Stotterende motor en knalletjes van onder de motor kap..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2008 13:18 #1063839
door V700 register
Stotterende motor en knalletjes van onder de motor kap.. is gemaakt door V700 register
Hallo, wie kan mij helpen ?
Sinds enige tijd heb ik een probleem met mijn Volvo 940 GL uit 1991. De motor start wel maar houdt regelmatig in bij gas geven. na een paar knalletjes die onder de motorkap vandaan komen schiet hij opeens weer vooruit om even later tijdens het accelereren weer in te houden terwijl ik gas geef. Het probleem lijkt steeds erger te worden. Soms echter heeft de auto de problemen niet tijdens een rit. Wat me ook opvalt is dat de auto heel veel meer verbruikt de laatste tijd. ik schat 1:5.
Wie heeft er een idee. Verdelerkap is onlang vervangen, bougies ook en aan de bougie kabels ligt het ook niet.

mvg,
Patrick van der Veen
Sinds enige tijd heb ik een probleem met mijn Volvo 940 GL uit 1991. De motor start wel maar houdt regelmatig in bij gas geven. na een paar knalletjes die onder de motorkap vandaan komen schiet hij opeens weer vooruit om even later tijdens het accelereren weer in te houden terwijl ik gas geef. Het probleem lijkt steeds erger te worden. Soms echter heeft de auto de problemen niet tijdens een rit. Wat me ook opvalt is dat de auto heel veel meer verbruikt de laatste tijd. ik schat 1:5.
Wie heeft er een idee. Verdelerkap is onlang vervangen, bougies ook en aan de bougie kabels ligt het ook niet.

mvg,
Patrick van der Veen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2008 18:20 #1190925
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik gok maar wat
maar misschien luchtfilter en/of losse of gescheurde luchtslangen ?
is het een benzine of ook LPG motor ?
is het een benzine of ook LPG motor ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2008 19:42 #1190932
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt toch nog steeds een beetje
op een ontstekingsprobleem. Zit de stekker van de hallsensor bij de verdelere los? Of kabeltje ergens beschadigd? Of hallsensor niet goed meer (hangt los in zijn unit? Stekkers (kabelschoenen) op bobine slecht contact?
Robert
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2008 04:19 #1190998
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hetzelfde probleem
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 740 b230k, bij gas geven plofjes onder de motorkap, futloos en ook een verbruik van 1 op 4/5.
Dus ik ben benieuwd wat de oplossing is.
mvg
Marcel
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 740 b230k, bij gas geven plofjes onder de motorkap, futloos en ook een verbruik van 1 op 4/5.
Dus ik ben benieuwd wat de oplossing is.
mvg
Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2008 22:22 #1191450
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo allemaal, dank voor
Hallo allemaal, dank voor jullie reacties, helaas heb ik er nog niets mee kunnen doen wegens een sterfgeval in mijn schoonfamilie.
Komend weeken en anders volgende week zal ik jullie suggesties controleren en kom ik er op terug.
ieder geval tot zover bedankt!
mvg,
Patrick van der Veen
Komend weeken en anders volgende week zal ik jullie suggesties controleren en kom ik er op terug.
ieder geval tot zover bedankt!
mvg,
Patrick van der Veen
Moderators: Jerry Stam