de dat de injectoren ook goed werken en niet open blijven staan? Wissel eens eenzelfde luchtmassameter uit en kijk of er verschil is. Een te rijk mengsel kan gevolg zijn van een defecte luchtmassameter.
Robert
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ad Honcoop
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2008 22:46 #1191648
door Ad Honcoop
Beantwoord door Ad Honcoop in topic ik heb er nog een liggen
ik heb er nog een liggen van een 740 gl ik neem aan dat ze het zelfde zijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2008 11:55 #1191667
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zwarte rook
Was zwarte rook geen teken van een te rijk mengsel door lekken in je inlaatcircuit?
Die code 232 zou ik eerst maar eens resetten, en daarna kijken of de melding weer terugkomt.
Daarnaast is de LMM van een 740 gl niet dezelfde als een 740 TIc, maar vergelijk de nummers erop even om te zien of ik onzin uitkraam.
Die code 232 zou ik eerst maar eens resetten, en daarna kijken of de melding weer terugkomt.
Daarnaast is de LMM van een 740 gl niet dezelfde als een 740 TIc, maar vergelijk de nummers erop even om te zien of ik onzin uitkraam.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2008 16:10 #1191745
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Ad,In 2004 had ik met
Hallo Ad,
In 2004 had ik met de 740 met B230F motor hetzelfde probleem. Van alles vervangen, totdat ik besloot de Volvo-garage maar een uitgebreid onderzoek te laten doen. Na 475, -- euro's exclusief BTW was de storing gevonden!
Het bleek een te gote overgangsweestand te zijn van de luchtmassameter naar de computer. In plat Nederlands zou je zeggen dat het gewoon aan een verroest stekkertje lag. Deze zeer belangrijke stekkertjes zitten in de connectoren die je onder de motorkap kunt vinden, zowel liks als rechts bij de paravent. Haal de connectoeren los en maak alle stekkertjes goed schoon en ik neem aan dat jouw probleem dan is opgelost.
Groeten,
In 2004 had ik met de 740 met B230F motor hetzelfde probleem. Van alles vervangen, totdat ik besloot de Volvo-garage maar een uitgebreid onderzoek te laten doen. Na 475, -- euro's exclusief BTW was de storing gevonden!
Het bleek een te gote overgangsweestand te zijn van de luchtmassameter naar de computer. In plat Nederlands zou je zeggen dat het gewoon aan een verroest stekkertje lag. Deze zeer belangrijke stekkertjes zitten in de connectoren die je onder de motorkap kunt vinden, zowel liks als rechts bij de paravent. Haal de connectoeren los en maak alle stekkertjes goed schoon en ik neem aan dat jouw probleem dan is opgelost.
Groeten,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





