hoog benzineverbruik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik rijd sinds een paar maanden een 945 met 2.3 benzinemotor (B230FK) en automaat uit 1995. De auto heeft voor koop jarenlang stil gestaan zodat de km stand pas 100.000 is. De auto heeft een grote beurt gehad en de motor loopt volgens de meetapparatuur uitstekend. (regelmatige stationaire loop, e.d.) De bougies hebben een reebruine kleur. Het gemiddelde verbruik bedraagt echter 1:5 terwijl de rijstijl rustig is. Weet iemand wat dit extreem verbruik kan veroorzaken? Graag commentaar en bij voorbaat dank.
Groet,
Maurice
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
als de motor goed loopt en warm en koud goed start zou je haast gaan denken dat alles verder in orde is.
/edit
schoot me nog te binnen, hier wat vergelijkinsmateriaal: met mijn B230FK (dan wel met handbak) rijd ik LPG op ongeveer 1:8.5 (ja, ouwelullenrijstijl), in Denemarken heb ik op benzine 1:11.5 gereden, was daar wel lange ritten op voornamelijk 80-90 km/uur.
je zou dus met een B230FK en automaat denk ik minimaal 1:7 moeten kunnen halen, als je rustig rijdt, zoals je zelf aangaf, zou 1:8 of misschien 1:9 ook wel binnen bereik moeten liggen.
automaat schakelt ook goed door naar hogere versnellingen ? Lock up (indien van toepassing) komt ook in ?
/end edit
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zijn geen slangen lek of broos. Alle onderdelen, voor zover dit is te zien/horen, functioneren naar behoren. Wat bedoel je met "lock up komt ook goed in" ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Hoe zijn de waarden van de meetgegevens? b.v.willems schreef : De auto heeft een grote beurt gehad en de motor loopt volgens de meetapparatuur uitstekend. (regelmatige stationaire loop, e.d.) De bougies hebben een reebruine kleur. Het gemiddelde verbruik bedraagt echter 1:5 terwijl de rijstijl rustig is. Weet iemand wat dit extreem verbruik kan veroorzaken? Graag commentaar en bij voorbaat dank.
Groet,
Maurice
Co-waarde stationeer.
Co- waarde bij hoger toerental, belast
HC-waarde
Lambdawaarde
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is nogal een verbuik.
Een oorzaak is moeilijk aan te wijzen maar ik heb wel wat ideeen.
Er werd gevraagd om uitlaatgaswaarden. Met analiseren van uitlaatgassen kun je iets te weten komen over de mate van verbranding van brandstof.
De manier van rijden zegt ook iets over het verbruik. Niet alleen ruig rijden en erg vlot optrekken zoregn voor een hoog verbuik maar ook erg langzaam rijden is niet goed voor de motor. Er zijn mensen die extreem rustig optrekken en al schakelen bij een paar honderd toeren. Erg slecht voor het verbruik.
Heb je enig idee wat de topsnelheid is van je auto? Als de motor "goed" is dan moet de topsnelheid ongeveer 180 echte km/uur zijn. Waarschijnlijk 190 op de teller. Ik bedoel eigenlijk hoe de auto ooit is ingereden.
Maar er is wel wat mis want zelfs met een B204GT haal je nog geen 1 op 5.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
Wanneer de tempsensor niet de juiste waard afgeeft, dus fout meet gaat er ook teveel enzine in
het motor management systeem is afhankelijk van diverse sensoren. geeft er een een verkeerde meting door dan kan de motor in noodloop gaan.
Het lambda lampje moet dan gaan branden. Dit lampje hoort te branden voor het starten.
even zoeken op het forum naar storingscodes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.