toerental

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2008 19:21 #1063415 door V700 register
toerental is gemaakt door V700 register
Ik heb een 940 met een B230FB met een automaat erachter op lpg.Nou was het altijd zo dat als je hem in z'n drive zette,het toerental even inzakte ( 1 a 2 sec.) en dan weer oppakte naar de 800 rpm.Eigenlijk net zo iets als dat je airco aan gaat en het toerental aanpaste.
Nou heeft ie als probleem dat hij het bij koude motor prima doet maar als ie warm is en je zet hem in zijn drive hij van 800 naar 600 rpm zakt en niet meer hersteld naar de 800 rpm.
Mijn vraag is,welk onderdeel ( of onderdelen ) regelt op die momenten het toerental ???? De CIS klep heb ik schoongemaakt en ingespoten met WD 40 maar dat hielp niks.Het toerental heb ik ook opnieuw afgesteld volgens VOLVO-gegevens.
Ik ken het maar niet vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2008 19:58 #1188817 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niemand?????
Helemaal niemand die zo iets gehad heeft ? Of een oplossing weet,of een richting waar ik moet zoeken?Ik krijg het maar niet voor elkaar.
B.v.d.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2008 20:06 #1188822 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CIS klep
Het onderdeel dat moet bijregelen is inderdaad de CIS klep en die heb je al aangepakt. Misschien hapert ie toch? misschien heb je ergens luchtlekken en daardoor een te arm mensel, heb je ook foutcodes?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2008 20:15 #1188829 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb je de gasklepsensor al
Heb je de gasklepsensor al gecontroleerd, die moet nl een klikje geven net voordat het gasrolletje zijn nulstand bereikt, als die stuk is of fout afgesteld, ziet ie niet meer dat de stationairregeling bij moet komen, bij sommige types zit er ook nog een sensor op de ECU die meet of ie wel of niet in zijn versnelling staat, de toerentallen zijn dan nl anders, als ik mijn lpt tegen het schakelen van vrij naar drive druk is er een moment waarop je hoort dat de motor wat sneller gaat lopen, als die schakelaar niet goed werkt gaat het toerental ook onderuit.
succes Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2008 20:16 #1188831 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1-1-1
Hey Johan,
Nee,hij geeft alleen maar 1-1-1 aan.Dat is zo raar.Het probleem is er ook alleen maar als ie warm is.En valse lucht heeft ie ook niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2008 21:41 #1188849 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic precies
Hey Co,
Wat jij zegt dat je hem tegen dat punt drukt dat doet ie wel maar alleen als ie koud is.En ik weet zeker dat de gasklep sensor goed staat en je hoort hem heel duidelijk klikken.
Ik heb het probleem wel eens eerder gehad maar zo opeens deed ie het weer normaal,en nou ook weer vind ik het zo raar dat ie het met koude motor wel goed doet en als ie ong. 20 min gedraaid heeft of als ik na een uur rijden op mijn werk kom dan doet ie het niet.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC