6 witte kleppen en 2 bruine kleppen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2007 10:23 #1063055
door V700 register
Doordat ik een paar weken geleden de kop van mijn motor (B230FK) eraf heb gehad heb ik de staat van de kleppen kunnen controleren. Wat me daarbij opviel was dat de kleppen van cylinders 1,3 en 4 wit waren en de kleppen van cylinder 2 hadden een duidelijk andere bruinige kleur. Helaas heb ik geen foto gemaakt.
Kan iemand me vertellen waar dat aan zou kunnen liggen?
Ik denk zelf dat de brandstof in cylinder 2 dus anders verbrandt dan in de overige cylinders. Omdat ik voornamelijk op LPG rij (verdamper + mengstuk) moet het dan volgens mij aan de ontsteking liggen. Aan de bougies zie ik echter geen verschil.
Groet,
Mark
6 witte kleppen en 2 bruine kleppen is gemaakt door V700 register
Doordat ik een paar weken geleden de kop van mijn motor (B230FK) eraf heb gehad heb ik de staat van de kleppen kunnen controleren. Wat me daarbij opviel was dat de kleppen van cylinders 1,3 en 4 wit waren en de kleppen van cylinder 2 hadden een duidelijk andere bruinige kleur. Helaas heb ik geen foto gemaakt.
Kan iemand me vertellen waar dat aan zou kunnen liggen?
Ik denk zelf dat de brandstof in cylinder 2 dus anders verbrandt dan in de overige cylinders. Omdat ik voornamelijk op LPG rij (verdamper + mengstuk) moet het dan volgens mij aan de ontsteking liggen. Aan de bougies zie ik echter geen verschil.
Groet,
Mark
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2007 11:05 #1185820
door V700 register
maar eh lekt ie nou nog?
 
Rob
Beantwoord door V700 register in topic sorry geen idee
maar eh lekt ie nou nog?
 
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2007 11:08 #1185821
door V700 register
dan mijn neus lang was
Rob
Beantwoord door V700 register in topic nu verder gelezen
dan mijn neus lang was

Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2007 00:15 #1185896
door André Struis
Dat er in cilinder 2 wat anders gebeurd dan in de andere 3.
Als het mengsel van m'n brommer vroeger te rijk stond, was de bougie ook bruin.
Je zou een injector kunnen wissellen, maar dat is moeilijk te controleren.
Een colortune bougie? als die nog te koop is?
Beantwoord door André Struis in topic Ik zou zeggen
Dat er in cilinder 2 wat anders gebeurd dan in de andere 3.
Als het mengsel van m'n brommer vroeger te rijk stond, was de bougie ook bruin.
Je zou een injector kunnen wissellen, maar dat is moeilijk te controleren.
Een colortune bougie? als die nog te koop is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2007 20:43 #1185947
door V700 register
het kan meerdere oorzaken hebben:
- voor een benzine-auto > rotte injector op die cilinder?
- een gebroken zuigerveer? (daardoor minder compressie en minder volledige verbranding)
- olielekkende klepgeleider?
- compressielekkage langs de bougie? (rotte schroefdraad?)
- bougie er los in gezeten?
- zwakke bougiekabel op die cilinder? bougiekabel niet goed vast gezeten op op die bougie?
- koppakking lek geweest op die cilinder?
 
 
Beantwoord door V700 register in topic het kan meerdere oorzaken
het kan meerdere oorzaken hebben:
- voor een benzine-auto > rotte injector op die cilinder?
- een gebroken zuigerveer? (daardoor minder compressie en minder volledige verbranding)
- olielekkende klepgeleider?
- compressielekkage langs de bougie? (rotte schroefdraad?)
- bougie er los in gezeten?
- zwakke bougiekabel op die cilinder? bougiekabel niet goed vast gezeten op op die bougie?
- koppakking lek geweest op die cilinder?
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam