940?850? Lpg?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2007 17:06 #1062633
door V700 register
Hallo
ik ben op zoek naar een volvo.....
nu hoor ik veel verschillende meningen en ik heb gebeld met een volvo- verkoper uit utrecht die er helemaal gek van is..
op mp: <a href=" www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...fta_ind%3D4%26fs%3D1 " target="_blank">Link naar markplaats
die heb ik gesproken...
kennen jullie hem? en hoe goed is een volvo met 4 a 5 ton op de klok? en wat voor volvo zouden jullie aanraden?
hopelijk kunnen jullie me helpen mvg Ruud Meulenberg
940?850? Lpg? is gemaakt door V700 register
Hallo
ik ben op zoek naar een volvo.....
nu hoor ik veel verschillende meningen en ik heb gebeld met een volvo- verkoper uit utrecht die er helemaal gek van is..
op mp: <a href=" www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...fta_ind%3D4%26fs%3D1 " target="_blank">Link naar markplaats
die heb ik gesproken...
kennen jullie hem? en hoe goed is een volvo met 4 a 5 ton op de klok? en wat voor volvo zouden jullie aanraden?
hopelijk kunnen jullie me helpen mvg Ruud Meulenberg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2007 18:24 #1183317
door V700 register
Ik zou een volvo met 3 ton op de klok zo kopen, er is (als het een 740 of 940 betreft) volgens mij niets wat je er niet zelf aan kan repareren.
Hangt er natuurlijk wel vanaf of je dat wil en kan.
4 en 5 ton, tsja, dat moet best kunnen, maar zonder gedegen onderhoudshistorie zou ik wel een extra potje over houden voor onvoorziene uitgaven.
Loopt ie op benzine, valt de slijtage wel mee, maar zit er een gaskop op, die normaal volgens Volvo norm 3 ton mee gaat, maar ook wel eens 4 of 4,5 ton bij goed onderhoud, dan is dat wel iets om rekening mee te houden.
De link naar de advertentie:
Tsja, over deze persoon is al het nodige geschreven op deze site, zoek maar eens op estate specialist utrecht.
Ik ga mijn handen niet branden aan een mening over hem, dat zegt denk ik genoeg.
Aanraden?
Een mooie 940 Sedan, met iets meer dan 3 ton op de teller, goed onderhouden, op LPG, handbak, die weet iknog wel te staan: <a href="/node/14113" target="_blank">Bij mij voor de deur.</a>
Voor een 850 zit je hier 'verkeerd'. 850 is vóórwiel aangedreven en rijdt heel anders dan een achterwielaangedreven baksteen. (kom je in de winter wel achter.... )
Mocht je toch liever een 850 kiezen, kijk dan eens bij onze collega's van de<a href=" www.volvo850club.nl/ " target="_blank"> 850 club
Beantwoord door V700 register in topic Hangt er vanaf.
Ik zou een volvo met 3 ton op de klok zo kopen, er is (als het een 740 of 940 betreft) volgens mij niets wat je er niet zelf aan kan repareren.
Hangt er natuurlijk wel vanaf of je dat wil en kan.
4 en 5 ton, tsja, dat moet best kunnen, maar zonder gedegen onderhoudshistorie zou ik wel een extra potje over houden voor onvoorziene uitgaven.
Loopt ie op benzine, valt de slijtage wel mee, maar zit er een gaskop op, die normaal volgens Volvo norm 3 ton mee gaat, maar ook wel eens 4 of 4,5 ton bij goed onderhoud, dan is dat wel iets om rekening mee te houden.
De link naar de advertentie:
Tsja, over deze persoon is al het nodige geschreven op deze site, zoek maar eens op estate specialist utrecht.
Ik ga mijn handen niet branden aan een mening over hem, dat zegt denk ik genoeg.
Aanraden?
Een mooie 940 Sedan, met iets meer dan 3 ton op de teller, goed onderhouden, op LPG, handbak, die weet iknog wel te staan: <a href="/node/14113" target="_blank">Bij mij voor de deur.</a>
Voor een 850 zit je hier 'verkeerd'. 850 is vóórwiel aangedreven en rijdt heel anders dan een achterwielaangedreven baksteen. (kom je in de winter wel achter.... )
Mocht je toch liever een 850 kiezen, kijk dan eens bij onze collega's van de<a href=" www.volvo850club.nl/ " target="_blank"> 850 club
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2007 18:51 #1183320
door V700 register
Zelf weten,maar een 850 heb ik ook gehad en ik heb nog nooit van mijn leven een auto gehad met zoveel ellende ( ik heb het waarschijnlijk niet getroffen met hem). Daar in tegen heb ik een 740 D gehad die ik heb weggedaan met 456 dkm en nu rij ik alweer een jaar met heel veel plezier en weinig kosten ( en 60 dkm p/j ) een 940 lpg met 381 dkm op de teller.
De 850 had maar 273 dkm gelopen op benzine,maar was echt een drama en is een moeilijke en dure auto om aan te sleutelen,mede door de voorwielaandrijving.Ik moet er wel bij zeggen dat ik een van de eerste 850 had,bj '92.
Maar ik denk dat als je deze vraag op het 850 forum stelt,je precies andersom het antwoord krijgt.Kwa uiterlijk is de 850 wel moderner en (auw) mooier om te zien,vind ik persoonlijk dan he.
Beantwoord door V700 register in topic 940 natuurlijk !!!!!!!!!!
Zelf weten,maar een 850 heb ik ook gehad en ik heb nog nooit van mijn leven een auto gehad met zoveel ellende ( ik heb het waarschijnlijk niet getroffen met hem). Daar in tegen heb ik een 740 D gehad die ik heb weggedaan met 456 dkm en nu rij ik alweer een jaar met heel veel plezier en weinig kosten ( en 60 dkm p/j ) een 940 lpg met 381 dkm op de teller.
De 850 had maar 273 dkm gelopen op benzine,maar was echt een drama en is een moeilijke en dure auto om aan te sleutelen,mede door de voorwielaandrijving.Ik moet er wel bij zeggen dat ik een van de eerste 850 had,bj '92.
Maar ik denk dat als je deze vraag op het 850 forum stelt,je precies andersom het antwoord krijgt.Kwa uiterlijk is de 850 wel moderner en (auw) mooier om te zien,vind ik persoonlijk dan he.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2007 12:10 #1183380
door V700 register
voor ik mijn 940 heb gekocht was ik op zoek naar een 850 op gas. Voorkeur voor G3 en sedan. Begin 2007 gaan zoeken maar kon niet echt vinden wat ik zocht. Door verschillende mensen op de 940 gewezen. 940's ook betrokken in mijn zoekpogingen en een mooie 940 gevonden.
Wat ik in mijn zoektocht (met voorkeur voor sedans) heb gezien is dat het aanbod voor 940's op gas groter/beter is dan 850's. Maw: voor hetzelfde geld heb je een mooiere/nettere 940 met vaak minder kilometers. 850's op gas met minder dan 3 ton kwam ik zelden tegen. 940's zijn wel te vinden (heb mijn 940 gekocht bij 234dkm). Bij 940's moet je zelf je klepspeling in de gaten (laten) houden en evt. (laten afstellen), bij 850's hoeft dat niet ivm hydraulische klepstoters. Uiteindelijk is bij beiden een koprevisie noodzakelijk, afhankelijk van rijstijl en onderhoud. Redblocks (7/9 serie 4 cyl. motoren) kunnen bij goed onderhoud/rijgedrag gewoon erg goed op gas.
940's kunnen (net als 850's) ook op G3, je moet dan een B230FK (lpt) hebben icm Vialle LPi. Of lpg überhaupt zin heeft kun je zelf het beste uitrekenen, als het uitkan zou ik ik voor G3 gaan.
Zelf ben ik blij dat ik een 940 heb, rijdt denk ik toch wat lekkerder dan een 850 (achterwielaandrijving). Vind de 940 ook mooier.
Beantwoord door V700 register in topic heb dezelfde vraag gehad
voor ik mijn 940 heb gekocht was ik op zoek naar een 850 op gas. Voorkeur voor G3 en sedan. Begin 2007 gaan zoeken maar kon niet echt vinden wat ik zocht. Door verschillende mensen op de 940 gewezen. 940's ook betrokken in mijn zoekpogingen en een mooie 940 gevonden.
