6 witte kleppen en 2 bruine kleppen

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2007 10:23 #1063055 door V700 register
6 witte kleppen en 2 bruine kleppen is gemaakt door V700 register

Doordat ik een paar weken geleden de kop van mijn motor (B230FK) eraf heb gehad heb ik de staat van de kleppen kunnen controleren. Wat me daarbij opviel was dat de kleppen van cylinders 1,3 en 4 wit waren en de kleppen van cylinder 2 hadden een duidelijk andere bruinige kleur. Helaas heb ik geen foto gemaakt.


Kan iemand me vertellen waar dat aan zou kunnen liggen?


Ik denk zelf dat de brandstof in cylinder 2 dus anders verbrandt dan in de overige cylinders. Omdat ik voornamelijk op LPG rij (verdamper + mengstuk) moet het dan volgens mij aan de ontsteking liggen. Aan de bougies zie ik echter geen verschil.


Groet,
Mark

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2007 11:05 #1185820 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sorry geen idee

maar eh lekt ie nou nog?


 


Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2007 11:08 #1185821 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nu verder gelezen

dan mijn neus lang was :-)


Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2007 00:15 #1185896 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Ik zou zeggen

Dat er in cilinder 2 wat anders gebeurd dan in de andere 3.


Als het mengsel van m'n brommer vroeger te rijk stond, was de bougie ook bruin.


Je zou een injector kunnen wissellen, maar dat is moeilijk te controleren.


Een colortune bougie? als die nog te koop is?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2007 20:43 #1185947 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het kan meerdere oorzaken

het kan meerdere oorzaken hebben:


- voor een benzine-auto > rotte injector op die cilinder?


- een gebroken zuigerveer? (daardoor minder compressie en minder volledige verbranding)


- olielekkende klepgeleider?


- compressielekkage langs de bougie? (rotte schroefdraad?)


- bougie er los in gezeten?


- zwakke bougiekabel op die cilinder? bougiekabel niet goed vast gezeten op op die bougie?


- koppakking lek geweest op die cilinder?


 


 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD