hoog benzineverbruik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2008 16:24 #1063488 door V700 register
hoog benzineverbruik is gemaakt door V700 register
Goedemiddag, 
Ik rijd sinds een paar maanden een 945 met 2.3 benzinemotor (B230FK) en automaat uit 1995. De auto heeft voor koop jarenlang stil gestaan zodat de km stand pas 100.000 is. De auto heeft een grote beurt gehad en de motor loopt volgens de meetapparatuur uitstekend. (regelmatige stationaire loop, e.d.) De bougies hebben een reebruine kleur. Het gemiddelde verbruik bedraagt echter 1:5 terwijl de rijstijl rustig is. Weet iemand wat dit extreem verbruik kan veroorzaken? Graag commentaar en bij voorbaat dank.
Groet,
Maurice

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2008 16:35 #1188678 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lek ?
zit er misschien ergens een lek ? oude/hard geworden slangen oid ?

als de motor goed loopt en warm en koud goed start zou je haast gaan denken dat alles verder in orde is.

/edit
schoot me nog te binnen, hier wat vergelijkinsmateriaal: met mijn B230FK (dan wel met handbak) rijd ik LPG op ongeveer 1:8.5 (ja, ouwelullenrijstijl), in Denemarken heb ik op benzine 1:11.5 gereden, was daar wel lange ritten op voornamelijk 80-90 km/uur.

je zou dus met een B230FK en automaat denk ik minimaal 1:7 moeten kunnen halen, als je rustig rijdt, zoals je zelf aangaf, zou 1:8 of misschien 1:9 ook wel binnen bereik moeten liggen.

automaat schakelt ook goed door naar hogere versnellingen ? Lock up (indien van toepassing) komt ook in ?

/end edit 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2008 18:10 #1188690 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoog benzineverbruik
Henk,
Er zijn geen slangen lek of broos. Alle onderdelen, voor zover dit is te zien/horen, functioneren naar behoren. Wat bedoel je met "lock up komt ook goed in" ?

• V700 register