ombouwen motor volvo 740gl

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2007 13:56 #1062969 door V700 register
ombouwen motor volvo 740gl is gemaakt door V700 register

tja na 470000km gelopen te hebben heb ik na dat kop lek was maar besloten hele nieuwe motor te kopen..heb  een 2.3 turbo motor gekocht kompleet met kabel boom en versnellings bak..enz...motortje erin leggen en versnellingsbak was geen probleem..maar luchtfilter zit rechts inplaats van bij andere motor links en accu idem...ik heb gezocht naar technische lectuur maar is moeilijk...zou iemand mij kunnen helpen met evt technische tekeningen van kabelboom of elektro schema of foto's?..zou het zeer op prijs stellen..maar we gaan gewoon door..en hoor het motortje nmet turbo in droom al lopen....maar wat technischevolvo montage/demontage lectuur zou mooi meegenomen zijn van volvo 740 en 940...met vriendelijke groet menno

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2007 14:55 #1185464 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic ombouw

Ik heb in mijn schuurtje nog een gedeelte staan van een 740 station waar de 230 turbo motor uitgehaald is. Het is een automaat. Schema´s liggen er niet in, maar als er links/rechts nog een onderdeeltje nodig is?


 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2007 10:06 #1185687 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wat

Wat heb je precies nodig? Welke bouwjaren, bijvoorbeeld? Heb je een
B23ET, een B230ET of een B230FT gekocht? Bedradingsschema verschilt
voor allen.


Je hebt je aardig wat op de hals gehaald: met het
omhangen van motortje en bak ben je er nog niet half: de pret
gaat nu pas beginnen hoor! Alle bedrading is anders, de ecu  zit
binnen dus loopt je motorkabelboom ook naar binnen. En alle bedrading
is een boel: uit ervaring kan ik je vertellen, dat de complete
draadboom van onze auto's ongeveer tweemaal het formaat van een
standaard vouwkratje in beslag neemt, als je het eruit hebt.


Je
zal sowieso de complete draadboom moeten vervangen, door het schutbord
heen tot in de passagiersruimte. Dat betekent, dat je waarschijnlijk
het gehele dashboard eruit zal moeten halen,  om er fatsoenlijk
bij te kunnen. En mogelijk de stekkers naar de rest van de bedrading
van de auto ook zult moeten vervangen (er zijn minimaal drie soorten,
die niet op elkaar passen). Daarnaast heb ik het gevoel, dat je geen
luchtfilterhuis hebt, en misschien nog meer delen niet: heb je wel de
benodigde computers erbij?




Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD