Vervangen brandstofpomp 940 sedan i.c. LPT 1996
- Henrik Bekx
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2008 15:20 #1063901
door Henrik Bekx
Vervangen brandstofpomp 940 sedan i.c. LPT 1996 is gemaakt door Henrik Bekx
Mijn 940 heeft naar alle waarschijnlijkheid een droogelopen brandstofpomp. De auto sloeg in de eerste instantie af na diverse startpogingen startte de auto met behulp van de anwb weer. Doordat de auto weer liep heeft de wegenwachter er niet verder naar gekeken en ik vervolgde mijn weg. Na enkele dagen diende het probleem zich weer aan je hoort de pomp brommen / zoemen je verwacht dat de auto vrij weer zal starten maar helaas. Na een paar dagen deed ie 't ineens weer. Uiteindelijk staat de wagen alweer een paar dagen stil en wil wederom niet starten. Naar het schijnt is de brandstofpomp minder eenvoudig te vervangen als de bij de eerdere 940's, 740's en 240 waarbij ik van de laatste wel eens een pomp heb vervangen.
Mijn vraag is waar zit deze pomp en hoe moet ik deze vervangen. Wie kan me dat haarfijn uitleggen.
Overigens kost dit onderdeel bij de dealer zo'n 235 euro en bij een automaterialenzaak ongeveer 140 euro.
Mijn vraag is waar zit deze pomp en hoe moet ik deze vervangen. Wie kan me dat haarfijn uitleggen.
Overigens kost dit onderdeel bij de dealer zo'n 235 euro en bij een automaterialenzaak ongeveer 140 euro.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2008 15:31 #1191383
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onder je stoel.
Als het goed is zit ie onder je stoel, maar dan natuurlijk wel onder de auto.Onder de bestuurdersstoel hangt een rekje met een pomp en filter.
Die 140 euro voor de pomp is vrij schappelijk, voor een nieuwe Bosch pomp, maar 235 is echt wel teveel.
Mijn 940 heeft ook heel erg lang met een zoemende pomp rondgereden. Het mooie van alleen zoemen, is dat je hoort dat ie het nog doet en dat ie naar alle waarschijnlijkheid genoeg brandstof doorlaat om stationair te blijven draaien.
Nee, als je gewoon niet kan starten, denk ik eerder aan het brandstofpomprelais, dat gaat namelijk nogal een stuk, althans, niet regelmatig stuk, maar het komt wel vaker voor dat er iets mee is, laat ik het zo zeggen.
De brandstofdrukregelaar op de injectorrail kom het ook nog zijn.Dat is dat potje van rond 40mm, ongeveer 50 mm hoog, waar een tweetal ijzeren leidingen aan zitten en 1 rubber slang.
Als je de rubberslang eraf trekt (hoeft niet eens met draaiende motor, wat bij jou nu lastig is trouwens) en je ruikt eraan, mag je wel ruiken dat het een motoronderdeel is waar vet of olie aan zit, maar als ie naar nezine ruikt, is dat ding dus stuk. Als er na het erafhalen van dat rubber slangetje benzine uitloopt trouwens ook....
Ik lees de bevindingen wel.
Die 140 euro voor de pomp is vrij schappelijk, voor een nieuwe Bosch pomp, maar 235 is echt wel teveel.
Mijn 940 heeft ook heel erg lang met een zoemende pomp rondgereden. Het mooie van alleen zoemen, is dat je hoort dat ie het nog doet en dat ie naar alle waarschijnlijkheid genoeg brandstof doorlaat om stationair te blijven draaien.
Nee, als je gewoon niet kan starten, denk ik eerder aan het brandstofpomprelais, dat gaat namelijk nogal een stuk, althans, niet regelmatig stuk, maar het komt wel vaker voor dat er iets mee is, laat ik het zo zeggen.
De brandstofdrukregelaar op de injectorrail kom het ook nog zijn.Dat is dat potje van rond 40mm, ongeveer 50 mm hoog, waar een tweetal ijzeren leidingen aan zitten en 1 rubber slang.
Als je de rubberslang eraf trekt (hoeft niet eens met draaiende motor, wat bij jou nu lastig is trouwens) en je ruikt eraan, mag je wel ruiken dat het een motoronderdeel is waar vet of olie aan zit, maar als ie naar nezine ruikt, is dat ding dus stuk. Als er na het erafhalen van dat rubber slangetje benzine uitloopt trouwens ook....
Ik lees de bevindingen wel.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2008 15:54 #1191387
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic lpt
LPT heeft alleen een intank pomp.
In de achterbak zit een luikje.
Wanneer er een lpg tank overheen is gemonteerd levert dat een probleem.
Op naar de sloper voor een pomp uit een benzine auto.
In de achterbak zit een luikje.
Wanneer er een lpg tank overheen is gemonteerd levert dat een probleem.
Op naar de sloper voor een pomp uit een benzine auto.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2008 17:49 #1191400
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Laat model
De late modellen, dus de LPT's en in ieder geval ook de 960 vanaf 1995, hebben geen dubbele brandstofpomp meer. Bij deze typen zit de hoofdpomp in de tank, en zit er in het bekende frame onder de wagenbodem alleen nog het brandstoffilter (wat dan wel weer hetzelfde type is).
Ik heb nog een brandstofpomp in de 960 sloper zitten, mogelijk is dat een optie? Zelf weet ik niet zeker of dat dezelfde is overigens.
Ik heb nog een brandstofpomp in de 960 sloper zitten, mogelijk is dat een optie? Zelf weet ik niet zeker of dat dezelfde is overigens.
- Henrik Bekx
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2008 14:41 #1192019
door Henrik Bekx
Beantwoord door Henrik Bekx in topic Intankpomp
Bedankt voor je reactie! Ik lees deze nu pas. Ben nieuw op deze site en weet nog niet hoe het werkt. Ik ben inderdaad ook van mening dat het niet pers se de intankpomp is maar een of ander relais. Daarmee moet ik nog even verder vogelen.
Ik laat wel weten als ie weer loopt. Het komt bij mij niet op een dag aan. We hebben nog een 940.
Ik laat wel weten als ie weer loopt. Het komt bij mij niet op een dag aan. We hebben nog een 940.
- Henrik Bekx
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2008 15:23 #1192025
door Henrik Bekx
Beantwoord door Henrik Bekx in topic Bedankt voor je reactie! Ik
Bedankt voor je reactie! Ik lees deze nu pas. Ben nieuw hier en weet nog niet excact hoe het allemaal werkt. Dat relaisverhaal lijkt me aannemelijk. Ik moet het nog allemaal even uitvogelen. De pomp zoemt gewoon en verwacht dan ook niet dat deze defect is anders heb ik een probleem.
Ik laat wel weten of ie weer loopt. er is geen haast bij want we hebben nog een andere 940. Een estate uit 1993 deze is volgens mij minder storingsgevoelig als de jongere 940 i.c. sedan met lpt motor op lpg.
Groeten,
Henrik Bekx

Ik laat wel weten of ie weer loopt. er is geen haast bij want we hebben nog een andere 940. Een estate uit 1993 deze is volgens mij minder storingsgevoelig als de jongere 940 i.c. sedan met lpt motor op lpg.
Groeten,
Henrik Bekx

Moderators: Jerry Stam