Wat ik in mijn zoektocht (met voorkeur voor sedans) heb gezien is dat het aanbod voor 940's op gas groter/beter is dan 850's. Maw: voor hetzelfde geld heb je een mooiere/nettere 940 met vaak minder kilometers. 850's op gas met minder dan 3 ton kwam ik zelden tegen. 940's zijn wel te vinden (heb mijn 940 gekocht bij 234dkm). Bij 940's moet je zelf je klepspeling in de gaten (laten) houden en evt. (laten afstellen), bij 850's hoeft dat niet ivm hydraulische klepstoters. Uiteindelijk is bij beiden een koprevisie noodzakelijk, afhankelijk van rijstijl en onderhoud. Redblocks (7/9 serie 4 cyl. motoren) kunnen bij goed onderhoud/rijgedrag gewoon erg goed op gas.
940's kunnen (net als 850's) ook op G3, je moet dan een B230FK (lpt) hebben icm Vialle LPi. Of lpg überhaupt zin heeft kun je zelf het beste uitrekenen, als het uitkan zou ik ik voor G3 gaan.
Zelf ben ik blij dat ik een 940 heb, rijdt denk ik toch wat lekkerder dan een 850 (achterwielaandrijving). Vind de 940 ook mooier.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2007 16:20 #1183394
door Willem van Strik (GAST)
Tja, natuurlijk een onmogelijke vraag hier: de 940 is veeeel beter!
Nu serieus: de 940's zijn inmiddels aardig wat ouder, de jongsten zijn 9 jaar, exemplaren op LPG met minder dan 3 ton zijn zeldzaam (of teruggedraaid).
De 850/S/V70 is moderner, en daarmee ook een totaal andere auto: ik kan niet wennen aan de voorwielaandrijving, daarom voor mij geen 850. Maar, de 850 is wel enorm veel stiller (extreem stil, en een 940 maakt nog aardig lawaai hoor), en de cilinderkoppen kunnen dank zij hydraulische klepstoters enorm veel meer kilometers aan op LPG: vier, vijf ton is doodnormaal zonder problemen, waar de kop van een 940 meestal bij zo'n twee ton is uitgesteld en dus aan revisie toe. G3 is op de 940 alleen mogelijk bij LPT's, bij de 850 dacht ik op (zowat)alle typen.
Kwa onderhoud zal de 940 wat goedkoper uitpakken: de 850 is compacter gebouwd en heeft voorwielaandrijving, waardoor bepaalde klussen meer tijd kosten omdat het lastiger te bereiken is. Denk aan: aandrijfassen, koppeling, kachelradiateur als duurste voorbeelden.
Mijn advies: ga met beiden rijden en kijk wat je bevalt. De 850 club kan je op dezelfde manier met raad en daad bijstaan voor een 850 als wij hier voor een 940, dus dat maakt weinig verschil. Beiden zijn geweldige auto's om op LPG te rijden, dus het komt uiteindelijk op een persoonlijke of financiele keus neer.
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Vloeken in de kerk
Tja, natuurlijk een onmogelijke vraag hier: de 940 is veeeel beter!
Nu serieus: de 940's zijn inmiddels aardig wat ouder, de jongsten zijn 9 jaar, exemplaren op LPG met minder dan 3 ton zijn zeldzaam (of teruggedraaid).
De 850/S/V70 is moderner, en daarmee ook een totaal andere auto: ik kan niet wennen aan de voorwielaandrijving, daarom voor mij geen 850. Maar, de 850 is wel enorm veel stiller (extreem stil, en een 940 maakt nog aardig lawaai hoor), en de cilinderkoppen kunnen dank zij hydraulische klepstoters enorm veel meer kilometers aan op LPG: vier, vijf ton is doodnormaal zonder problemen, waar de kop van een 940 meestal bij zo'n twee ton is uitgesteld en dus aan revisie toe. G3 is op de 940 alleen mogelijk bij LPT's, bij de 850 dacht ik op (zowat)alle typen.
Kwa onderhoud zal de 940 wat goedkoper uitpakken: de 850 is compacter gebouwd en heeft voorwielaandrijving, waardoor bepaalde klussen meer tijd kosten omdat het lastiger te bereiken is. Denk aan: aandrijfassen, koppeling, kachelradiateur als duurste voorbeelden.
Mijn advies: ga met beiden rijden en kijk wat je bevalt. De 850 club kan je op dezelfde manier met raad en daad bijstaan voor een 850 als wij hier voor een 940, dus dat maakt weinig verschil. Beiden zijn geweldige auto's om op LPG te rijden, dus het komt uiteindelijk op een persoonlijke of financiele keus neer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2007 19:08 #1183639
door V700 register
 
Hallo ruud, ik volg hem ook al een tijdje, vreemd vind ik dat de prijzen redelijk laag zijn en dat er dan zelfs nog wel eens bijgezet wordt , nieuwe kop of nieuwe distributie.
Als dat zo is, wil ik wel eens kijken hoe het met de shims gesteld is, dat is volgens mij de enige manier om te kijken hoever e.e.a. versleten is.
4 ogen zien meer dan 2.
 
Ben je intussen al eens wezen kijken ?
Ik heb eigenlijk geen volvo nodig(volgens mijn vrouw :->) maar ben altijd wel geinteresseerd wat er te haen valt. Weet niet of je in de buurt woont???
,kunnen we wel eens gaan kijken..
Bel maar eens als je wilt
 
06 51868169
 
M.vr.gr.
Peter van Thiel Maarssenbroek
 
Beantwoord door V700 register in topic 940/850 lpg???
 
Hallo ruud, ik volg hem ook al een tijdje, vreemd vind ik dat de prijzen redelijk laag zijn en dat er dan zelfs nog wel eens bijgezet wordt , nieuwe kop of nieuwe distributie.
Als dat zo is, wil ik wel eens kijken hoe het met de shims gesteld is, dat is volgens mij de enige manier om te kijken hoever e.e.a. versleten is.
4 ogen zien meer dan 2.
 
Ben je intussen al eens wezen kijken ?
Ik heb eigenlijk geen volvo nodig(volgens mijn vrouw :->) maar ben altijd wel geinteresseerd wat er te haen valt. Weet niet of je in de buurt woont???
,kunnen we wel eens gaan kijken..
Bel maar eens als je wilt
 
06 51868169
 
M.vr.gr.
Peter van Thiel Maarssenbroek
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2007 17:38 #1184695
door V700 register
Inmiddels heb ik al redelijk wat rij ervaring met 940 op gas en ook een v70 classic (=850 met iets andere neus).
De volvo 940 ken ik als een enorm robuuste auto met weinig kosten! ook onderdelene zijn betaalbaar en reparaties meestal goed zelf te doen.
850 eerlijk is eerlijk rijdt een stuk beter hoewel ik er twee heb gehaad een met 170 pk en een met 200 dat scheelt natuurlijk altijd maar de voorwiel aandrijving rijdt iets beter en de auto is wat directer.
De draaicirkel van een 940 echter is weer stukken beter dan die van een 850! dat is zo heerlijk van een 940!!
Kosten van onderhoud: koppeling vervangen bij een 850....heledag werk ook in garage minimaal 4 a 5 uur!!!!!
voortste draagarmen komen ook altijd aan de beurt 200 euro pstuk
Onderhoudstechnisch gezin zou ik voor de 940 gaan ook het uiterlijk vind ik mooi. Er gaat ook nog eens veel meer bagage in en je rijdt wat rustiger op de een of andere manier.
Beide auto's zijn overigens geweldige auto's!!!
 
Bij een 850 zou ik voor een glt gaan die lekker sterk is. Bij een 940 voor minmaal een eeentje met een f motor. Die zijn zo degelijk! Een 16 V is voor lpg ook een goede optie!! Die hebben hydraulische klepstoters.
 
Groeten Pepijn
Beantwoord door V700 register in topic 940!
Inmiddels heb ik al redelijk wat rij ervaring met 940 op gas en ook een v70 classic (=850 met iets andere neus).
De volvo 940 ken ik als een enorm robuuste auto met weinig kosten! ook onderdelene zijn betaalbaar en reparaties meestal goed zelf te doen.
850 eerlijk is eerlijk rijdt een stuk beter hoewel ik er twee heb gehaad een met 170 pk en een met 200 dat scheelt natuurlijk altijd maar de voorwiel aandrijving rijdt iets beter en de auto is wat directer.
De draaicirkel van een 940 echter is weer stukken beter dan die van een 850! dat is zo heerlijk van een 940!!
Kosten van onderhoud: koppeling vervangen bij een 850....heledag werk ook in garage minimaal 4 a 5 uur!!!!!
voortste draagarmen komen ook altijd aan de beurt 200 euro pstuk
Onderhoudstechnisch gezin zou ik voor de 940 gaan ook het uiterlijk vind ik mooi. Er gaat ook nog eens veel meer bagage in en je rijdt wat rustiger op de een of andere manier.
Beide auto's zijn overigens geweldige auto's!!!
 
Bij een 850 zou ik voor een glt gaan die lekker sterk is. Bij een 940 voor minmaal een eeentje met een f motor. Die zijn zo degelijk! Een 16 V is voor lpg ook een goede optie!! Die hebben hydraulische klepstoters.
 
Groeten Pepijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank van der Zee (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2007 23:15 #1185165
door Frank van der Zee (GAST)
Hoi Ruud.
940 en 850 zijn beide geweldige auto,s. Mijn voorkeur gaat naar de 7/9 omdat de techniek zo lekker simpel is. Voorbeeld: Koppeling vervangen. 900,3-4 uur. 800, 10-12 uur. Ik bedoel maar.
Mijn 945 loopt sinds een week op lpg. Volle tank 20 euro. Ik krijg die grijns maar niet van m,n bek.
De 850 is echt een geweldige auto met een geweldige (en geweldig klinkende) 5 pits motor, maar als ik alle voors en tegens van auto,s en wat ik er van verlang.op een rijtje zet, dan kom ik steeds op de 940 estate. Ik ben nu mijn derde aan het verslijten, dwz. een 740(weggedaan met hartpijn bij 400000 km omdat hij geen airco had), een 940 LPT estate (gouwe bak, hij heeft mijn nek gered door een Duitse spookrijder op te vangen) en nu dus weer een 940 LPT estate, en weer een gouwe bak.
Ga gewoon proefrijden en laat je kont beslissen.
Mazzel.
Frank van der Zee
 
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic 940-850
Hoi Ruud.
940 en 850 zijn beide geweldige auto,s. Mijn voorkeur gaat naar de 7/9 omdat de techniek zo lekker simpel is. Voorbeeld: Koppeling vervangen. 900,3-4 uur. 800, 10-12 uur. Ik bedoel maar.
Mijn 945 loopt sinds een week op lpg. Volle tank 20 euro. Ik krijg die grijns maar niet van m,n bek.
De 850 is echt een geweldige auto met een geweldige (en geweldig klinkende) 5 pits motor, maar als ik alle voors en tegens van auto,s en wat ik er van verlang.op een rijtje zet, dan kom ik steeds op de 940 estate. Ik ben nu mijn derde aan het verslijten, dwz. een 740(weggedaan met hartpijn bij 400000 km omdat hij geen airco had), een 940 LPT estate (gouwe bak, hij heeft mijn nek gered door een Duitse spookrijder op te vangen) en nu dus weer een 940 LPT estate, en weer een gouwe bak.
Ga gewoon proefrijden en laat je kont beslissen.
Mazzel.
Frank van der Zee
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2007 20:46 #1185736
door V700 register
wow wat een reacties allemaal
helemaal top! ik kom zelf uit hoogezand... dus niet echt in de buurt van utrecht. ik denk dat het altijd belangrijk is een auto goed te bekijken....
ik vind een 850 heeeeerlijk klinken, heb in de 140 pk versie gereden en dat vond ik al best snel eigenlijk. ik heb (nog) niet in een 940 gereden en heel eerlijk vind ik een 240 ook wel erg mooi eigenlijk (en lekker eigenwijs
)
oei oei twijfelllssss.... maar ik zoek lekker verder. een auto met veel ruimte is ook lekker natuurlijk....
maar nogmaals bedankt voor alle leuke reacties
 
 
eventjes een update: ik ga morgen bij een 940 op lpg kijken! welliswaar wat meer km's (380 dznd) maar wel met een nieuwe apk, nieuwe koppeling, onderhoud historie aanwezig etc dus wel aardig onderhouden! Ben benieuwd
ben met mijn 22 jaar dan wel 1 van de jongsten hier denk ik
Beantwoord door V700 register in topic wow wat een reacties
wow wat een reacties allemaal

ik vind een 850 heeeeerlijk klinken, heb in de 140 pk versie gereden en dat vond ik al best snel eigenlijk. ik heb (nog) niet in een 940 gereden en heel eerlijk vind ik een 240 ook wel erg mooi eigenlijk (en lekker eigenwijs

oei oei twijfelllssss.... maar ik zoek lekker verder. een auto met veel ruimte is ook lekker natuurlijk....
maar nogmaals bedankt voor alle leuke reacties

 
 
eventjes een update: ik ga morgen bij een 940 op lpg kijken! welliswaar wat meer km's (380 dznd) maar wel met een nieuwe apk, nieuwe koppeling, onderhoud historie aanwezig etc dus wel aardig onderhouden! Ben benieuwd
ben met mijn 22 jaar dan wel 1 van de jongsten hier denk ik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam