82 ltr-tank zoemt in het rode vlak. Extra pomp na 60 liter?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2008 17:01 #1063490
door V700 register
82 ltr-tank zoemt in het rode vlak. Extra pomp na 60 liter? is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik heb een 82 liter tank i.p.v. 60 liter. Als ik in het rode vlak van de brandstofmeter kom dan hoor ik een gezoem. Alsof er een pomp gaat draaien. Is dit de benzinepomp of zit er een pomp extra in als er wordt overgeschakeld naar de laatste 12 liter?
Wie het weet mag het zeggen.
Groet Rik
Ik heb een 82 liter tank i.p.v. 60 liter. Als ik in het rode vlak van de brandstofmeter kom dan hoor ik een gezoem. Alsof er een pomp gaat draaien. Is dit de benzinepomp of zit er een pomp extra in als er wordt overgeschakeld naar de laatste 12 liter?
Wie het weet mag het zeggen.
Groet Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2008 17:11 #1188681
door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Zoemen
Ik heb een 60 liter tank, maar ik hoor ook de pomp 'onder de bestuurdersstoel' harder zoemen als mijn tank bijna leeg is. Ik ging ervan uit dat hij lucht begint mee te zuigen, maar misschien is dat een hele foute gedachte.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2008 17:24 #1188683
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Demping
Hallo Volvisti
Het geluid van de pomp wordt normalerwijze gedempt door de brandstof. Komt het brandstofniveau te laag, dan is er weinig "dempingsmateriaal" meer over, om het geluid te dempen. Met waarschijnlijk het door jullie genoemde resultaat.
De extra tank die in de sedan geplaatst wordt (achter de achterbank) om in totaal op 82 liter uit te komen, is met een dikke rubberslang met de 60 liter tank verbonden. De extra tank loopt dus vanzelf leeg in de 70 liter tank. Hier is geen extra pomp voor nodig.
Groetjes
Mathy
Het geluid van de pomp wordt normalerwijze gedempt door de brandstof. Komt het brandstofniveau te laag, dan is er weinig "dempingsmateriaal" meer over, om het geluid te dempen. Met waarschijnlijk het door jullie genoemde resultaat.
De extra tank die in de sedan geplaatst wordt (achter de achterbank) om in totaal op 82 liter uit te komen, is met een dikke rubberslang met de 60 liter tank verbonden. De extra tank loopt dus vanzelf leeg in de 70 liter tank. Hier is geen extra pomp voor nodig.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2008 18:46 #1188692
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic "bedrading"
De bedrading die bovenop op de extra tank zit is een vlotter voor de benzine meter.

Moderators: Jerry Stam