S90 scheurtje is blok?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2007 11:55 #1063204
door V700 register
Hey Mensen,
Een tijdje terug had ik dit forum al betormd, toen bleek dat ik een lekke koppakking had. (3.0 s90 uit '98 met rond de 340.000km LPG G3)
En inderdaad! Daarna heb ik hem bij Volvo gebracht en die hebben er voor bijna 1200 eurotjes een nieuwe koppakking in gezet + de kop laten vlakken.
Nu ongeveer 6 a 7000 KM later begon hij voor het eerst na een lange rit (1,5 uur) koelvloeistof te lekken + dat hij af en toe begon te schudden, wat vaak betekend dat hij (weer) een lekke koppakking heeft.
Na die rit ben ik gelijk weer naar Volvo gereden om aan te geven wat er gebeurde en om mijn vermoede van een lekke pakking te uiten.
"Lekker pakking kan bijna NIET" was het antwoord "breng morgen maar even langs"
Dus ik heb hem de volgende dat daar neer gezet.
Die zelfde dag kreeg ik hem terug met het verhaal dat mijn boubine's (die op de bougiedoppen zit) kappot waren en dat ze gemaakt zijn met krimp kousjes (????)
Ok, maar hoe en wat met de koelvloeistof dan? "O" zei de monteur toen "daar hebben ze het niet over gehad, alleen dat hij slecht liep, kom anders over een paar dagen even terug"
Erg vaag vond ik dit!
Dus ik een paar dagen rijden, en aangezien ik maar stukjes van 30 a 40 KM rijd liep de auto prima en gebruikte hij voor zover ik kon zien geen koelvloeistof.
Maar na een rid van weer eens een uur, weer schudden en koelvloeistof bij vullen, auto bouwd ook erg veel druk op wat ik merk als ik de dop van het koelvloeistoftankje los draai.
Dus maar weer naar Volvo.
Na een paar uur kwam het antwoord dat het niet aan de koppakking kan liggen omdat ze die net vervangen hebben (gewoon een aannamen van hun kant zonder enig bewijs)
Er zal wel een scheur in je blok zitten, was toen het antwoord.... OK zei ik toen maar hoe weet ik dat dan?
Dan moeten we hem open maken en ben je weer 1000 euro verder en dan maar hopen dat we het vinden.
Nou mogen jullie mij vertellen wat ik hier mee aan moet?
Hoe weet ik zeker dat het niet m,n pakking is? Ik moet nu na 160km de koelvloeistof bij vullen, en als ik lang stationnair draai begint hij te schudden... ook start hij af en toe moeilijk, vaak als hij warm is.
Heeft Volvo de koppakking niet goed vervangen? Of klapt mijn auto die er weer uit? Of zit er een scheur in mijn blok?
Hopelijk hebben jullie raad want ben nu 1500 euro verder en eigenlijk weer teug bij af.
Dank jullie wel!
Gideon
S90 scheurtje is blok? is gemaakt door V700 register
Hey Mensen,
Een tijdje terug had ik dit forum al betormd, toen bleek dat ik een lekke koppakking had. (3.0 s90 uit '98 met rond de 340.000km LPG G3)
En inderdaad! Daarna heb ik hem bij Volvo gebracht en die hebben er voor bijna 1200 eurotjes een nieuwe koppakking in gezet + de kop laten vlakken.
Nu ongeveer 6 a 7000 KM later begon hij voor het eerst na een lange rit (1,5 uur) koelvloeistof te lekken + dat hij af en toe begon te schudden, wat vaak betekend dat hij (weer) een lekke koppakking heeft.
Na die rit ben ik gelijk weer naar Volvo gereden om aan te geven wat er gebeurde en om mijn vermoede van een lekke pakking te uiten.
"Lekker pakking kan bijna NIET" was het antwoord "breng morgen maar even langs"
Dus ik heb hem de volgende dat daar neer gezet.
Die zelfde dag kreeg ik hem terug met het verhaal dat mijn boubine's (die op de bougiedoppen zit) kappot waren en dat ze gemaakt zijn met krimp kousjes (????)
Ok, maar hoe en wat met de koelvloeistof dan? "O" zei de monteur toen "daar hebben ze het niet over gehad, alleen dat hij slecht liep, kom anders over een paar dagen even terug"
Erg vaag vond ik dit!
Dus ik een paar dagen rijden, en aangezien ik maar stukjes van 30 a 40 KM rijd liep de auto prima en gebruikte hij voor zover ik kon zien geen koelvloeistof.
Maar na een rid van weer eens een uur, weer schudden en koelvloeistof bij vullen, auto bouwd ook erg veel druk op wat ik merk als ik de dop van het koelvloeistoftankje los draai.
Dus maar weer naar Volvo.
Na een paar uur kwam het antwoord dat het niet aan de koppakking kan liggen omdat ze die net vervangen hebben (gewoon een aannamen van hun kant zonder enig bewijs)
Er zal wel een scheur in je blok zitten, was toen het antwoord.... OK zei ik toen maar hoe weet ik dat dan?
Dan moeten we hem open maken en ben je weer 1000 euro verder en dan maar hopen dat we het vinden.
Nou mogen jullie mij vertellen wat ik hier mee aan moet?

Hoe weet ik zeker dat het niet m,n pakking is? Ik moet nu na 160km de koelvloeistof bij vullen, en als ik lang stationnair draai begint hij te schudden... ook start hij af en toe moeilijk, vaak als hij warm is.
Heeft Volvo de koppakking niet goed vervangen? Of klapt mijn auto die er weer uit? Of zit er een scheur in mijn blok?
Hopelijk hebben jullie raad want ben nu 1500 euro verder en eigenlijk weer teug bij af.
Dank jullie wel!
Gideon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
22-12-2007 20:02 #1186786
door Jan Snijder
Hallo Gideon,
dit is niet te geloven. En bij een officiële dealer? Op alle door hen uitgevoerde reparaties heb je een jaar garantie. Dat is standaard bij elke Volvo-dealer m.u.v. banden. Waar zou die vermeende scheur dan in je blok moeten zitten? Het lijkt mij een broodje aap verhaal van deze dealer die zich er duidelijk met een jantje van leiden wil af maken.
Dus als het korter dan een jaar geleden is, kun je een beroep op garantie doen. En laat hen maar aantonen dat het blok gescheurd is. ( ik zou er dan wel bijblijven) Maar als dat zo is dan lijkt me dat het de vorige keer ook al zo was.
En kom je er niet uit, dan onverwijld met Volvo Nederland contact opnemen. De prijzen bij een dealer liegen er niet om dus daar mag je als klant ook het één en ander voor terug verwachten. En bij de goede dealers kun je ook met succes een beroep doen op garantie. Dat is mijn eigen ervaring tenminste bij een goede dealer. Helaas zitten er nog wel een aantal rotte appeltjes in de Volvo-mand, maar laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
De symptomen wijzen naar mijn mening weer op een lekke koppakking. Schudt je motor zowel op lpg als op benzine? Ik weet niet wat voor gasinstallatie je hebt, maar als ie op benzine wel goed loopt, dan kan het probleem van het schudden ook in het gassysteem zitten. Heb ik zelf gehad met een OMVL installatie. Bleken de injectie blokjes niet meer goed te zijn. Vervangen en de auto liep weer op gas als het spreekwoordelijke zonnetje. Schudt ie echter ook op benzine, dan eerst bougies vervangen, dan bobine's controleren en is dat allemaal goed, dan kan het zijn dat er een koprevisie zit aan te komen. Is wel aan de vroege kant want ik ken s90's op gas die pas na 500000km een koprevisie nodig hadden. Laat ook een compressiemeting op alle cilinders doen, dan weet je al een heleboel meer.
Succes en laat ons het verloop weten. Ik leef i.i.g. met je mee en hoop dat e.e.a. goed zal worden opgelost. Want voor de rest is de s90 natuurlijk een dijk van een auto die bij 340000 km nog een heel leven voor zich heeft.
Groeten, Jan.
Beantwoord door Jan Snijder in topic Niet te geloven......
Hallo Gideon,
dit is niet te geloven. En bij een officiële dealer? Op alle door hen uitgevoerde reparaties heb je een jaar garantie. Dat is standaard bij elke Volvo-dealer m.u.v. banden. Waar zou die vermeende scheur dan in je blok moeten zitten? Het lijkt mij een broodje aap verhaal van deze dealer die zich er duidelijk met een jantje van leiden wil af maken.
Dus als het korter dan een jaar geleden is, kun je een beroep op garantie doen. En laat hen maar aantonen dat het blok gescheurd is. ( ik zou er dan wel bijblijven) Maar als dat zo is dan lijkt me dat het de vorige keer ook al zo was.
En kom je er niet uit, dan onverwijld met Volvo Nederland contact opnemen. De prijzen bij een dealer liegen er niet om dus daar mag je als klant ook het één en ander voor terug verwachten. En bij de goede dealers kun je ook met succes een beroep doen op garantie. Dat is mijn eigen ervaring tenminste bij een goede dealer. Helaas zitten er nog wel een aantal rotte appeltjes in de Volvo-mand, maar laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
De symptomen wijzen naar mijn mening weer op een lekke koppakking. Schudt je motor zowel op lpg als op benzine? Ik weet niet wat voor gasinstallatie je hebt, maar als ie op benzine wel goed loopt, dan kan het probleem van het schudden ook in het gassysteem zitten. Heb ik zelf gehad met een OMVL installatie. Bleken de injectie blokjes niet meer goed te zijn. Vervangen en de auto liep weer op gas als het spreekwoordelijke zonnetje. Schudt ie echter ook op benzine, dan eerst bougies vervangen, dan bobine's controleren en is dat allemaal goed, dan kan het zijn dat er een koprevisie zit aan te komen. Is wel aan de vroege kant want ik ken s90's op gas die pas na 500000km een koprevisie nodig hadden. Laat ook een compressiemeting op alle cilinders doen, dan weet je al een heleboel meer.
Succes en laat ons het verloop weten. Ik leef i.i.g. met je mee en hoop dat e.e.a. goed zal worden opgelost. Want voor de rest is de s90 natuurlijk een dijk van een auto die bij 340000 km nog een heel leven voor zich heeft.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam