waar moet ik op letten bij aanschaf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2007 09:39 #1062423
door V700 register
Beste medehobbyisten,
Ik ben aan het kijken naar een andere auto: mijn oog viel op een 245 automaat met lpg uit '91 met 384 dkm op de teller. Waar moet ik op letten bij de aanschaf, wat zijn de zwakke punten van deze auto? Kan ik problemen met de kop verwachten of is het meer: kleppen en zuigers?
Kan een "gewone" installatie omgebouwd worden naar G3? Wie heeft daar ervaring mee?
Kan ik de leren voorstoelen uit de 940 overzetten?
Ik hoor graag van jullie!
Groetjes, Fokke
waar moet ik op letten bij aanschaf is gemaakt door V700 register
Beste medehobbyisten,
Ik ben aan het kijken naar een andere auto: mijn oog viel op een 245 automaat met lpg uit '91 met 384 dkm op de teller. Waar moet ik op letten bij de aanschaf, wat zijn de zwakke punten van deze auto? Kan ik problemen met de kop verwachten of is het meer: kleppen en zuigers?
Kan een "gewone" installatie omgebouwd worden naar G3? Wie heeft daar ervaring mee?
Kan ik de leren voorstoelen uit de 940 overzetten?
Ik hoor graag van jullie!
Groetjes, Fokke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2007 12:12 #1182283
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic G3 gaat sowieso niet lukken
maar zou je deze vraag niet beter kunnen stellen op <a href="
www.volvo240-260register.nl/PROD/
" target="_blank">het forum van de 240 vereniging ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2007 12:24 #1182288
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk....
op mijn web-log voor aankooptips voor ondermeer de 200 serie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2007 11:50 #1182334
door Willem van Strik (GAST)
Eerste controle is op roest. Een deel van de bodem van een 200 bestaat uit een dubbele sectie, en daar wil het roestspook weleens behoorlijk huishouden. Voor details kan je je inderdaad beter tot de 240-gespecialiseerde fora wenden.
Wat de techniek betreft: motorisch grotendeels gelijk aan de 740, dat betekent dat een kop op LPG ergens tussen de 150000 en 300000 km meegaat op LPG, daarna zijn de kleppen wel uitgesteld. Met dit kilometrage dus iets om op te letten of naar te vragen. Klepstelplaatjes dunner dan 0.300 is foute boel: dan kan de kop niet lang meer mee (of je moet gaan rommelen door de klepstelen in te laten korten, maar daar ben ik geen voorstander van). Een verse kop kost ergens tussen de 500 en 2000 euro, afhankelijk van je geluk op de sloop en of je 'm zelf kunt plaatsen.
Verdere techniek is weer 200: vraag dat maar bij de juiste fora. Geen idee van.
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Roest
Eerste controle is op roest. Een deel van de bodem van een 200 bestaat uit een dubbele sectie, en daar wil het roestspook weleens behoorlijk huishouden. Voor details kan je je inderdaad beter tot de 240-gespecialiseerde fora wenden.
Wat de techniek betreft: motorisch grotendeels gelijk aan de 740, dat betekent dat een kop op LPG ergens tussen de 150000 en 300000 km meegaat op LPG, daarna zijn de kleppen wel uitgesteld. Met dit kilometrage dus iets om op te letten of naar te vragen. Klepstelplaatjes dunner dan 0.300 is foute boel: dan kan de kop niet lang meer mee (of je moet gaan rommelen door de klepstelen in te laten korten, maar daar ben ik geen voorstander van). Een verse kop kost ergens tussen de 500 en 2000 euro, afhankelijk van je geluk op de sloop en of je 'm zelf kunt plaatsen.
Verdere techniek is weer 200: vraag dat maar bij de juiste fora. Geen idee van.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2007 12:42 #1182336
door V700 register
Als je een 940 gewend bent is een 240 toch wel een stap terug in de tijd.
Heb ze allebei en moet zeggen dat de 940 een stuk comfortabeler rijdt. Ook is de 240 veel gevoeliger voor roest, inderdaad vaak ook op plaatsen die je niet ziet. Technisch is er veel overeenkomst, dat zit dus wel goed. Bij een dergelijke km-stand is een beetje voorgeschiedenis wel handig, je hebt kans tegen een hoop achterstallig onderhoud aan te lopen en dan wordt goedkoop snel duurkoop.
Richard
Beantwoord door V700 register in topic 240/940
Als je een 940 gewend bent is een 240 toch wel een stap terug in de tijd.
Heb ze allebei en moet zeggen dat de 940 een stuk comfortabeler rijdt. Ook is de 240 veel gevoeliger voor roest, inderdaad vaak ook op plaatsen die je niet ziet. Technisch is er veel overeenkomst, dat zit dus wel goed. Bij een dergelijke km-stand is een beetje voorgeschiedenis wel handig, je hebt kans tegen een hoop achterstallig onderhoud aan te lopen en dan wordt goedkoop snel duurkoop.
Richard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam