Startprobleempje S90

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2008 11:43 #1063749 door Jeroen Post
Startprobleempje S90 is gemaakt door Jeroen Post
Mijn S90 heeft een klein startprobleempje. Overigens start ze altijd wel, maar niet op de manier die ik gewend was van mijn 960.

Mijn 960 start altijd op dezelfde manier, warm, of koud, het maakt niets uit. Het duurt altijd (ongeveer) even lang voordat ze enthousiast aanslaat. De enige uitzondering hierop (wat overigens zo schijnt te horen, ook bij de 850) is wanneer je de auto slechts een paar meter verplaatst hebt en de volgende dag pas weer start. Dan lijkt ze een teveel aan benzine te hebben en loopt het blok evenetjes niet zo mooi als anders, maar dat is na een paar meter rijden weer over.

De S90 echter slaat niet altijd even enthousiast aan, het duurt de ene keer veel langer dan de andere. Het vreemde is dat ik geen patroon kan ontdekken wanneer dit gebeurd. Warm of koud maakt niet uit en ook wachten na het aanzetten van het contact lijkt geen verschil te maken. Als ze eenmaal wakker is, dan loopt ze ook weer prima.

Dan nu de vraag, waaarom start ze de ene keer wel normaal (zoals de 960) en waarom duurt het de andere keer drie keer zo lang?

Overigens gaat het hier om een 960 met m90 en een S90 met AW43, maar ik kan me niet voorstellen dat dit verschil met de automaat te maken heeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2008 19:29 #1190329 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ...
Jeroen,
Ik zou het niet weten.... De 850 heeft inderdaad het probleem dat hij na een ritje van 20meter en vervolgens afzetten verzuipt; wil niet meer starten na een uur of zo, ook de volgende dag kan het problemen geven. Aldus de verhalen van een 850 vriend van mij en het verhaal klopt.
Voor de 960 zou ik het niet weten. Kan hetzelfde probleem zijn, het zijn tenslotte dezelfde motoren alleen met 1 cilinder meer. De kans dat er zich 1 cilinder oppakt is groter bij een 6 cilinder. Ik meen mij eens iets gelezen te hebben op swedishbricks board.  Tis wel zo dat als ik een klein stukje heb gereden met de wagen met koude motor, een km of zo, en deze vervolgens weer wil starten hij wat moeizamer op gang komt op benzine.
Robert 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2008 19:44 #1190331 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stinkt
Ik heb 'nog' geen problemen gehad zoals hier beschreven maar ik vind wel dat de auto behoorlijk naar benzine stinkt als ik de auto een klein stukje heb moeten verplaatsen. Ik haal de auto wel eens alleen uit de garage om te wassen of wanneer ik de ruimte moet gebruiken.
Dus ik kan mij wel voorstellen dat er dan start problemen zijn.

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2008 21:46 #1190474 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Verzuipen
Bedankt voor de antwoorden!

De 850 en 960 hebben volgens mij hetzelfde probleem met het verzuipen nadat je eerder de auto een paar meter verplaatst hebt.
Dit heeft de S90 misschien ook, maar dat is waarschijnlijk toch niet (helemaal) op te lossen. Het gaat mij erom dat ze weer normaal start bij 'gewoon' gebruik. Nu duurt dat soms veel langer (3 keer zo lang) dan normaal.
Het begint er overigens op te lijken dat ze er meer last van heeft naarmate het contact wat langer aan is, voor het starten.

Nu ga ik eerst eens de bougies vervangen. Ik heb namelijk geen idee hoe oud deze zijn (ook al zagen ze er nog behoorlijk uit, een tijdje terug).

Jeroen Post

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC