turbohuis lekt langs klep
- Ad Honcoop
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2008 16:40 #1063782
door Ad Honcoop
turbohuis lekt langs klep is gemaakt door Ad Honcoop
hoi heren even een vraagje? ik ben die van veeeeeeeeeeel benzine en machine kamer zo zwart als de nacht van de roet!
nou ik heb het gevonden de vlampijp lekte langs de flens hij was een beetje verdraaid door een of andere oorzaak.
en het turbohuis aansluiting aan het spruitstuk lekte ook.nadat ik de zaak gedemonteerd had.
zag ik dat de klepje voor de overdruk omdat er aanslag in het huis niet goed dicht gaat is er een manier omdat te verhelpen!
of wordt het een andere of nieuwe?
groetjes Ad
nou ik heb het gevonden de vlampijp lekte langs de flens hij was een beetje verdraaid door een of andere oorzaak.
en het turbohuis aansluiting aan het spruitstuk lekte ook.nadat ik de zaak gedemonteerd had.
zag ik dat de klepje voor de overdruk omdat er aanslag in het huis niet goed dicht gaat is er een manier omdat te verhelpen!
of wordt het een andere of nieuwe?
groetjes Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2008 21:43 #1190473
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vooralsnog geen reden voor
vooralsnog geen reden voor een nieuwe turbo
aanslag kan je met een schroevendraaier wel wegsteken.
mijn eigen turbo, een mitsubishi TD04-13G , heeft een scheurtje in het turbinehuis zitten, van wastegatepoort naar turbinekamer.
Voor het rijden betekent dat de turbo-met-scheur een fractie later op druk komt. (immers niet alle uitlaatgasdruk komt op het turbinewiel, er lekt enige drik weg naar wastegatepoort ondanks dat de wastegateklep dicht zit op dat moment.)
Voor de maximale druk die de turbo moet leveren is dat ene scheurtje verwaarloosbaar. immers op maximale laaddruk moet de wastegate toch gedeeltelijk open staan om de turbodruk af te regelen. Of dat dan gedeeltelijk door die scheur gaat of alles door de watsegateklep (zoals bij een gloednieuwe) maakt niet uit.
het wordt uiteraard wel een probleem als die bewuste scheur verder gaat en groter wordt zodat ie misschien een waterkanaal of een oliekanaal bereikt. In dat geval ga je via de turbo en uitlaat water of olie verliezen. Als het echt zover is zal dat beslist opvallen.

aanslag kan je met een schroevendraaier wel wegsteken.
mijn eigen turbo, een mitsubishi TD04-13G , heeft een scheurtje in het turbinehuis zitten, van wastegatepoort naar turbinekamer.
Voor het rijden betekent dat de turbo-met-scheur een fractie later op druk komt. (immers niet alle uitlaatgasdruk komt op het turbinewiel, er lekt enige drik weg naar wastegatepoort ondanks dat de wastegateklep dicht zit op dat moment.)
Voor de maximale druk die de turbo moet leveren is dat ene scheurtje verwaarloosbaar. immers op maximale laaddruk moet de wastegate toch gedeeltelijk open staan om de turbodruk af te regelen. Of dat dan gedeeltelijk door die scheur gaat of alles door de watsegateklep (zoals bij een gloednieuwe) maakt niet uit.
het wordt uiteraard wel een probleem als die bewuste scheur verder gaat en groter wordt zodat ie misschien een waterkanaal of een oliekanaal bereikt. In dat geval ga je via de turbo en uitlaat water of olie verliezen. Als het echt zover is zal dat beslist opvallen.

- Ad Honcoop
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2008 10:05 #1190509
door Ad Honcoop
Beantwoord door Ad Honcoop in topic Jan dankje voor de
Jan dankje voor de uitleg. maar hoe komt het dan dat mijn turbo meter maar een klein beetje ongeveer een centimeter uitslaat als ik gas geef?heeft dat een andere oorzaak mischien
grtjes Ad
grtjes Ad
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2008 10:30 #1190511
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic intercooler
als je meter niet van zijn plaats komt, en je auto ook niet echt.
dan is het wellicht (de aansluiting naar) je intercooler.
dan is het wellicht (de aansluiting naar) je intercooler.
Moderators: Jerry Stam