motor slaat soms niet aan. storingscode 1-3-1
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2007 21:50 #1063128
door V700 register
Hallo Allemaal,
Mijn 745, B230F uit 1990 slaat soms niet aan. even wachten (soms 5 min, soms een dag) en de motor slaat wel weer aan. Storinscode geeft 1-3-1(Motortoerentalsensor krijgt geen signaal van het onstekingssysteem, signaal mist). Garage heeft de bovenste dodepunt sensor vervangen, dit leek de oplossing totdat de auto wederom niet wou aanslaan (en bijna altijd bij mijn vrouw en zoontje die van huis zijn).
Heeft iemand een suggestie?
Mvg
motor slaat soms niet aan. storingscode 1-3-1 is gemaakt door V700 register
Hallo Allemaal,
Mijn 745, B230F uit 1990 slaat soms niet aan. even wachten (soms 5 min, soms een dag) en de motor slaat wel weer aan. Storinscode geeft 1-3-1(Motortoerentalsensor krijgt geen signaal van het onstekingssysteem, signaal mist). Garage heeft de bovenste dodepunt sensor vervangen, dit leek de oplossing totdat de auto wederom niet wou aanslaan (en bijna altijd bij mijn vrouw en zoontje die van huis zijn).
Heeft iemand een suggestie?
Mvg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2007 22:14 #1186205
door V700 register

Is het een automaat en gebeurd het alleen bij een warme motor? Mijn 740 sloeg soms niet aan bij warme motor. Zat m in de stekker van de schakelbeveiliging (zodat hij niet start als ie in de versnelling staat) Kon dan nog altijd wegkomen door de startmotor kort te sluiten.
Succes,
Jan-Willem
Beantwoord door V700 register in topic Automaat?

Is het een automaat en gebeurd het alleen bij een warme motor? Mijn 740 sloeg soms niet aan bij warme motor. Zat m in de stekker van de schakelbeveiliging (zodat hij niet start als ie in de versnelling staat) Kon dan nog altijd wegkomen door de startmotor kort te sluiten.
Succes,
Jan-Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2007 12:23 #1186238
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En in dit geval...
zou het dus héél goed aan de stekkerverbinding kunnen liggen. Een paar keer uit- en in elkaar steken met een druppeltje vaseline of WD40 (daar istie weer:-) zou dit probleem wel eens kunnen teckelen. Als je de oude sensor nog hebt, kon het dus wel eens de moeite ward zijn. om deze te bewaren.
En voor het geval je niet weet waar deze zit:
Als je voor de wagen staat, zit direct achter/onder de stroomverdeler (er van uitgaande dat je stroomverdeler achter op je cilinderkop zit) een draad die naar de vliegwielsensor gaat. Deze zit weer boven in het koppelingshuis gemonteerd met een M6 boutje. Volg deze draad met je hand tot je bij de stekkerverbinding komt. Deze hangt meestal ter hoogte van het T-stukje waar je ruitensproeierslangetjes in uitkomen.
Suc6, Boy
(had je trouwens weer dezelfde storingscode?)
En voor het geval je niet weet waar deze zit:
Als je voor de wagen staat, zit direct achter/onder de stroomverdeler (er van uitgaande dat je stroomverdeler achter op je cilinderkop zit) een draad die naar de vliegwielsensor gaat. Deze zit weer boven in het koppelingshuis gemonteerd met een M6 boutje. Volg deze draad met je hand tot je bij de stekkerverbinding komt. Deze hangt meestal ter hoogte van het T-stukje waar je ruitensproeierslangetjes in uitkomen.
Suc6, Boy
(had je trouwens weer dezelfde storingscode?)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2007 21:21 #1186273
door V700 register
Jan-Willem
Het is een handgeschakelde bak. Storing meestal met een "lauwe" motor, dwz als je bij de super of bouwmarkt weer weg wilt rijden slaat de motor niet aan (start wel maar lijkt wel of er geen vonkje of brandstof komt). Maar alle stekker verbindingen na zien kan geen kwaad. Gaan we morgen aan beginnen.
Boy,
Ja wederom dezelfde storingscode. Heb overigens tussen door ook al eens 1-4-3 op poort 6 gehad (knock-sensor)
Alvast bedankt erik
Beantwoord door V700 register in topic Jan-WillemHet is een
Jan-Willem
Het is een handgeschakelde bak. Storing meestal met een "lauwe" motor, dwz als je bij de super of bouwmarkt weer weg wilt rijden slaat de motor niet aan (start wel maar lijkt wel of er geen vonkje of brandstof komt). Maar alle stekker verbindingen na zien kan geen kwaad. Gaan we morgen aan beginnen.
Boy,
Ja wederom dezelfde storingscode. Heb overigens tussen door ook al eens 1-4-3 op poort 6 gehad (knock-sensor)
Alvast bedankt erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2007 21:52 #1186276
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 240
Heb hetzelfde jaren geleden bij een 240 gehad, knap irritant. Stond zelfs op het punt de auto te verkopen. Kwam er uiteindelijk achter dat de BDP sensor slechte massa had.
Daarna liep hij prima.
Succes met zoeken,
Richard
Daarna liep hij prima.
Succes met zoeken,
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2007 22:09 #1186732
door V700 register
Heren,
dank voor de bijdragen. Heb inmiddels de zekeringen schoon gemaakt en een bus WD40, ether en een staalborstel in de auto liggen en tot nu toe nog geen nieuwe start problemen gehad. Als het wat minder koud is ga ik alle contacten nog een langs en ga ik de relais "doorsolderen"
groet
Beantwoord door V700 register in topic Heren,
dank voor de
Heren,
dank voor de bijdragen. Heb inmiddels de zekeringen schoon gemaakt en een bus WD40, ether en een staalborstel in de auto liggen en tot nu toe nog geen nieuwe start problemen gehad. Als het wat minder koud is ga ik alle contacten nog een langs en ga ik de relais "doorsolderen"
groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2007 10:02 #1186898
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vliegwiel Sensor?
Ik had een 850 t5 die ook te pas en te on pas dan weer wel en dan weer niet starte. Heb zelfs de start onderbreker er tussen uitgesloopt tot dat bleek dat het m,n vliegwielsensor was die slecht contact maakte.
<div>
Hij starte dan weer als ik m,n auto in z,n versnelling even heen en weer duwde... raar maar waar.
</div>
<div>
</div>
<div>
Weet niet hoe dat in een 700serie zit...
</div>
<div>
</div>
<div>
Gr,
</div>
<div>
</div>
<div>
Gideon
</div>
<div>
Hij starte dan weer als ik m,n auto in z,n versnelling even heen en weer duwde... raar maar waar.
</div>
<div>
</div>
<div>
Weet niet hoe dat in een 700serie zit...
</div>
<div>
</div>
<div>
Gr,
</div>
<div>
</div>
<div>
Gideon
</div>
Moderators: Jerry Stam